• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tokka

Panerai
2-Faktor
Lite OT, men får man fråga vilka ADs du besökte? Ska till Bangkok i vinter och hoppas på lite tid för ett besök en Tudor Boutique, antingen den i Central World eller i Siam Center och tänker att det då blir naturligt att även spana in någon annan AD antingen i Siam Paragon/Square eller i Central World i samma veva.
En i Central world, låg tillsammans med en Rolex butik, men den var väldigt tom, endast 4 Black Bay inne och en dam modell. Den i Siam Center var bra hade mycket, men saknade både FXD och BB Pro. Det var inne i Siam Paragon dom hade BB Pro inne, det var på PMT the Hour Glass.
 

iko

Panerai
2-Faktor
@WatchM Tack 🙏🏼

Nå, det blev en sväng till Simrishamn
8FE8402C-F3D2-49A3-B5D7-6780AFE4C34C.jpeg
Är också på Österlen hela veckan (strax utanför Kivik), säg till om du vill ta en kaffe någon dag!
20220729_185350.jpg
 

Pentti

Omega
2-Faktor
En i Central world, låg tillsammans med en Rolex butik, men den var väldigt tom, endast 4 Black Bay inne och en dam modell. Den i Siam Center var bra hade mycket, men saknade både FXD och BB Pro. Det var inne i Siam Paragon dom hade BB Pro inne, det var på PMT the Hour Glass.
Tusen tack! Nu är det lång tid kvar innan jag åker dit, men då har jag fått mig en uppfattning. Då lutar det nog åt att besöka de i Siam-byggnaderna.
 
  • Like
Reactions: m_s

Dionysos

Omega
2-Faktor
Var iväg till Bangkok några dagar förra veckan och passade på att springa runt i lite klockbutiker, blev inget köp men fick känna både på nya Rangern och BB Pro.
8E476A23-D263-4803-9353-45937DA5D283.jpeg

Tyckte Rangern var riktigt bra i storlek och satt bra på armen, men samtidigt så fick jag konstatera att jag inte riktigt går i gång på den, men kan inte sätta fingret på vad som inte känns rätt.


3ECAA310-4BC0-444B-9D69-C97CF188AE97.jpeg

Black Bay Pro däremot kändes fantastiskt bra, precis som många här i tråden vittnat om så kändes inte tjockleken som ett problem utan den satt väldigt bra och upplevdes rätt i proportionerna.

1 av fyra ADs hade den inne och man kunde få med sig den direkt där, dock så var det inte läge för affär så jag åkte hem tomhänt.

Frågade efter FXD i samtliga butiker men det skakades bara på huvudet även om två av butikerna hade skyltningsexemplar inne.
Har inte hunnit klämma på den nya rangern så vågar egentligen inte uttala mig, men trots att det var en av de modellerna jag önskade skulle komma så är det något med den jag inte gillar med den på bild.
Tråkigt att du upplever samma även när du fått den på armen.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Sitter du på både en blå och en svart alltså? En väldigt underskattad modell måste jag säga.
Jajamensan 🖤💙
Den svarta kom först. Sen insåg jag att jag var tvungen att ha en blå; då bytte jag bort min svarta Pelagos (gen 1). Pelagos kommer det bli igen framöver då den är så bra!
 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Frågeställning :

Tycker jag scannat av tråden rätt ordentligt de senaste två åren, men tycker ändå inte riktigt frågan jag nu ställer har behandlats.

Om du måste välja mellan BB58 och BB36, vilken skulle du då ta?

Själv har jag inte ägt någon av dem (när det kommer till Tudor har jag bara ägt olika Prince date etc) men börjar allvarligt villhöva båda, men någon måste ju komma först.

Det är förstås lite av en ”äpple & päron” disskussion med en sportstål mot en dykare. Men till er som ägt båda - är någon kvar, vilken saknar ni, om ni bara fick ha kvar en - vilken skulle det bli?

Förbehåller mig rätten att gå diskussionen i förväg och säga - såklart båda, men ändå!

Hoppas på några roliga insikter,

Mvh
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Frågeställning :

Tycker jag scannat av tråden rätt ordentligt de senaste två åren, men tycker ändå inte riktigt frågan jag nu ställer har behandlats.

Om du måste välja mellan BB58 och BB36, vilken skulle du då ta?

Själv har jag inte ägt någon av dem (när det kommer till Tudor har jag bara ägt olika Prince date etc) men börjar allvarligt villhöva båda, men någon måste ju komma först.

Det är förstås lite av en ”äpple & päron” disskussion med en sportstål mot en dykare. Men till er som ägt båda - är någon kvar, vilken saknar ni, om ni bara fick ha kvar en - vilken skulle det bli?

Förbehåller mig rätten att gå diskussionen i förväg och säga - såklart båda, men ändå!

Hoppas på några roliga insikter,

Mvh
Det beror ju helt vad du är ute efter. Har ägt båda ett par omgångar och båda är riktigt bra. Däremot skulle jag aldrig köpa någon av dem som substitut för en Sub eller Explorer. Den typen av köp blir aldrig bra.

BB36 är ju en bra GADA som fungerar lika bra på kontoret som på stranden. Den sticker inte ut men har en skön toolig design.
BB58 är utpräglat sportigare och kan fungera till vardags, men skulle (personligen) aldrig bära på någon formellare tillställning.

Min personliga preferens var att köra BB58 med en Tank. Upplevde att den combon fungerar bra.
893A1ABB-E129-4A40-B10B-0D6180EB7B40.jpeg DB6B4A5D-8372-4B8E-957A-B5693C8CADD6.jpeg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Intressant sammanfattning kring vad man vet om de få issued FXD som finns!

 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Det beror ju helt vad du är ute efter. Har ägt båda ett par omgångar och båda är riktigt bra. Däremot skulle jag aldrig köpa någon av dem som substitut för en Sub eller Explorer. Den typen av köp blir aldrig bra.

BB36 är ju en bra GADA som fungerar lika bra på kontoret som på stranden. Den sticker inte ut men har en skön toolig design.
BB58 är utpräglat sportigare och kan fungera till vardags, men skulle (personligen) aldrig bära på någon formellare tillställning.

Min personliga preferens var att köra BB58 med en Tank. Upplevde att den combon fungerar bra.
893A1ABB-E129-4A40-B10B-0D6180EB7B40.jpeg DB6B4A5D-8372-4B8E-957A-B5693C8CADD6.jpeg
Tack för ett trevligt och välskrivet svar.

Jag håller med dig om det du skriver, och om man egentligen vill ha en annan klocka så blir ju ”nästan-klockan” sällan en långsiktig lösning. Jagar varken sub eller expy.

Upplever du att någon av klockorna ”fyllde sin funktion bättre”?
Dvs var det någon som du uppskattade mer då användningsområdena ändå är förhållandevis lika i mitt tycke.

Skulle inte använt någon av dem till formell klädsel, utan det är snarare en vardagskrigare för mig. Typ lekparken, skotta snö, bada, dricka vin osv. Hehe.

* stavfel
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tack för ett trevligt och välskrivet svar.

Jag håller med dig om det du skriver, och om man egentligen vill ha en annan klocka så blir ju ”nästan-klockan” sällan en långsiktig lösning. Jagar varken sub eller expy.

Upplever du att någon av klockorna ”fyllde sin funktion bättre”?
Dvs var det någon som du uppskattade mer då användningsområdena ändå är förhållandevis lika i mitt tycke.

Skulle inte använt någon av dem till formell klädsel, utan det är snarare än vardagskrigare för mig. Typ lekparken, skotta snö, bada, dricka vin osv. Hehe.
Som vardagsklocka skulle jag välja BB58:an. (Är omöjlig och har ägt 2xOG, 2xBlå och 2xBB36. 😅). Körde med alla på strand, snö, lekpark etc.

Sist saknade jag den svarta (OG) mycket för att jag gillade den röda pilen och hela gilt känslan. Den är riktigt bra.

Men nu med ett par med svart tavla i lådan blir den lite trist och den blå skulle liva upp.
Skulle välja ngt som kompletterar och inte konkurrerar med det andra.

BB36 skulle jag nog idag bara valt om jag haft en BB58 redan. Men som sagt hos mig fick den aldrig mkt tid på handleden. Detta är ju vad som fungerade för mig, inte nödvändigtvis för dig. 😉
Så testa lite hos AD och se vad som känns bäst. 😀

0FED5D6F-AF77-4AD0-8523-DBA311E3C3D8.jpeg 47522CBF-E294-4044-8D41-DCFC501F78D7.jpeg 44F1D192-E903-47CD-8738-8846EB17B806.jpeg 5B21EBD8-B9E0-4018-8A8F-73A6E5F7CF2D.jpeg 14F3BFFC-6DF0-4186-97A3-FECA398E955D.jpeg
C705AFC1-6C17-440B-9E5F-1E08B1CAD251.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Intressant sammanfattning kring vad man vet om de få issued FXD som finns!

Ska man köpa en FXD så är det ju denna man ska slå till på!
Enligt C24 är det ”price on request” men enligt artikeln så är priset €43800. Det är bara att öppna plånboken 😆
 
Frågeställning :

Tycker jag scannat av tråden rätt ordentligt de senaste två åren, men tycker ändå inte riktigt frågan jag nu ställer har behandlats.

Om du måste välja mellan BB58 och BB36, vilken skulle du då ta?

Själv har jag inte ägt någon av dem (när det kommer till Tudor har jag bara ägt olika Prince date etc) men börjar allvarligt villhöva båda, men någon måste ju komma först.

Det är förstås lite av en ”äpple & päron” disskussion med en sportstål mot en dykare. Men till er som ägt båda - är någon kvar, vilken saknar ni, om ni bara fick ha kvar en - vilken skulle det bli?

Förbehåller mig rätten att gå diskussionen i förväg och säga - såklart båda, men ändå!

Hoppas på några roliga insikter,

Mvh
Nu har jag inte BB36 men Rolex OP36 och tänker de är väl hyfsat lika. Hade jag fått välja en klocka av de två så hade det blivit min blå BB58. Den är otroligt mångsidig och älskar storleken på 39mm. Lite av en kameleont och jag tycker personligen den funkar till det mesta. Har den till allt från kavaj och chinos till skidbacken och i svampskogen. Sen som @Deskdiversthlm nämnde så är det kanske ingen klocka till formella tillfällen. Men det är nog inte BB36 heller. Personligen så är det väldigt få tillfällen jag behöver klä upp mig formellt och då kör jag Cartier tank 😊

Men som du nämnde så är ju båda det bästa alternativet 😁 Men får jag välja en så blå BB58 😊
 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Som vardagsklocka skulle jag välja BB58:an. (Är omöjlig och har ägt 2xOG, 2xBlå och 2xBB36. 😅). Körde med alla på strand, snö, lekpark etc.

Sist saknade jag den svarta (OG) mycket för att jag gillade den röda pilen och hela gilt känslan. Den är riktigt bra.

Men nu med ett par med svart tavla i lådan blir den lite trist och den blå skulle liva upp.
Skulle välja ngt som kompletterar och inte konkurrerar med det andra.

BB36 skulle jag nog idag bara valt om jag haft en BB58 redan. Men som sagt hos mig fick den aldrig mkt tid på handleden. Detta är ju vad som fungerade för mig, inte nödvändigtvis för dig. 😉
Så testa lite hos AD och se vad som känns bäst. 😀

0FED5D6F-AF77-4AD0-8523-DBA311E3C3D8.jpeg 47522CBF-E294-4044-8D41-DCFC501F78D7.jpeg 44F1D192-E903-47CD-8738-8846EB17B806.jpeg 5B21EBD8-B9E0-4018-8A8F-73A6E5F7CF2D.jpeg 14F3BFFC-6DF0-4186-97A3-FECA398E955D.jpeg
C705AFC1-6C17-440B-9E5F-1E08B1CAD251.jpeg
Du besvarade ändå frågeställningen ypperligt, även om var och en till slut måste välja sin egen klocka.

Extra Tack för bildkavalkaden, onekligen en vacker modell!
 

Dionysos

Omega
2-Faktor
Nu har jag inte BB36 men Rolex OP36 och tänker de är väl hyfsat lika. Hade jag fått välja en klocka av de två så hade det blivit min blå BB58. Den är otroligt mångsidig och älskar storleken på 39mm. Lite av en kameleont och jag tycker personligen den funkar till det mesta. Har den till allt från kavaj och chinos till skidbacken och i svampskogen. Sen som @Deskdiversthlm nämnde så är det kanske ingen klocka till formella tillfällen. Men det är nog inte BB36 heller. Personligen så är det väldigt få tillfällen jag behöver klä upp mig formellt och då kör jag Cartier tank 😊

Men som du nämnde så är ju båda det bästa alternativet 😁 Men får jag välja en så blå BB58 😊
Stort tack för att du tog dig tid att svara!

BB58 kan ju onekligen inte vara ett dåligt val givet hur hypad och uppskattad den direkt blev och fortsätter vara.

Bär rätt ofta formell klädsel och i de situationerna så känns den helt inaktuell för mig, men däremot med sin stil och storlek blir den typ lämplig för alla andra typer av tillfällen. Riktigt fin.
 
Topp