• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första Tudorn! Grym men är ändå osäker…

Vad tycks? Jag tycker nog Rolex OP Candy pink har finare rosa färg.

Bilagor

• IMG_0754.jpeg
    IMG_0754.jpeg
    464.5 KB · Visningar: 1
Första Tudorn! Grym men är ändå osäker…

Vad tycks? Jag tycker nog Rolex OP Candy pink har finare rosa färg.
"Dusty pink!", som sambon hade sagt.
Det är en modig klocka att bära. Jag tycker den där är grym och hade gärna haft den i rotation med annat. Återkom gärna med en lägesrapport om nån vecka eller två. Superspännande med för- och nackdelar ur ditt perspektiv!

Har en Certina DS Action diver 38mm på ingång.

Men klockan det sparas till på sikt är en Pelagos 39

Har ca 16,5cm runt handleden,

Ni som kör 39an, är ni i samma handleds klubb ungefär?

En till fråga.

Är 39an ovanlig? Det vill säga inte lika populär, eller är dom så bra att dom inte säljs vidare i lika stor utsträckning?

Är 39an ovanlig? Det vill säga inte lika populär, eller är dom så bra att dom inte säljs vidare i lika stor utsträckning?
Det går i vågor. En period upplevde jag att var och varannan annons på KS gällde en P39. Jag tycker att den verkar vara väldigt populär rent allmänt.

Spara på, det är en grym klocka! Men du lär behöva prova den först, låset är definitivt inte för alla.

Det går i vågor. En period upplevde jag att var och varannan annons på KS gällde en P39. Jag tycker att den verkar vara väldigt populär rent allmänt.

Spara på, det är en grym klocka! Men du lär behöva prova den först, låset är definitivt inte för alla.

Är det att låset är för stort? Sett lite youtube filmer att folk stör sig på storleken i förhållande till bandet, mest estetiskt.

Får bli en resa till en återförsäljare, bättre att döda drömmen tidigt i så fall!

Är det att låset är för stort? Sett lite youtube filmer att folk stör sig på storleken i förhållande till bandet, mest estetiskt.

Får bli en resa till en återförsäljare, bättre att döda drömmen tidigt i så fall!

Ja vissa upplever låset något stort och lite vasst i kanterna men det är ju en smaksak! När jag hade min så var det inget jag störde mig på nämnvärt. Men ska man nämna nåt negativt (det enda negativa enligt mig) så är det väl det. Ingen dealbreaker dock!

Det gör du rätt i.

För somliga utgör låset inget problem, men det är onekligen långt. Vilket jag misstänker kan bli besvärligt beroende på den egna handledens form och storlek. Personligen fann jag att dykarförlängningen sabbar mer än vad den tillför, då jag upplevde att låset kändes glappigt i den änden. För egen del är det en perfekt klocka sånär som på låset. Men, som sagt, högst subjektivt.

Det gör du rätt i.

För somliga utgör låset inget problem, men det är onekligen långt. Vilket jag misstänker kan bli besvärligt beroende på den egna handledens form och storlek. Personligen fann jag att dykarförlängningen sabbar mer än vad den tillför, då jag upplevde att låset kändes glappigt i den änden. För egen del är det en perfekt klocka sånär som på låset. Men, som sagt, högst subjektivt.
Ah tack för infon.

Tråkigt att det är så svårt att prova för oss med små handleder då klockan bara hänger och dinglar...

Så lite meckigt att märka det du nämner misstänker jag hos återförsäljare

Jag börjar bli lite sugen på ett gummi till sommaren till min bb54a.

Gillar endlinks-looken på original-gummit men kan inte motivera priset för mig själv för att köpa en sån.

Vet någon i tråden ifall det finns någon tredjepartslösning för detta? Har för mig att jag sett någon kört något liknande för sin gmt (antar 41an?) men kan det finnas någon som funkar för 54an?

Har hittat denna vid googling men jag är osäker på om den funkar då den verkar vara anpassad för bb58?

Där fick vi också svaret om den lik Harrods, Starbucks eller Kermit. Absolut åt Harrods-hållet. Tyvärr lite "platt" tycker jag nog 🤔
Jag tycker det ser ut som att de till BB58/BB58GMT har en något ljusare färg än denna, som är till "vanliga" GMT.

Hade varit kul att se en i verkligheten. Någon här borde verkligen slå till tycker jag!

Ni med Pelagos 39

Upplever ni det kantiga på claspen störande?

Gör man illa andra? Tänker vi lek eller annat med ens barn blir det en sylvass kant?

Tillbaka
Topp