• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det låter som att du mao vill ha en sub…
Äldre Tudor/Rolex eller modern Rolex har nog det du letar

Ligger en 79090 ute på K&S

Tack för länken. Ja men det stämmer väl till viss del.

Jag gillar ju den cleana designen med den moderna bb58 (snarare än den mer tool:iga sub:en, som den äldre Tudorn också verkade ha). Men efter en del research, och speciellt med tanke på den nya Rolex/Tudor-butiken som nyligen öppnade, så verkar det ju som att Tudor numera är den "edgy", mer vågade lillebrorsan. Så det verkar därför osannolikt att de kommer släppa en Tudor med mer klassisk design (svart/stål) IMO.

Kanske märklig fråga men ändå.
Haft en 16610 för länge sedan, men såkde pga irriterande krona som skavde mot huden. Köpte dweller, och hade inga problem (pga krona längre från hud). Även haft äldre GMT och nyare milgauss utan problem.

Hur mkt känns kronan på BB58? Otroligt sugen på den.

(Nej, vill inte ha den på höger handled).

Haft en 16600 för länge sedan, men såkde pga irriterande krona som skavde mot huden. Köpte dweller, och hade inga problem (pga krona längre från hud). Även haft GMT och milgauss utan problem.

För mig har det inte varit några problem alls.

• Like
Reactions: NKA
Haft en 16610 för länge sedan, men såkde pga irriterande krona som skavde mot huden. Köpte dweller, och hade inga problem (pga krona längre från hud). Även haft äldre GMT och nyare milgauss utan problem.

Inga problem här heller. Nu vet jag ju inte hur långt fram du har klockan.

Inga problem här heller. Nu vet jag ju inte hur långt fram du har klockan.
Har inte heller problem, men jag tror som du är inne på att hur du bär klockan är avgörande.
Vanligaste är att bära ovanför ”knölen”(vilket jag gör), då ska det inte vara något problem.
Gillar man dock att ha klockan sittande väl löst så att den glider ner så kommer kronan skava på många klockor.

Senast ändrad:
För lite guld i tråden
image.jpg

Om du haft en dweller är ju inte sizen något problem vad det verkar?? Har du kikat något på pelagos LHD??

Såg detta nu. Antar att det var försnack inför releasen av silver, bronz m.m. Men hur går tankarna kring en svart/stål BB58? Är det något man tror kommer dyka upp?

Är intresserad av en svart/stål. Den nuvarande förgyllda BB58 som ger ett varmare intryck väcker inte mycket hos mig, även om resten av klockan gör det
- Fick jag önska nåt skulle det vara en BB58 i Titanlegering med lika tavla och ring som silvervarianten.

Tillbaka
Topp