• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

baen

Omega
Har gått och blivit småtokig på en Tudor 76200, men aldrig provat någon. Är ingen flippare utan en owg som haft min omega smp i flera år. Nu funderar jag starkt på att byta men hade gärna fått klämma på någon då storleken oroar lite. Ingen i Karlstad som har en man kan få kika på mot att man bjuder på en kopp på stan?
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Riktigt smarrigt läder. Vad är det för nått? Jag hänger min på läder ibland men tycker den är så grym på länk att jag inte klarar mer än ett par dagar. Blev sugen på läder nu när jag såg din bild.
Tack! Jag vet inte vad det är faktiskt :bag: Något handgjort Italienskt inköpt här på forumet förra året.
Haha, samma här! Jag ger det till max torsdag innan länken är på igen:D
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har gått och blivit småtokig på en Tudor 76200, men aldrig provat någon. Är ingen flippare utan en owg som haft min omega smp i flera år. Nu funderar jag starkt på att byta men hade gärna fått klämma på någon då storleken oroar lite. Ingen i Karlstad som har en man kan få kika på mot att man bjuder på en kopp på stan?
Har tyvärr ingen och inte heller i närheten av Karlstad men den är grym! ;)
 

BrianFallon

KS Explorers Club
20211214_100304-01.jpeg
Min första Tudor som jag köpte i söndags, det är36:an.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Samma dag som Pelagos FXD släpptes i butik fick denna åka på garantiservice. Sen har man fått dras med att se mer Pelagos än någonsin, men utan att kunna använda sin egen… Ett trauma! Men det kan få en att inse hur mkt man gillar en viss klocka… Detta är en svårhotad favorit! (Kanske tillsammans med någon enstaka annan 🤷‍♂️😂😇)

Välkommen hem igen #5916! :)

2B1AAA07-E0E9-4ACA-A3E5-43EC60C95557.jpeg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Samma dag som Pelagos FXD släpptes i butik fick denna åka på garantiservice. Sen har man fått dras med att se mer Pelagos än någonsin, men utan att kunna använda sin egen… Ett trauma! Men det kan få en att inse hur mkt man gillar en viss klocka… Detta är en svårhotad favorit! (Kanske tillsammans med någon enstaka annan 🤷‍♂️😂😇)

Välkommen hem igen #5916! :)

2B1AAA07-E0E9-4ACA-A3E5-43EC60C95557.jpeg
Grattis att den kom hem. Nyfiken varför åkte den iväg?
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Grattis att den kom hem. Nyfiken varför åkte den iväg?
Märkligt beteende vid uppdrag, den sparkade liksom inte igång direkt utan först efter provokation typ att man fipplade med tid-/datuminställningen. Även lite grusigare känsla i uppdraget än innan. Fick besked att den gått lite för torr på oljor av någon anledning, så en service senare på verket hoppas jag allt är frid och fröjd nu.
 
  • Like
Reactions: m_s

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Märkligt beteende vid uppdrag, den sparkade liksom inte igång direkt utan först efter provokation typ att man fipplade med tid-/datuminställningen. Även lite grusigare känsla i uppdraget än innan. Fick besked att den gått lite för torr på oljor av någon anledning, så en service senare på verket hoppas jag allt är frid och fröjd nu.
Är du säker på att verket finns en service? Kan dom ha bytt ut verk?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Säker och säker… Har ju inte sett arbetet utföras, men kvittot anger iaf ”garantiservice” med tilläggen ”service av urverk + täthetsservice”. Tänkte du på ngt särskilt?
Nja, tänkte mer att när GMT:erna hade problem med datum och gick in på garantiärenden så visste ingen vad Tudor hade gjort med verket.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Nja, tänkte mer att när GMT:erna hade problem med datum och gick in på garantiärenden så visste ingen vad Tudor hade gjort med verket.
Aha… Nä, jag kan ju inte veta heller om man ska vara riktigt krass. AD där jag lämnade den kunde inte göra jobbet lokalt i butiken (har flera butiker), men vad jag förstår är det iaf gjort i Sverige. Exakt vad de gjort är ju svårt att veta utöver vad som står på kvittot.
 
Topp