• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du får nog tåla att du får lite skit efter hela grejen med ruckningen, Ali Baba och grus under NATO’t plus att du hypat klockan rätt bra senaste tiden.
Givetvis upp till dig att sälja och skoj att du vill testa nytt, men stay on topic i tråden. :cool:
Stay on topic? Har inte hajpat ett skit. Lagt upp lite bilder bara...Folk tror dom vet så mkt i den här tråden, ang natos...men men vi släpper det. Folk pratar om skumma grejer här, hur man polera bort guld från länkar? Vem vill polera guld från länkar...? Är det inte lättare och byta länk ele byta modell? Folk gör så skeva, påhittade tolkningar också...

Du får nog tåla att du får lite skit efter hela grejen med ruckningen, Ali Baba och grus under NATO’t plus att du hypat klockan rätt bra senaste tiden.
Givetvis upp till dig att sälja och skoj att du vill testa nytt, men stay on topic i tråden. :cool:
Det är samma sak varenda gång oavsett märke, bara att gilla läget för det lär inte bli någon ändring på det tyvärr. 😕

Shit asså..jag har lagt upp bilder på en black bay 58 i en TUDORTRÅD! Shit vad jag har hypat den. Jävlar (så kan man inte göra). BARA jag som lägger upp bilder också. Sen känns den RIKTIGT BRA också.. men den går ca -2 sek per dygn ORUCKAD (fr fabrik). Shit nu ska jag sälja den också. HERREGUD, hur ska det här gå??? HEERREEGUD jag får panik....

Shit asså..jag har lagt upp bilder på en black bay 58 i en TUDORTRÅD! Shit vad jag har hypat den. Jävlar (så kan man inte göra). BARA jag som lägger upp bilder också. Sen känns den RIKTIGT BRA också.. men den går ca -2 sek per dygn ORUCKAD (fr fabrik). Shit nu ska jag sälja den också. HERREGUD, hur ska det här gå??? HEERREEGUD jag får panik....
Chilla, ingen bryr sig... kan vi återgå till en vettig ton här igen?

Konstigt att det alltid är samma personer som kommenterar. Jag återuppspelar bara vad folk kommenterar. Varför ens kommentera? Om jag vill sälja en klocka ele inte, lägga upp bilder ele inte? Varför ens bry sig? Inte så att jag bryr mig om vad folk lägger upp, skiter fullständigt helt ärligt om jag inte gillar det..

Det just det folk gör....
Bryr sig..😉

Klart att vi bryr oss, det är ju klockor! 😌

Tänker alltid på dig när jag ser denna bild...

CFF90973-0A1A-4F7D-A3E8-1D6B247278DE.jpeg

Säljer du den O-ruckad?
Allt det engagemanget mot grus i natot och behovet av att rucka den till + för att sälja den 2 dagar senare. Kung 🤙

Det kanske du ska ta med i annonsen? ;) Jag förstår inte hur du kan jobba så hårt för något så tramsigt och sen släppa klockan till försäljning... 😂

Plus att det inte går att köpa något bättre för de pengarna 😌
Jag gillar BB58 fastän jag nog aldrig kommer att ha råd med en själv, men någon gång kanske man ger upp och byter in hela samlingen mot en stackars klocka och blir OWG och då ligger BB58 högt på listan :)

När jag läste lite i tråden var det en sak som slog mig dock, jag kan vara helt ute och cykla och komma i håg helt galet, men var det inte så att Rolex blev sura och inte ville serva en klocka för att det satt en AM-länk på den då den i deras ögon var en frankenklocka? Jag tänkte att iom att Rolex äger Tudor, är det samma regler hos dem? Lämnar man in t.ex. en BB58 för att bli ruckad på garantin och den sitter på ett Alibaba-nato, då kanske dem vägrar att åtgärda den?

... just my two cents

Jag gillar BB58 fastän jag nog aldrig kommer att ha råd med en själv, men någon gång kanske man ger upp och byter in hela samlingen mot en stackars klocka och blir OWG och då ligger BB58 högt på listan :)

När jag läste lite i tråden var det en sak som slog mig dock, jag kan vara helt ute och cykla och komma i håg helt galet, men var det inte så att Rolex blev sura och inte ville serva en klocka för att det satt en AM-länk på den då den i deras ögon var en frankenklocka? Jag tänkte att iom att Rolex äger Tudor, är det samma regler hos dem? Lämnar man in t.ex. en BB58 för att bli ruckad på garantin och den sitter på ett Alibaba-nato, då kanske dem vägrar att åtgärda den?

... just my two cents
Hahaha roligast jag läst på länge...🤣🤣🤣 och Rolex ÄGER inte Tudor..😉

... just my two cents
Tror inte AD bryr sig på vilket band/länk den sitter på. Tror både AD och Tudor ser värre saker dagligen (det som tramsas över är att Tudor och Rolex ingår båda i Hans Wilsdorf Foundation och är systerbolag. Dvs den ena äger inte den andra). :)
Det finns många bra alternativ till ’58:an (ex Seiko SPB143) om man vill köra flera olika klockor. Vet inte vilka klockor du använder dagligen men om du har kostym/kavaj på jobbet så är inte ’58 optimal i alla lägen. Gillar BB36 mer då som OWG alternativ.

Tror inte AD bryr sig på vilket band/länk den sitter på. Tror både AD och Tudor ser värre saker dagligen (det som tramsas över är att Tudor och Rolex ingår båda i Hans Wilsdorf Foundation och är systerbolag. Dvs den ena äger inte den andra). :)
Det finns många bra alternativ till ’58:an (ex Seiko SPB143) om man vill köra flera olika klockor. Vet inte vilka klockor du använder dagligen men om du har kostym/kavaj på jobbet så är inte ’58 optimal i alla lägen. Gillar BB36 mer då som OWG alternativ.
Det tror jag också att de gör :)

Körde Seiko SBDC053 och SPB125j1 ganska nyligen men fastnade inte för dem även om de var fina. Jobbar i kostym (uniform) men all annan tid så undviker jag slipsen :D Just nu är det Crepas och Anonimo på fritiden och Rado på jobbet som är standard setupen :) Körde en Breitling på jobbet i ganska många år men var lite obekväm med att ha en såpass dyr klocka... då hade jag dock ganska många fler klockor samtidigt än vad jag har nu.

Det tror jag också att de gör :)

Körde Seiko SBDC053 och SPB125j1 ganska nyligen men fastnade inte för dem även om de var fina. Jobbar i kostym (uniform) men all annan tid så undviker jag slipsen :D Just nu är det Crepas och Anonimo på fritiden och Rado på jobbet som är standard setupen :) Körde en Breitling på jobbet i ganska många år men var lite obekväm med att ha en såpass dyr klocka... då hade jag dock ganska många fler klockor samtidigt än vad jag har nu.
Verkar som du gillar klockor som är lite mer sportiga och där det händer lite på tavlan. Även om BB36 alt 41 är rätt minimalistiska så fungerar de till allt. Kika förbi AD och kläm lite, det brukar gå att få ned dem lite i pris också om man frågar snällt ;)

SPB147 påminner en hel del om BB58 för en tredjedel av pengen

Här finns en recension där man kan se tjockleken. Han säger dock att bezel och krona är solida men den info jag fått från AD är att även de är capped men de kan ha fel...
Jag tycker det är lite synd att länkbitarna inte är solida.
Men gillar klockan och utseendet så pass mycket, att jag kan se förbi det. Får se om det blir en chans att prova framöver. Länken är jäkligt snygg för övrigt.

Något jag insåg när jag satte min BB58 bredvid min SPB147. En bra duo helt enkelt
Jag har haft två svarta BB58 och är inne på min andra SPB147. Båda är riktigt bra, även om jag nog gillar Tudorn mer. Hade båda modellerna samtidigt en kort sväng.. Funkade inte för mig. Likheten var för stor helt enkelt :) En 147a och en blå BB58 hade jag nog kunnat tänka mig som duo dock.

Fan.. Nu blev jag ju sugen på en BB58 igen 😬

Jag har haft två svarta BB58 och är inne på min andra SPB147. Båda är riktigt bra, även om jag nog gillar Tudorn mer. Hade båda modellerna samtidigt en kort sväng.. Funkade inte för mig. Likheten var för stor helt enkelt :) En 147a och en blå BB58 hade jag nog kunnat tänka mig som duo dock.

Fan.. Nu blev jag ju sugen på en BB58 igen 😬
Tycker ändå att 147an har tillräckliga skillnader för att det inte ska kännas som en BB58: tex datum, boettform och brun tavla

Tillbaka
Topp