• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här kommer en (gammal) söndags ego boost till alla som har eller planerar att köpa en BB58. :cool:
Tack för trevlig läsning!
Köpte min första svarta begangnad efter att ha ägt en blå ett tag. Den kom på läderband och var ganska repig men jag fick den till ett bra pris. Hade inga förhoppningar att den skulle stanna länge utan det var mest för att testa den.

...sen fick jag hem klockan och jäklar vad jag tyckte om den! Började snegla på att komplettera med länk men det blev för dyrt. Köpte en Strapcode men det kändes fel. Slutade med att jag köpte en till i fint skick på länk och sålde av den andra.
Ett halvår har passerat sen dess och jag är fortfarande toknöjd med klockan!

Kan med halv säkerhet säga att detta är en keeper :D

Är lite sugen på att sälja min BB36 för en BB58 men upplever att fler behåller sin BB36 än BB58. Är den för folk hoppar på BB58 trenden medan BB36 är mer för hardcore-fansen? Med andra ord... kommer jag säkert ångra mig vid försäljning!

Är lite sugen på att sälja min BB36 för en BB58 men upplever att fler behåller sin BB36 än BB58. Är den för folk hoppar på BB58 trenden medan BB36 är mer för hardcore-fansen? Med andra ord... kommer jag säkert ångra mig vid försäljning!
Först och främst, båda är grymma(!) klockor. Mellan de två om jag skulle bli OWG så skulle det bli ’36. Den fungerar med allt från bad till kostym.
BB58 är en roligare klocka utanför kontoret som ger en toolig känsla. Med alla olika dykare på kontoren är det knappst uppseendeväckande med en dykare. Men föredrar en mer diskret klocka.

Tror att anledningen till att du ser fler ’58 är pga. hypen omkring den. Många som vill testa och sedan säljs av (speciellt nu efter sommar månaderna).

Har gått igenom ett par 36 och 58. I mitt fall finns det annat i lådan som fyller samma funktion som 36:an. Annars hade jag behållt den. Om du kan behålla 36:an och komplettera med en ’58, fo for
It. Om inte behåll 36:an. :)

Slutade med att jag köpte en till i fint skick på länk och sålde av den andra.
Ett halvår har passerat sen dess och jag är fortfarande toknöjd med klockan!
Min första OG ’58 var på läder. Körde den mest på MN. Sålde sedan av och köpte en blå på länk och lång historia kort saknade OG’n och känner att den kommer att stanna come hell or high water (….eller till de släpper en GMT med samma format ;)

Med risk för spam så tänker jag ändå att jag kan få hjälp i denna tråden, apropå min bb36. Köpte den lite med några skavanker. Var lite desperat och orkade inte vänta. Köpt vi KS. Men börjar bli något trött på revorna på länken. Vad gör man, polera? De flesta avskyr ju sånt, för det inte blir bra? Vill heller inte att den ska sjunka i värde såklart, förstår också charmen med att ha en klocka som levt, men andras revor kan jag vara utan. :)
IMG_5875.jpeg
IMG_5874.jpeg

Med risk för spam så tänker jag ändå att jag kan få hjälp i denna tråden, apropå min bb36. Köpte den lite med några skavanker. Var lite desperat och orkade inte vänta. Köpt vi KS. Men börjar bli något trött på revorna på länken. Vad gör man, polera? De flesta avskyr ju sånt, för det inte blir bra? Vill heller inte att den ska sjunka i värde såklart, förstår också charmen med att ha en klocka som levt, men andras revor kan jag vara utan. :)
IMG_5875.jpeg
IMG_5874.jpeg
Jag tycker det låter som att skicket stör dig, jag hade lämnat in. Fullt förståeligt att lämna in när det ser ut sådär.

Först och främst, båda är grymma(!) klockor. Mellan de två om jag skulle bli OWG så skulle det bli ’36. Den fungerar med allt från bad till kostym.
BB58 är en roligare klocka utanför kontoret som ger en toolig känsla. Med alla olika dykare på kontoren är det knappst uppseendeväckande med en dykare. Men föredrar en mer diskret klocka.

Tror att anledningen till att du ser fler ’58 är pga. hypen omkring den. Många som vill testa och sedan säljs av (speciellt nu efter sommar månaderna).

Har gått igenom ett par 36 och 58. I mitt fall finns det annat i lådan som fyller samma funktion som 36:an. Annars hade jag behållt den. Om du kan behålla 36:an och komplettera med en ’58, fo for
It. Om inte behåll 36:an. :)
Det låter väl lite så som mina tankar snurrar! Tack för input!

Jag tycker det låter som att skicket stör dig, jag hade lämnat in. Fullt förståeligt att lämna in när det ser ut sådär.
Ja lite så, nu är väl bilderna lite väl ärligare än de faktiskt ser ut, men bilder ljuger väl inte! he he
Fråga nr 2. Vart lämnar man in en klocka på polering i GBG? Bergströms Ur? Har läst lite recensioner och varit delad feedback, egentligen kopplad till all polering.

IMG_5875.jpeg
IMG_5874.jpeg
Kan vara den vackraste Tudorn KS skådat någonsin! Luv it

IMG_5875.jpeg
IMG_5874.jpeg
Man blir nyfiken på vad den varit med om 😅 Den måste levt ett riktigt hårt liv med tanke på att modellen kom när då, 2016? Tror inte det är värdesänkande med en bra polering i detta fallet.

IMG_5875.jpeg
IMG_5874.jpeg
Har du någon aning om hur förra ägare lyckats repa den så grovt? Kan inte varit varsamt använd.

Vill heller inte att den ska sjunka i värde såklart, förstår också charmen med att ha en klocka som levt, men andras revor kan jag vara utan. :)
Kan vara den vackraste Tudorn KS skådat någonsin! Luv it
Instämmer med @Chuck att den ser riktigt cool ut men som du säger och som @jamesfranco är inne på polera eller byt ut eftersom den är såpass ny och inte heller ditt verk. Alternativet är att du skyfflar upp 10k och för en ny och behåller den gamla så originalet finns kvar.

Instämmer med @Chuck att den ser riktigt cool ut men som du säger och som @jamesfranco är inne på polera eller byt ut eftersom den är såpass ny och inte heller ditt verk. Alternativet är att du skyfflar upp 10k och för en ny och behåller den gamla så originalet finns kvar.
Ni är så fina som gillar den, jag köper tanken på att gilla den men jag är inte där än 😅

Senast ändrad:
Ni är så fina som gillar den, jag köper tanken på att gilla den men jag är inte där än 😅

Btw, något poleringsförslagsställe nära GBG? Jälmers? Bergströms?
Håll dig borta från Jälmers. Ingen i Sverige kan väl riktigt polera, vad jag sett.

Men kolla med Bergströms vad de säger. Är ju en del gods som måste bort för att få det bra.

Här kommer en (gammal) söndags ego boost till alla som har eller planerar att köpa en BB58. :cool:

Skulle köpa bb58 2018 men när jag satt hos ADn sa magkänslan att 41mm kändes bättre så köpte den. 3 år senare ligger min ute för försäljning för att köpa bb58 då 41an helt enkelt känns för stor 🤷‍♂️

Billigast och mest smärtfritt är väl att sälja och köpa en annan.

Det kommer inte bli samma finish som från Tudor, om de själva inte gör det. Vilket jag gissar att de inte gör.
Okej, får kolla med Bergströms.
Så kanske antingen lära mig leva med det eller köpa en annan. Får komma på en bra revastory i så fall.

Man blir nyfiken på vad den varit med om 😅 Den måste levt ett riktigt hårt liv med tanke på att modellen kom när då, 2016? Tror inte det är värdesänkande med en bra polering i detta fallet.
Tja, han köpte den av mig så 😇 Blir lätt sådär när man dyker, bumpar i grejer mest hela tiden, den fick vara med några ggr.
Saknar den allt ibland @magnusur

Senast ändrad:
Tja, han köpte den av mig så 😇 Blir lätt sådär när man dyker, bumpar i grejer mest hela tiden, den fick vara med några ggr.
Saknar den allt ibland @magnusur
Alltid roligt att se att klockor används på det sättet de är byggda för. :cool:
@magnusur nu verkar det ju inte handlat om ngn kebabrulle och och fylla som skapat ärren, så behåll den och hitta på ngn vild dykhistoria om @Von istället ;) eller köp en ny länk om du tror att du kan matcha med samma historier.

Tillbaka
Topp