• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ni med Pelagos 39

Upplever ni det kantiga på claspen störande?

Gör man illa andra? Tänker vi lek eller annat med ens barn blir det en sylvass kant?
Nej jag har aldrig råkat ut för det, visst jag förstår kritiken att det är lite vassa hörn. Men den är jättebekväm ändå tycker jag.
Jag hade inte tackat nej till en halvlänk dock. Jag får ha justeringen längst ut, lägger jag till en länkbit sitter den lite för löst.

Testar ett Sailcloth som jag hittade på Temu. 20mm på 21mm, men det får lira ändå!

1000139156.jpg
Pelagos 39 ser fan fin ut på vad som helst!

Har en Certina DS Action diver 38mm på ingång.

Men klockan det sparas till på sikt är en Pelagos 39

Har ca 16,5cm runt handleden,

Ni som kör 39an, är ni i samma handleds klubb ungefär?

En till fråga.

Är 39an ovanlig? Det vill säga inte lika populär, eller är dom så bra att dom inte säljs vidare i lika stor utsträckning?
Har båda, samt 16,5cm handled! Pelagos 39 sitter kanon.

Bilagor

• IMG_6231.jpeg
    IMG_6231.jpeg
    234.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_6202.jpeg
    IMG_6202.jpeg
    255.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_6142.jpeg
    IMG_6142.jpeg
    275.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_6080.jpeg
    IMG_6080.jpeg
    209.8 KB · Visningar: 1
Återkoppling.. helvete vad den växer på en dag för dag… svårt att låta bli att titta och ta foton.. hoppas det inte eskalerar mer, för då lär frugan snart bli svartsjuk..
IMG_7354.jpeg
Och när du mot all förmodan känner att du vill förnya den lite så köper du det gröna insertet från Steelreef, deal? 😀

Med rosé-visare så blev dessa helt annorlunda. Passar särskilt bra på den vita
IMG_0565.jpeg
IMG_0566.jpeg

Detta kan vara den snyggaste Pelagosen hittils av alla militär/special ops-versioner
IMG_0567.jpeg

Saknar min two-liner så får nog bli en sån härnäst. Den som lades ut här på K&S såldes snabbt så måste vara snabbare på kanppen nästa gång

Med rosé-visare så blev dessa helt annorlunda. Passar särskilt bra på den vita
IMG_0565.jpeg
IMG_0566.jpeg

Detta kan vara den snyggaste Pelagosen hittils av alla militär/special ops-versioner
IMG_0567.jpeg

Saknar min two-liner så får nog bli en sån härnäst. Den som lades ut här på K&S såldes snabbt så måste vara snabbare på kanppen nästa gång
De är fortfarande silver mig veterligen eller var det där någon mod?

Tillbaka
Topp