• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inför W&W, så sitter jag här och hoppas att Tudor släpper något dykaraktigt i stål, med vita index och någon rolig färg på tavla och/eller ring. Känner mig något frustrerad över hur Tudor fullkomligt dykt ned i antingen gilt, fejk-patina, alternativt fullt ut modernt (titan) eller experimentella lanseringar. Känns som det viktiga mellanläget - standard-dykare i stål, med "normala" tavlor och index helt lagts åt sidan.

Nu ser vi också att det är ett få märken med krympade försäljning 2023, samt tappade marknadsandelar. Att inte ens ha en standard dykare med svart tavla och vita index i stål är enligt mig en rejäl vurpa.

Som exempel nedan och håller mig till stål-dykare, för att göra det lite enkelt för mig och ovanpå det har vi brons, silver, guld, keramik, titan = en helt vanlig jäkla stålsub är en udda fågel hos Tudor. Haha, nu börjar jag låta bitter, så jag slutar skriva.

Black Bay
Röd -gilt dial
Svart - gilt dial samt gilt-dial+ring (ja ja, den senare kanske är TT, men utan länken anser jag det vara mer av stål-erbjudandet)
Blå - standard vit/vitguld

BB58
Svart - gilt dial samt gilt-dial+ring

BB54
Svart - gilt dial

Åhh. Jag som tokälskar min BB54. Gillar skarpt gilten på den också. Den här nog den enda klockan jag inte hittat några ”fel” på. Och jag har haft många :)

Jag hoppas själv att dom släpper en mid size chrono, och jag håller med. Den får gärna vara i stål med vitt om dom nu gör det :)

IMG_2444.jpeg

Senast ändrad:
Inför W&W, så sitter jag här och hoppas att Tudor släpper något dykaraktigt i stål, med vita index och någon rolig färg på tavla och/eller ring. Känner mig något frustrerad över hur Tudor fullkomligt dykt ned i antingen gilt, fejk-patina, alternativt fullt ut modernt (titan) eller experimentella lanseringar. Känns som det viktiga mellanläget - standard-dykare i stål, med "normala" tavlor och index helt lagts åt sidan.

Nu ser vi också att det är ett få märken med krympade försäljning 2023, samt tappade marknadsandelar. Att inte ens ha en standard dykare med svart tavla och vita index i stål är enligt mig en rejäl vurpa.

Som exempel nedan och håller mig till stål-dykare, för att göra det lite enkelt för mig och ovanpå det har vi brons, silver, guld, keramik, titan = en helt vanlig jäkla stålsub är en udda fågel hos Tudor. Haha, nu börjar jag låta bitter, så jag slutar skriva.

Black Bay
Röd -gilt dial
Svart - gilt dial samt gilt-dial+ring (ja ja, den senare kanske är TT, men utan länken anser jag det vara mer av stål-erbjudandet)

BB58

BB54
Svart - gilt dial
Det är intressant, antar att en sub hade sålt rätt bra så ur det perspektivet bör det vara rätt givet, såvida de inte tror att det kannibaliserar på Rolex?

Hej,
Köpte en Tudor hos Rob Engström för 4 år sedan. Nu har klockan stannat, den funkar inte mekaniskt eller att dra upp den .
Läste att tutor har 5års garanti och man måste ta med garantibeviset men jag hittar inte beviset . Räcker det inte med kvittot? Riktig irriterande att min första fina klocka pajar efter så kort tid!

Kanske redan finns ett svar här. När började Tudor med in house? Fått till mig olika och försöker läsa mig till det. Om ni har något får ni gärna skriva ett svar eller länka mig vidare 😁

Framgick tydligt, var delaktig i en diskussion där en person lyfte varför 22/23 modell var mer exklusiv än 20. Var inte tillräckligt påläst för att lägga mig i. Undra vad han syftade på då. Gällde Black bay.
Inte aning. Är inte så påläst själv. Men det Bergströms gör vid en service av de 'nya in-house' verken i alla fall är att dom rätt och slätt beställer ett nytt verk, bytar och skickar tillbaka det gamla till Tudor.

Black Bay
Röd -gilt dial

BB58

BB54
Svart - gilt dial
Dom finns ju ändå... underskattat släpp som kom i skymundan av BB54 och Burgundy. Visst, lite fler uppdateringar hade man väl önskat sig, som en jubilee-länk med T-fit.
IMG_2355.jpeg

Inte aning. Är inte så påläst själv. Men det Bergströms gör vid en service av de 'nya in-house' verken i alla fall är att dom rätt och slätt beställer ett nytt verk, bytar och skickar tillbaka det gamla till Tudor.
Okej, tack för mer info. Tycker allt kring Tudor är otroligt intressant. Fastnat rejält för de. 😁

Funderar på mellan BB54, Ranger, BB36. Ni som har/haft de vad tycker ni ?
MVH
Jag har haft BB36 för ett par år sen, men de fick lämna till slut. Jättefin klocka men kanske lite för anonym för min smak. BB54 däremot är jag väldigt sugen på att prova, och jag tror att jag kommer köpa en sådan vad det lider så det är nog den jag rekommenderar att kolla på i första hand.

Funderar på mellan BB54, Ranger, BB36. Ni som har/haft de vad tycker ni ?
MVH
Haft förra generationens bb36 och även bb54. Får jag bara välja en så är det bb54 rätt så överlägset även om bb36 är bra som gada-klocka. Tycker bb54 fungerar väldigt bra som gada också men då är jag ju väldigt svag för dykare ska sägas 😊

Det här är förmodligen ett långt skott. Men är det någon i tråden som äger en Tudor Black Bay 54 och har en lite större handled? Jag tänker på kanske 20-22 handled. Jag skulle verkligen vilja veta och se hur den passar på en större arm.
Tack för ett trevligt forum.

Det här är förmodligen ett långt skott. Men är det någon i tråden som äger en Tudor Black Bay 54 och har en lite större handled? Jag tänker på kanske 20-22 handled. Jag skulle verkligen vilja veta och se hur den passar på en större arm.
Tack för ett trevligt forum.
Smaken är så klart olika. Vad har du för klockor i övrigt? Spontant tror jag inte det är en bra match. Proportionerna gör BB54 mer fyrkantig än långsmal. Och då kommer den upplevas som mycket liten på en stor handled. Min rekommendation skulle vara 43mm på din handled som minsta storlek.

Se nedan som riktlinje, tycke och smak gör att man kan ändra gränserna upp/ner. Och olika modeller kan upplevas små/stora trots samma omkrets. Vit färg = upplevs större. Svart färg = upplevs mindre.

Utgå från:
16-17cm = 36-39mm
17,5-19cm = 40-43mm
20-22= 43-47mm

Tillbaka
Topp