• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
IMG_20210824_004646.jpg
Det är alltid när mörkret infinner sig och lumen kickar in som jag blir sugen på att fota klockan. Lumen, det kupade safirglaset och visarnas fårmåga att fånga ljuset gör den mycket attraktiv... 🤤
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
4 månader till julafton + Hydronaut!
Tomten kanske kommer med en länk… 🎅🏼

Hur gick det med den blåa Hydronauten?
Tror jag skippar länk trots allt, länk på en dykare ska vara sportig, men länken är inte sportig. Jag är bara nyfiken på kvalitén på länken.
Angående blåa så var priset ej förhandlingsbar, och drygt 25kkr för en Hydronaut är ganska saftig, ingen Hydronaut är värt mer än 20kkr.

Deppigaste jag läst idag. Inte redo för höst och vinter ännu...
Själv har jag längtat till höst sedan ett par veckor tillbaka.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jo, klart man kan. Men känns sådär att ha en länk för någon hundring på en klocka som kostar femsiffrigt.
Länkar av bra kvalite och över 500kr brukar oftast ha solida ändlänkar och då går det inte att modifiera.
Köp en rolexlänk (ex. till Subben) från slutet på 90 talet så har du en länk som kostar mer än 500kr och som inte har solida ändlänkar. Borde även passa bra iom kopplingen rolex <-> tudor. Kan dock vara smart med AM ändlänkar så man inte slippar ner org. ;)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Köp en rolexlänk (ex. till Subben) från slutet på 90 talet så har du en länk som kostar mer än 500kr och som inte har solida ändlänkar. Borde även passa bra iom kopplingen rolex <-> tudor. Kan dock vara smart med AM ändlänkar så man inte slippar ner org. ;)
Det var faktiskt ett bra tips, tack! Letar själv efter en rollelänk till min 76200, borde ha tänkt på ditt förslag tidigare.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Vilken är favoriten? 😍
Det är nog Submarinern, fast det är svårt att välja. Den är väldigt trevlig och passar till det mesta. Jag gillar verkligen att den blå färgen vilket gör att den skiljer sig lite mot andra submariners. Jumbon har verkligen en perfekt storlek och Big blocken är också en mycket trevlig modell med hög närvaro. Det är verkligen svårt att välja, men om du pekar en pistol mot min tinning så blir det nog subben. :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Funderar på uncle Seikos jubilee. Frågan är bara hur bra låset är?
Screenshot_20210824-181142_Chrome.jpg
Screenshot_20210824-181130_Chrome.jpg
Screenshot_20210824-181126_Chrome.jpg
Screenshot_20210824-181112_Chrome.jpg
Screenshot_20210824-181108_Chrome.jpg
Jag har hans Flatlink länk på speedmastern som ser ut att ha samma lås, tycker i alla fall det stänger riktigt bra! Sen är ju speedyn inget man badar med direkt (från 1968) så ett viklås till bb58 hade väl inte varit dumt!
 

Code

AKA Vincent B
Jag har hans Flatlink länk på speedmastern som ser ut att ha samma lås, tycker i alla fall det stänger riktigt bra! Sen är ju speedyn inget man badar med direkt (från 1968) så ett viklås till bb58 hade väl inte varit dumt!
Okey tack för info. Men tänker mest om man skulle råka slå i låset på nåt om den skulle gå upp av smällen?
 
Topp