• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tycker att orginalgummit till FXDn är förvånansvärt bra ändå. Annars är ju kardborre likt garmins riktigt bekvämt också.
IMG_8920.jpeg

IMG_7667.jpeg

Mycket fram och tillbaka om jag ska behålla GMT:n eller flippa vidare. Jag var egentligen ute efter en klocka som gör sig bra på läder, och av en ren slump sprang jag på en BB58 GMT. Direkt kände jag att jag “måste slå till” – jag tycker verkligen att BB58 GMT är en av de mest solida och kompletta klockorna i sin prisklass. Kanske till och med bäst i klassen? Samtidigt saknar jag känslan av att bära en klocka på läder och byta band ibland.

När jag tänker efter – vad får man idag runt ~56 k med dagens prisbild? I alla fall inget som känns mer prisvärt än BB58 GMT. Omega har stuckit iväg prismässigt för länge sedan, och Longines/Oris försöker hitta sin plats lite under Tudor och som till och med kan till och med vara dyrare.

Missar jag något?

Trevlig TT! 🛡️

IMG_4938.jpeg

Mycket fram och tillbaka om jag ska behålla GMT:n eller flippa vidare. Jag var egentligen ute efter en klocka som gör sig bra på läder, och av en ren slump sprang jag på en BB58 GMT. Direkt kände jag att jag “måste slå till” – jag tycker verkligen att BB58 GMT är en av de mest solida och kompletta klockorna i sin prisklass. Kanske till och med bäst i klassen? Samtidigt saknar jag känslan av att bära en klocka på läder och byta band ibland.

När jag tänker efter – vad får man idag runt ~56 k med dagens prisbild? I alla fall inget som känns mer prisvärt än BB58 GMT. Omega har stuckit iväg prismässigt för länge sedan, och Longines/Oris försöker hitta sin plats lite under Tudor och som till och med kan till och med vara dyrare.

Missar jag något?

Trevlig TT! 🛡️

IMG_4938.jpeg
Den där kan ju vara hur bra som helst på rätt läder. Behåll säger jag

@Alexx ~45K och uppåt gissar jag. Finns ju många referenser under epitetet 'Tudor sub' - beroende på vilken du siktar in dig på kan det därmed bli markant uppåt från ovan nivå.

/J

Pelagos 39 är En absolut bra alternativ i prisklassen och en klocka som jag själv har varit inne på tidigare.

När det gäller dyrare klockor i Titan så hade jag en svart FXD - grymt bra toolwatch. Men titan funkar inte för mig i längden.

Om man skulle jämföra BB58 GMT med Pelagos 39:

Specifikationer & Funktion

EgenskapPelagos 39BB58 GMT
CertifieringCOSC (P39 COSC)Master Chronometer
Vattentäthet200 m200 m
FunktionerTimmar, minuter, sekunder, datumTimmar, minuter, sekunder, datum och GMT
Komplikationer-GMT + datum

Slutsats
-Pelagos 39
•Grym verktygsklocka med stark funktionell design, COSC-certifierad och väldigt bekväm.
•Perfekt om du vill ha en sportig, ren dykarklocka.

-BB58 GMT
•Mer mångsidig och “allt-i-allo”, med extra funktioner och bredare användningsområde.
•Praktiska komplikationer och bättre valuta för pengarna utifrån certifieringar, komplikationer och specs

Missförstå mig inte, jag tycker att P39 är en grym klocka som är en tidsfråga tills den sitter på min arm. Men jag tycker att man får mer för pengarna om man köper en BB58 GMT 🙂

Pelagos 39 är En absolut bra alternativ i prisklassen och en klocka som jag själv har varit inne på tidigare.

När det gäller dyrare klockor i Titan så hade jag en svart FXD - grymt bra toolwatch. Men titan funkar inte för mig i längden.

Om man skulle jämföra BB58 GMT med Pelagos 39:

Specifikationer & Funktion

EgenskapPelagos 39BB58 GMT
CertifieringCOSC (P39 COSC)Master Chronometer
Vattentäthet200 m200 m
FunktionerTimmar, minuter, sekunder, datumTimmar, minuter, sekunder, datum och GMT
Komplikationer-GMT + datum

Slutsats
-Pelagos 39
•Grym verktygsklocka med stark funktionell design, COSC-certifierad och väldigt bekväm.
•Perfekt om du vill ha en sportig, ren dykarklocka.

-BB58 GMT
•Mer mångsidig och “allt-i-allo”, med extra funktioner och bredare användningsområde.
•Praktiska komplikationer och bättre valuta för pengarna utifrån certifieringar, komplikationer och specs

Missförstå mig inte, jag tycker att P39 är en grym klocka som är en tidsfråga tills den sitter på min arm. Men jag tycker att man får mer för pengarna om man köper en BB58 GMT 🙂
Smaksak. Annars finns det ju begagnade Speedys i den prisklassen du frågar efter också.

Missar jag något?

Trevlig TT! 🛡️

IMG_4938.jpeg

flesta av Tudors modeller är väl bra bang for the buck jämfört med flesta märken som stuckit rejält.

Tillbaka
Topp