Inför W&W, så sitter jag här och hoppas att Tudor släpper något dykaraktigt i stål, med vita index och någon rolig färg på tavla och/eller ring. Känner mig något frustrerad över hur Tudor fullkomligt dykt ned i antingen gilt, fejk-patina, alternativt fullt ut modernt (titan) eller experimentella lanseringar. Känns som det viktiga mellanläget - standard-dykare i stål, med "normala" tavlor och index helt lagts åt sidan.
Nu ser vi också att det är ett få märken med krympade försäljning 2023, samt tappade marknadsandelar. Att inte ens ha en standard dykare med svart tavla och vita index i stål är enligt mig en rejäl vurpa.
Som exempel nedan och håller mig till stål-dykare, för att göra det lite enkelt för mig och ovanpå det har vi brons, silver, guld, keramik, titan = en helt vanlig jäkla stålsub är en udda fågel hos Tudor. Haha, nu börjar jag låta bitter, så jag slutar skriva.
Black Bay
Röd -gilt dial
Svart - gilt dial samt gilt-dial+ring (ja ja, den senare kanske är TT, men utan länken anser jag det vara mer av stål-erbjudandet)
Blå - standard vit/vitguld
BB58
Svart - gilt dial samt gilt-dial+ring
Blå - standard vit/vitguld
BB54
Svart - gilt dial
Åhh. Jag som tokälskar min BB54. Gillar skarpt gilten på den också. Den här nog den enda klockan jag inte hittat några ”fel” på. Och jag har haft många
Jag hoppas själv att dom släpper en mid size chrono, och jag håller med. Den får gärna vara i stål med vitt om dom nu gör det
Senast ändrad: