Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
StiligtBb58 på gummi
![]()
Vad är det där för app?Imponerande ändå
![]()
Två riktiga stjärnor det där!Dagens aktiva val införthursday
![]()
Double troubleDagens aktiva val införthursday
![]()
Or double pleasureDouble trouble![]()
Så kan man också se det hehe. Blir det en hattrick snart?Or double pleasure
Man vet aldrig. Jag har den senaste tiden fått ett sug efter BB58 GMT. Jag gillade inte ens den från början men av någon anledning så har jag börjat fatta tycke för denSå kan man också se det hehe. Blir det en hattrick snart?
Liknande situation här, hatar gilten men det finns ändå något med den som gör den attraktiv. Synd att Tudor inte har gjort någon enkel bb58 gmt i t.ex svart. Har du varit i butik och testat gmt:n?Man vet aldrig. Jag har den senaste tiden fått ett sug efter BB58 GMT. Jag gillade inte ens den från början men av någon anledning så har jag börjat fatta tycke för den![]()
Jag kan stundtals uppleva den som lite plastig på något underligt sätt. Det är något med färgskalan på vridringen. Yes jag har testat den i butik. Är egentligen inte heller något fan av gilten och vetifan varför jag gillar den. Men villhöver känslan och nyfikenheten är stark ibland.Liknande situation här, hatar gilten men det finns ändå något med den som gör den attraktiv. Synd att Tudor inte har gjort någon enkel bb58 gmt i t.ex svart. Har du varit i butik och testat gmt:n?
Jag har tidigare ägt bb41 gmt, den tyckte jag inte var plastig på något sätt men detta är kanske bara något för 58an. Villhöver och nyfikenhet, svåra fiender inom samlandetJag kan stundtals uppleva den som lite plastig på något underligt sätt. Det är något med färgskalan på vridringen. Yes jag har testat den i butik. Är egentligen inte heller något fan av gilten och vetifan varför jag gillar den. Men villhöver känslan och nyfikenheten är stark ibland.![]()
Om GMT-handen varit i annan färg än de andra tre hade det varit en riktigt vinnare i mina ögon. Tycker det är skitsvårt att särskilja på händerna vid ett snabbt ögonkastJag kan stundtals uppleva den som lite plastig på något underligt sätt. Det är något med färgskalan på vridringen. Yes jag har testat den i butik. Är egentligen inte heller något fan av gilten och vetifan varför jag gillar den. Men villhöver känslan och nyfikenheten är stark ibland.![]()
41ans färgskala i 58 GMT format hade varit en solklar vinnare.Jag har tidigare ägt bb41 gmt, den tyckte jag inte var plastig på något sätt men detta är kanske bara något för 58an. Villhöver och nyfikenhet, svåra fiender inom samlandet
Jag får väl ta mig en sväng förbi nån butik och testa på denna samt lite annat så får man se vad som händer. Finns ju inte alls många bra GMT alternativ på marknaden, om man exkluderar Rolex.
Liknande situation här, hatar gilten men det finns ändå något med den som gör den attraktiv. Synd att Tudor inte har gjort någon enkel bb58 gmt i t.ex svart. Har du varit i butik och testat gmt:n?
Förstår vad Cosmo menar med den plastiga känslan. Det är något med lystern på vridringen, men jag ser det inte som något negativt dock. Tycker också att klockan upplevs bättre IRL än i skarpt butiksljus (åtminstone i det ljuset jag testade den första gången). Bild från i morse… har bytt till annat på handleden nuJag kan stundtals uppleva den som lite plastig på något underligt sätt. Det är något med färgskalan på vridringen. Yes jag har testat den i butik. Är egentligen inte heller något fan av gilten och vetifan varför jag gillar den. Men villhöver känslan och nyfikenheten är stark ibland.![]()
Jag ska prova på en efter jobbet och se vad jag tycker, förhoppnings är butiksljuset inte alltför starktFörstår vad Cosmo menar med den plastiga känslan. Det är något med lystern på vridringen, men jag ser det inte som något negativt dock. Tycker också att klockan upplevs bättre IRL än i skarpt butiksljus (åtminstone i det ljuset jag testade den första gången). Bild från i morse… har bytt till annat på handleden nu
![]()
WatchTracker heter denVad är det där för app?
Tror jag skulle behöva frigöra dig från den därFörstår vad Cosmo menar med den plastiga känslan. Det är något med lystern på vridringen, men jag ser det inte som något negativt dock. Tycker också att klockan upplevs bättre IRL än i skarpt butiksljus (åtminstone i det ljuset jag testade den första gången). Bild från i morse… har bytt till annat på handleden nu
![]()
Är det någon som vet vad som gäller kring att beställa armband till Tudor som klockan inte säljs med ursprungligen?
Jag skulle vilja ha ett 5-länksarmband ("Jubilee") till min BB58 GMT men den säljs såklart inte i den kombinationen. Kollar man runt på nätet verkar det vara många som lyckats få tag på detta via AD och det verkar inte som att Tudor har samma policy som Rolex att detta är strängt förbjudet.
Men när jag var inne på Krons och frågade så var det tvärt nej. "Vi får inte göra det" var bara svaret, ville inte ens försöka trots att jag har artikelnr på delen.
Vad säger er erfarenhet? Folk på internet som haft tur eller är det Krons som har fel och jag borde gå till en annan AD?
Jag har också sett de trådarna och här i Sverige verkar man inte ens få beställa. Även om jag aldrig hade betalat 10k för en länk till Tudor.
Det här med att köpa länkar och lås som egentligen hör till andra modeller: borde det inte gå att köpa dessa delar som reservdelar? Samtliga Tudor-handlare i Sverige är vad jag kan se även service-center som borde kunna beställa reservdelar. Om Tudor begränsar tillgången till reservdelar så att service-centret måste ange "rätt" modell-nummer och kanske även serienummer så kanske det är lite svårare för handlarna, men om de verkligen vill så borde de kunna ange det som krävs för att beställa hem delarna.Hej tråden! Jag har en blå bb58 med tyg/natobandet, köpte en länk från Uncle men skulle vilja ha Tudors egna lås på. Nu till min fråga: kan jag köpa ett lås från ad trotts att min ref inte har det låset? Och om nån vet vad ett sådant skulle kosta?
Det är dom där Rolex-direktiven att du inte skall få köpa delar till annat än den ref på klocka du äger. Kan ta ett eget exempel... jag ville ha en halvlänk till Explorer 214270, det gick inte att beställa från AD då modellen inte levererades med någon halvlänk, bara länkbitar i fullängd. Det finns halvlänk till Sub 11xxxxx som passar perfekt men det fick jag alltså inte köpa då jag inte äger den ref'en.Det här med att köpa länkar och lås som egentligen hör till andra modeller: borde det inte gå att köpa dessa delar som reservdelar? Samtliga Tudor-handlare i Sverige är vad jag kan se även service-center som borde kunna beställa reservdelar. Om Tudor begränsar tillgången till reservdelar så att service-centret måste ange "rätt" modell-nummer och kanske även serienummer så kanske det är lite svårare för handlarna, men om de verkligen vill så borde de kunna ange det som krävs för att beställa hem delarna.
Eller missar jag något?
Jag tror inte du missar något alls.Det här med att köpa länkar och lås som egentligen hör till andra modeller: borde det inte gå att köpa dessa delar som reservdelar? Samtliga Tudor-handlare i Sverige är vad jag kan se även service-center som borde kunna beställa reservdelar. Om Tudor begränsar tillgången till reservdelar så att service-centret måste ange "rätt" modell-nummer och kanske även serienummer så kanske det är lite svårare för handlarna, men om de verkligen vill så borde de kunna ange det som krävs för att beställa hem delarna.
Eller missar jag något?