Finns ju på min röda och det ärJag är en av dem där handleden kan diffa nästan 1 cm på sommaren. När man väl testat T-fit / quick release är det svårt att vara utan. Men håller med om att BB58 är i stort behov av uppdaterat spänne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns ju på min röda och det ärJag är en av dem där handleden kan diffa nästan 1 cm på sommaren. När man väl testat T-fit / quick release är det svårt att vara utan. Men håller med om att BB58 är i stort behov av uppdaterat spänne.
Japp, dessutom med jubilee. Hade varit nått med en uppdaterat BB58 blå på jubilee eller oyster och T-fit.Finns ju på min röda och det är![]()
Med ”nuvarande snabbjustering”, syftar du då på originallänken på BB58?Det är ju avsevärt mycket krångligare och rent av sämre än en snabbjustering. Jag har haft t-fit och älskade det verkligen, även om klockan fick gå vidare. Nuvarande snabbjustering används flera ggr om dagen sommartid då mina handleder varierar 4-5mm dagligen. Jag hatar när klockan inte sitter perfekt, för löst är lika illa som för hårt
SkitfinNy bekantskap i lådan
![]()
![]()
GrattisNy bekantskap i lådan
![]()
![]()
Speedyn, men det var ju tidigare i årSkitfinÄr det något som fått lämna?
Precis, bara en månad med just bb58an men burit andra klockor utan snabbjustering på sommaren och inte upplevt det som ett problem hittillsHade du haft den en månad sa du! Då lär du troligtvis bli varse i sommar![]()
Nej eftersom det inte finns någon vilket vi diskuterar. Däremot har jag köpt en AM-lösning som snabbt ger +5mmMed ”nuvarande snabbjustering”, syftar du då på originallänken på BB58?
Ursäkta, diskussionen flyger lite ovanför mitt huvud med alla tekniska termer.Nej eftersom det inte finns någon vilket vi diskuterar. Däremot har jag köpt en AM-lösning som snabbt ger +5mm
AM = aftermarket, alltså inte från Tudor. Det som åsyftas är sannolikt denna ”quick release” lösning från steelreef: https://steelreef.com/products/blac...AjYr346VcCvWk3i26VxZ6m3mpmiKMr8AelVtm6R87HiMRUrsäkta, diskussionen flyger lite ovanför mitt huvud med alla tekniska termer.
Jag förstår. Bara fråga i tråden om något är oklart och du funderar över div förkortningar osv. Precis som @Ash6 skriver nedan är det en afternarket del jag köpt, just exakt den han länkarUrsäkta, diskussionen flyger lite ovanför mitt huvud med alla tekniska termer.
AM = aftermarket, alltså inte från Tudor. Det som åsyftas är sannolikt denna ”quick release” lösning från steelreef: https://steelreef.com/products/blac...AjYr346VcCvWk3i26VxZ6m3mpmiKMr8AelVtm6R87HiMR
Andra för dig?Pro time
![]()
Japp andra gången gilltAndra för dig?
Hör av dig när du tröttnat och vill sälja den billigtJapp andra gången gillt
Förstår att du vill detHör av dig när du tröttnat och vill sälja den billigt
Hade gärna haft en svart och en vit![]()

Tycker båda satt fint! Monokromen är riktigt bra asså, hoppas dem släpper den i 39mm.![]()
![]()
Tack till er som uppmanade mig att gå till en AD och prova 58:an! De var oerhört trevliga och hjälpsamma. Nyttigt också att prova monokromen. Jag har sneglat mer och mer på den men såg nu när den satt på handleden att den nog är för stor för min smak.
Jag skulle gärna se 54:an med minutmarkeringar och röd triangel på bezeln. Den satt perfekt i storleken men ser lite för naken ut när man har fluktat mycket på 58:an.Tycker båda satt fint! Monokromen är riktigt bra asså, hoppas dem släpper den i 39mm.
Jag föredrar just enkelhet med 54an och monochrome, ingen röd triangel, mindre gilt osv. Hade man skippat gilt helt på 54an hade den varit perfekt. Förstår dock vad du menar med att det blir lite ”plain”, men det är det jag gillar.Jag skulle gärna se 54:an med minutmarkeringar och röd triangel på bezeln. Den satt perfekt i storleken men ser lite för naken ut när man har fluktat mycket på 58:an.
Som killen på AD sa: Efter tio minuter med 54:an på handleden har man glömt detaljerna från 58:an.Jag föredrar just enkelhet med 54an och monochrome, ingen röd triangel, mindre gilt osv. Hade man skippat gilt helt på 54an hade den varit perfekt. Förstår dock vad du menar med att det blir lite ”plain”, men det är det jag gillar.
Det där är utan tvekan den klocka jag använder mest. Bra storlek, sitter skönt (som flickan sa).Jag har fastnat för BB58 och funderar på att köpa den i 40-årspresent till mig själv nästa år. Min tanke är att köpa ”den” klockan, alltså den som kommer att sitta på min handled livet ut (med undantag för en dressare och en träningsklocka).
Har läst och sett en del recensioner och jämförelser, men skulle gärna ta del av personliga omdömen från KS. Vill någon här dela med sig av sina erfarenheter av klockan?
![]()
Jag gjorde exakt samma fast tvärtom. Hade span på bb58 i ungefär ett år, sen provade jag pelagos hos AD och då vände det snabbt för migDet där är utan tvekan den klocka jag använder mest. Bra storlek, sitter skönt (som flickan sa).
Tänkte egentligen köpa en Pelagos men när jag testade den där tyckte jag att den var mer spännande. Den röda triangeln och kopparfärgen sticker ut lite lagom. Men som sagt man måste testa i verkligheten. Alla klockor jag köpt var egentligen tänkta som en annan klocka
![]()
Minns när 58an lanserades, då var de flesta skeptiska över mängden guld på bezelen. Men det har onekligen blivit en nästintill ikonisk detalj för klockan.Som killen på AD sa: Efter tio minuter med 54:an på handleden har man glömt detaljerna från 58:an.
@Cosmo har väl ägt alla några ggrNågon som äger en Black Bay 36 och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Det stämmer. Beroende på vad man menar med några@Cosmo har väl ägt alla några ggr