Maggie
Silver
Får nog hålla mig borta från Tudortråden i mars, jäklar vad sugen jag blir att byta när jag ser bilderna.
#failisnotanoption
Bara att byta, ingen som skvallrar här
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får nog hålla mig borta från Tudortråden i mars, jäklar vad sugen jag blir att byta när jag ser bilderna.
#failisnotanoption
Bara att byta, ingen som skvallrar här
![]()
Snälla, kan ni hålla OWG-flamset där det hör hemma…
Snälla, kan ni hålla OWG-flamset där det hör hemma…
Yes. Kör både med US halvlänk och Steel Reef ”on the fly” extension.Blev ett spontanköp av en bb58 imorse, länge velat mellan bb54 och bb58 men landade i 58:an då min granne skulle sälja sin.
Däremot blir jag inte kompis med länken, skulle nog behöva en halvlänk, är det UC som gäller här eller finns det andra förslag? Tack
![]()
![]()
Steelreef on the fly känns nödvändigt för en 58aYes. Kör både med UC halvlänk och Steel Reef ”on the fly” extension.
Vad borde den kosta? De jag har sett ute tidigare har legat där omkring eller dyrare.Hmmm. Lite väl överprisat kan jag tycka
![]()
Tudor, Klockor - Varunummer 2 062 621
TUDOR, Geneve, Black Bay Fifty-Eight (200m:660 ft), Chronometer, "Platinum Jubilee RaSP", Cal MT5402, Serie nr. A4N6684, Ref nr. 79030B, Boett nr. 8520, herrur, 39 mm, stål, automatisk, safirglas, originallänk, viklås, Ref nr. 72040-ZE, cert, maj 2022, box, ytterkartong. Limiterad och numrerad...www.kaplans.se
Det ser ut att vara en julklapp från kungahuset, så priset beror nog mindre på stål och verk och mer på tradition och äraHmmm. Lite väl överprisat kan jag tycka
![]()
Tudor, Klockor - Varunummer 2 062 621
TUDOR, Geneve, Black Bay Fifty-Eight (200m:660 ft), Chronometer, "Platinum Jubilee RaSP", Cal MT5402, Serie nr. A4N6684, Ref nr. 79030B, Boett nr. 8520, herrur, 39 mm, stål, automatisk, safirglas, originallänk, viklås, Ref nr. 72040-ZE, cert, maj 2022, box, ytterkartong. Limiterad och numrerad...www.kaplans.se
Det har jag inte en aning om, men jag tänker att premien borde inte vara så intressant i Sverige. Priset är kanske där omkring om den säljs i UK...Vad borde den kosta? De jag har sett ute tidigare har legat där omkring eller dyrare.
Jag vill också ha en granne som man kan spontanköpa en Tudor av en lördagmorgon. Flytta aldrig!!!Blev ett spontanköp av en bb58 imorse, länge velat mellan bb54 och bb58 men landade i 58:an då min granne skulle sälja sin.
Däremot blir jag inte kompis med länken, skulle nog behöva en halvlänk, är det UC som gäller här eller finns det andra förslag? Tack
![]()
![]()
Smidigaste affären jag gjort! RekommenderarJag vill också ha en granne som man kan spontanköpa en Tudor av en lördagmorgon. Flytta aldrig!!!![]()
Gjorde du det själv, var det svårt?men till slut tog jag mod till mig och bytte bezel på min BB58 is
Nä nä, jag håller mig till bandbyten på sin höjd! Alldeles för stor risk att jag klantar till något…Gjorde du det själv, var det svårt?
Najs! Steel Reef?Alltid gillat BB Harrods men pga storleken så går den bort. Funderat rätt länge men till slut tog jag mod till mig och bytte bezel på min BB58 istället!
![]()
Stämmer bra! Hade lätt kunnat tänka mig fler färger men lite meckigt att skicka iväg varje gång man får feeling att byta färg…Najs! Steel Reef?
Nu är det ju ett tag sen jag sålde min men så sent som i förrgår saknade jag den. Pros är ju givetvis att den bärs smidigt, är sjukt snygg, t-fit och 100m wr så användvänligheten är grym. Cons är väl att den är högblank och en riktig repmagnet. Beroende på livsstil kanske den även kan vara svår att matcha med klädsel. Det var det sistnämnda som gjorde att jag släppte den. Frågan är om den lever kvar hos @Exilnorrlänning eller om det flyttat vidare?Har varit sugen på att prova en TT Tudor i 3 år nu. Kommer aldrig till skott. Utöver att det troligtvis kommer en hel del nytt från Tudor under W&W så funderar jag på att prova en sån innan. Kan någon övertala mig att låta bli@Burnman Du som har haft en, pros and cons please
![]()
Vill minnas att han bytte in den hos Nymans. Kan tänka mig att guldringen kommer se förjäklig ut efter ett tag. Minns att när jag provade Nymans butiksex att även den som endast varit innanför butiken hade gott om repor här och var. Men det blir väl en del av charmen. Storleken på 39 boetten föredrar jag vs 36. Claspen är aningen stor på 39an + att länken inte smalnar av lika mycket som på 36, det är lite synd. Men även med den vetskapen så är jag osunt sugen på att provaNu är det ju ett tag sen jag sålde min men så sent som i förrgår saknade jag den. Pros är ju givetvis att den bärs smidigt, är sjukt snygg, t-fit och 100m wr så användvänligheten är grym. Cons är väl att den är högblank och en riktig repmagnet. Beroende på livsstil kanske den även kan vara svår att matcha med klädsel. Det var det sistnämnda som gjorde att jag släppte den. Frågan är om den lever kvar hos @Exilnorrlänning eller om det flyttat vidare?