• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chronon på idag
image.jpg

Vill tipsa om denna Hydronaut på 36 mm! Från vår grannland Danmark. Till sig själv eller ens bättre hälft. @Been något för din fru? Ni kan rocka Hydronaut tillsammans.

Funderar seriöst på att köpa denna. Men är osäker på storleken, enbart haft en 36 mm dykare (SMP) och den fick gå eftersom den kändes för liten. Men min Tudor DD som också är på 36 mm känns inte alls som liten…

Funderar seriöst på att köpa denna. Men är osäker på storleken, enbart haft en 36 mm dykare (SMP) och den fick gå eftersom den kändes för liten. Men min Tudor DD som också är på 36 mm känns inte alls som liten…
Har ganska smala handleder men har ratat 36mm seamastern tidigare just för att den blir liten. Tycker ofta att 36mm är en bra storlek men för tool watches/dykare vill jag oftast ha den lite större.

Vad har du för storlek på handleden? Jag var inne för att köpa en BB36 för nån månad sedan men drog mig ur då den känndes för liten även säljaren hos AD tyckte det såg förlitet ut (har 17,5 handleder) Så för mig är 38-40 den perfekta storleken.

Har ganska smala handleder men har ratat 36mm seamastern tidigare just för att den blir liten. Tycker ofta att 36mm är en bra storlek men för tool watches/dykare vill jag oftast ha den lite större.
Handlar nog om hur stor vridningen är, är den alldeles för stor så kommer tavlan vara liten vilket kommer klockan att få kännas mindre än vad den är.

Vad har du för storlek på handleden? Jag var inne för att köpa en BB36 för nån månad sedan men drog mig ur då den känndes för liten även säljaren hos AD tyckte det såg förlitet ut (har 17,5 handleder) Så för mig är 38-40 den perfekta storleken.
Jag har cirkus 16.5 cm handled. Gillar klockor på 36 mm, har haft flera på 34-36 mm. Har dock enbart erfarenhet av Omega SMP på 36 mm som dykare, och den var för liten.
Dessutom är en Hydronaut på 36 mm rätt svårsåld, så vid eventuell försäljning blir det nog någon tusen förlust.

• Like
Reactions: DRW
Jag har cirkus 16.5 cm handled. Gillar klockor på 36 mm, har haft flera på 34-36 mm. Har dock enbart erfarenhet av Omega SMP på 36 mm som dykare, och den var för liten.
Skulle säga att den blir för liten. Rekommenderar dig att kontakat säljaren (alt finns info på nätet) och be om måtten på urtavlan. Jmf sedan denna med klockorna du har hemma. BB36 och övriga klockor med den designen har oftast relativt smala glasringar vilket gör att de bärs större. Dykare med sin bezel gör oftast att tavlan blir mindre och då bärs de även mindre.
Du kan även göra som jag gjort några gånger och det är att skriva ut i rätt skala. Då får man lite bättre känsla.

Dessutom är en Hydronaut på 36 mm rätt svårsåld, så vid eventuell försäljning blir det nog någon tusen förlust.
Känner nu att jag måste testa en SMP 36mm

Jag skulle gissa att den tudorn bärs ganska likt 36mm smp tyvärr, tack vare vridningen.
Skulle säga att den blir för liten. Rekommenderar dig att kontakat säljaren (alt finns info på nätet) och be om måtten på urtavlan. Jmf sedan denna med klockorna du har hemma. BB36 och övriga klockor med den designen har oftast relativt smala glasringar vilket gör att de bärs större. Dykare med sin bezel gör oftast att tavlan blir mindre och då bärs de även mindre.
Du kan även göra som jag gjort några gånger och det är att skriva ut i rätt skala. Då får man lite bättre känsla.
Ni är inne på samma spår som mig, men tror ni inte den vita tavlan kommer få klockan kännas lite större?

Ni är inne på samma spår som mig, men tror ni inte den vita tavlan kommer få klockan kännas lite större?
Mätte lite på bild jag hittade på nätet och får måtten till ungefär:
42mm L2L
17mm bandbredd
25mm urtavla
11mm tjocklek
Något att jmf med denSMP36 du ägde tidigare. Vit tavla gör nog att den bärs lite större.

Omega SMP36 har måtten nedan så de är nästan 1:1 när det kommer till storlek.
Width: 36 mm
Height: 43 mm
Thickness: 11 mm
Lug Width: 18 mm

Senast ändrad:
Mätte lite på bild jag hittade på nätet och får måtten till ungefär:
42mm L2L
17mm bandbredd
25mm urtavla
11mm tjocklek
Något att jmf med denSMP36 du ägde tidigare. Vit tavla gör nog att den bärs lite större.

Omega SMP36 har måtten nedan så de är nästan 1:1 när det kommer till storlek.
Width: 36 mm
Height: 43 mm
Thickness: 11 mm
Lug Width: 18 mm
Tack!! Nu blev det genast enklare, tror jag nog avstår. Dock ska jag först pruta hårt och se ifall han nappar. 😎

Tillbaka
Topp