Framförallt på sommaren skulle jag säga men klart funktionellt året runt.Kör on the fly extension link till min GMT och jag håller med om att det är en riktig lifesaver så här års.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Framförallt på sommaren skulle jag säga men klart funktionellt året runt.Kör on the fly extension link till min GMT och jag håller med om att det är en riktig lifesaver så här års.![]()
Prova lägg klockan med glaset nedåt och så använder du verktyget för att trycka in fjädern samtidigt som du trycker länken nedåt. Fortsätt trycka nedåt men använd nu verktyget på andra sidan och tryck in den fjädern. Då borde länken släppa.
Ett tips är att tejpa på bandhornen om du är rädd för att det ska bli märken
Tackar, det funkade tillslut! Tryckte bandet bakåt som du sa. Nu vet jag vad jag gjort för fel… På övriga klockor jag haft hr jag antingen bara haft band eller att dom med länk haft ganska slappa ändlänkar så därför har ena sidan av stiftet alltid hoppat lös, men här är det uppenbart mycket bättre passform så såklart att den inte gör det. Så nyckeln var ju att hålla spänn på ena sidan medan man petade den andra sidan stiftetInstämmer i beskrivningen med skillnaden att jag inte skulle trycka länken nedåt, utan uppåt istället. Varför? Därför att när stiftet glider över kanten på bandhornet är risken stor att det blir ett litet märke. Det märket vill du inte ha alls, men om det ändå händer är det mindre dåligt att få det på baksidan av luggen istället för framsidan.
Från Kaplans?Julfärg idag!
![]()
Inser att jag blivit dagvill inför julGlad tudor tisdag![]()
![]()
Fräscht!![]()
Godmorgon denna TT dag och en minisub får vara tidgivare idag. //![]()
Inte dumt med jubileeHa en bra-torsdag !
![]()
Riktigt fin!
Jag är känslig för för stora (läs långa) klockor. Provat en sexsiffrig Rolex GMT några dagar som var fantastisk men för stor. Då rekommenderar folk att man ska kolla in Rolex GMT 16710 istället. Svårt att hitta bara för att testa dock plus sjukt mycket pengar för en klocka som är 20-30 år gammal.
Vad har Tudor i sortimentet när det kommer till GMT som sitter litet/kort? Är det minsta BB58 GMT eller finns det nättare?? Och hur förhåller dom sig i strl till nämnda 16710?
Det blev en tur tillbaka till Rob Engatröm och de plockade in klockan. Efter någon månad fick jag besked att de beställt delar till klockan för reparation.TLDR;
Har en BB58 som gick långsamt. AD "justerade" klockan som enda åtgärd. Verkar fortfarande inte helt ok.
Lite uppföljning från min sida. Var inne på Rob Engström och förklarade att klockan tappade 15 s/dygn.
Mannen som tog emot mig tog klockan och sa att kan skulle titta på den, bad inte ens om att få se mitt garantikort. Sedan försvann han bort i minst 20 minuter, och jag gick en stor del av tiden ensam runt i butiken och kikade på det lite skrala utbudet. Hann läsa ett par artiklar i Rolex kundtidning.
När han kom tillbaka (detta var precis innan stängningsdags) så fick jag tillbaka klockan. Jag frågade om de "hittat något".
Då fick jag till svar att det inte fanns något att hitta, det är inget fel på klockan.
Men han tillade också att klockan blivit "justerad" och att den nu gick korrekt. Han nämnde också att jag ska använda klockan.
Jag kände mig en smula idiotförklarad. Bara för att jag inte hade klockan på armen (jag räknade ju med att lämna in den) så förutsatte han att jag hade den liggande för jämnan.
Hursomhelst, om detta löste mitt problem så blir jag nöjd, Svalde stoltheten och gick från affären.
Nu går den betydligt mer exakt, den tappar c:a 1/s dag.
Däremot är jag fortfarande inte säker på att den är helt ok. Energireserven verkar var helt åt skogen. Jag brukar kunna ha den liggande över helgen, eller åtminstone fredag - söndag om jag burit den normalt i ett par dagar.
När jag inte använder klockan på ett tag brukar jag ha den i en winder med 650 tpd. Nu stannar den efter ett par dagar i windern.
Så, det blir nog en tur tillbaka till Rob Engström. Men innan dess ska jag försöka lista ut om det är automatmekanismen eller reserven som strular.