• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommardinka en regnig fredag kan väl aldrig vara fel.
Tack @Nymans Ur 1851 Västerås
1754049834239.jpeg
Den ser riktigt trevlig ut!

Kul att nån testar. Lite skeptisk till vridringen men annars superfin.
Bezelen skiftar mellan silver, spegelblank och svart beroende på hur ljuset faller.
Kommer garanterat att bli en fingeravtryck och repmagnet. Nästan så en skulle vilja köra den i en cementblandare och få det överstökat. Var skeptisk innan jag kom till Nymans idag och var nästan inställd på att tacka nej. Men väl på plats så vann feeling över logik och förnuft, återigen ☺️
1754073150397.jpeg

1754072214195.jpeg

Senast ändrad:
Bezelen skiftar mellan silver, spegelblank och svart beroende på hur ljuset faller.
Kommer garanterat att bli en fingeravtryck och repmagnet. Nästan så en skulle vilja köra den i en cementblandare och få det överstökat. Var skeptisk innan jag kom till Nymans idag och var nästan inställd på att tacka nej. Men väl på plats så vann feeling över logik och förnuft, återigen ☺️
1754073150397.jpeg

1754072214195.jpeg
Vad är det för material i inlägget? Gissar att det inte är polerat rostfritt?

Vilket jubilee är bäst till en BB GMT? Är det någon som köpt original från Tudor? Säljs det ens?
Bäst är original från Tudor med T-fit. Säljs det separat? Ingen aning, fråga en AD. Riktigt bra är Uncle där man använder Tudors clasp, med en reservation… en viss färgmässig mismatch i stålet mellan länk och klocka/clasp. Men jag har vant mig nu vid det. Borde väl ha klagat till Uncle eller iaf frågat lite varför.

Bäst är original från Tudor med T-fit. Säljs det separat? Ingen aning, fråga en AD. Riktigt bra är Uncle där man använder Tudors clasp, med en reservation… en viss färgmässig mismatch i stålet mellan länk och klocka/clasp. Men jag har vant mig nu vid det. Borde väl ha klagat till Uncle eller iaf frågat lite varför.
Jag trodde någon eventuellt hade bytt och hade lite koll här. Men uncle seiko är det verkligen jubilee? Det är väl en variant?

Vad menar du? Varken Tudor eller Uncle kallar det ”jubilee”. Jag har en GMT med Uncle på Tudors clasp och en blå Chrono med ”five-link”. Vill väl påstå att jag har lite koll här…
Jag menar att det kanske finns någon som köpt en original five-link-länk från Tudor och kan informera mig om referens eller pris. När många benämner Uncle så är det i min uppfattning att det är Uncle Senator-modellen de menar och inte den som heter Executive. Men du kanske har deras Executive-modell? För det är den som är närmast ett jubilee/5-link jag kan hitta. Annars finns ju Forstner Model J också. Antar att jag får höra av mig till någon AD och fråga vad en 5-link kostar direkt från Tudor om de ens säljer den separat.

Jag menar att det kanske finns någon som köpt en original five-link-länk från Tudor och kan informera mig om referens eller pris. När många benämner Uncle så är det i min uppfattning att det är Uncle Senator-modellen de menar och inte den som heter Executive. Men du kanske har deras Executive-modell? För det är den som är närmast ett jubilee/5-link jag kan hitta. Annars finns ju Forstner Model J också. Antar att jag får höra av mig till någon AD och fråga vad en 5-link kostar direkt från Tudor om de ens säljer den separat.
Jag har läst på Reddit att det ska vara möjligt att köpa separat och priset är runt $900-1000 i USA. Bör vara möjligt att kunna få tag på det härifrån också.

Låg en five link med T-fit på chrono24 för 9k. Handlaren var i usa. När jag frågade Bergströms om att köpa länken separat blev det ett något svävande svar men kokade ner i att det inte var möjligt. (Känns som han killgissade)

Ingen i tråden har köpt ett separat five-link från Tudor AD och sen satt på sin äldre bb gmt vad jag vet som följer tråden och har gjort länge och ja, han menar ju såklart deras executive. Både Uncle och forstner har klart prisvärda länkar oavsett variant enligt mig. Uncle har dessutom som tidigare nämnt gett möjlighet att köpa länk utan lås där du isf använder ditt oem-lås vilket ser trevligt ut 👍🏼

Tillbaka
Topp