• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andreas....

Omega
Paneristi
1000002961.jpg
Glad TT 👍😀
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
1710507212356.png


Jäkligt ball Pelagos framtagen för danmarks antiterrorgrupp! Postad av Kristian Haagen på instagram.


"I also had the privilege to see a very rare Pelagos made for the Danish “Indsatsgruppen”-force, which roughly would translate into the “anti-terror group” or “task force. Out of respect for not only the owner, but also the force, I am not showing the caseback.”.
 

freppa

Omega
2-Faktor
1710507212356.png


Jäkligt ball Pelagos framtagen för danmarks antiterrorgrupp! Postad av Kristian Haagen på instagram.


"I also had the privilege to see a very rare Pelagos made for the Danish “Indsatsgruppen”-force, which roughly would translate into the “anti-terror group” or “task force. Out of respect for not only the owner, but also the force, I am not showing the caseback.”.
Snygg! Försöker se skillnaderna förutom loggan? Den är lite mer "blacked out" va på ramar kring lume samt datumfönster?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
1710507212356.png


Jäkligt ball Pelagos framtagen för danmarks antiterrorgrupp! Postad av Kristian Haagen på instagram.


"I also had the privilege to see a very rare Pelagos made for the Danish “Indsatsgruppen”-force, which roughly would translate into the “anti-terror group” or “task force. Out of respect for not only the owner, but also the force, I am not showing the caseback.”.
Tänkte lägga upp, typ samma, men du hann före. Det jag kan komplettera med är att CPH nu har Tudor-butik. Då kan inte Sthlm vara allt för långt borta med en egen butik….
IMG_4378.jpeg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Någon som vet om det finns möjlighet till rabatt hos AD på Tudors? Typ en BB58.
Ja, hvis du har kjøpt flere klokker/Tudor så kan du få rabatt hos den samme Tudor AD-en. Av de fem Tudor jeg kjøpte i 2023 i løpet av noen måneder, så fikk jeg rabatt på fire av dem. Nå er det også verdt å si at jeg ikke har solgt noen av dem, men har alle fem ennå og ingen planer om å selge dem.
 

Johnjohnjohn

Breitling
Var inne på Bergströms i Göteborg för att höra om kötiden på BB54 och fick svaret 6 mån. Någon som hört någon Sthlmsbutik som har kortare tid eller är det 6 mån som gäller riket runt?
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Var inne på Bergströms i Göteborg för att höra om kötiden på BB54 och fick svaret 6 mån. Någon som hört någon Sthlmsbutik som har kortare tid eller är det 6 mån som gäller riket runt?
I dec hade Bergströms i Malmö 1-2 månaders väntetid. Det är ju dock ett tag sedan nu. Men har du brått och kan tänka dig en begagnad ligger det några ute på ks vill jag minnas.
 

Alec

Omega
2-Faktor
Någon som har koll på varför Tudor bytt ut looken på timvisaren på tex BB54 & 58 jämfört med originalen (som jag kan tycka är lite sexigare)? För lik Submariner?
54:
IMG_2126.jpeg


58:
IMG_2127.jpeg


Never mind, hittade själv:
 
Senast ändrad:
Någon som har koll på varför Tudor bytt ut looken på timvisaren på tex BB54 & 58 jämfört med originalen (som jag kan tycka är lite sexigare)? För lik Submariner?
54:
IMG_2126.jpeg


58:
IMG_2127.jpeg


Never mind, hittade själv:
Finns många argument för och emot fredstecken visarna rolex använder och tudor använde.
Det korta svaret varför de använder snowflakes idag på typ allt de gör är för att skapa en egen identitet. För att inte kunna jämföras helt med storebror.

Längre story bakom.
På 70talet (om inte jag minns fel) skapade tudor, i samarbete med franska militären, snowflake visaren. Tanken bakom designen var en tydligare mer lättläst visare.
Precis som som rolex använde feta svärdvisare för deras mil-sub ville tudor ha en egen.

När tudor lanserade första black bay valde de att köra på sin egna mil-sub design.

Jag tycker visaren är svinball ❄️
 

Hammars

Omega
Någon som har koll på varför Tudor bytt ut looken på timvisaren på tex BB54 & 58 jämfört med originalen (som jag kan tycka är lite sexigare)? För lik Submariner?
54:
IMG_2126.jpeg


58:
IMG_2127.jpeg


Never mind, hittade själv:

Vad jag fick höra så för att efterlikna en tidigare dykare från Tudor.
 
Topp