• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Får nog hålla mig borta från Tudortråden i mars, jäklar vad sugen jag blir att byta när jag ser bilderna. :cool:

#failisnotanoption
Bara att byta, ingen som skvallrar här ;)

joaquin-phoenix-the-joker.gif
1772763061949.gif

Blev ett spontanköp av en bb58 imorse, länge velat mellan bb54 och bb58 men landade i 58:an då min granne skulle sälja sin.

Däremot blir jag inte kompis med länken, skulle nog behöva en halvlänk, är det UC som gäller här eller finns det andra förslag? Tack 🙏🏻
IMG_3393.jpeg

IMG_3394.jpeg
Yes. Kör både med US halvlänk och Steel Reef ”on the fly” extension.

Senast ändrad:
Tack för infon, blir att känna av kommande vecka hur det känns men sen blir det nog att beställa halvlänk från UC till att börja med men ska absolut kolla in Steel Reef.

Om någon har en halvlänk de vill bli av med till en bb54/58 hojta till.

Hmmm. Lite väl överprisat kan jag tycka 🤔

Vad borde den kosta? De jag har sett ute tidigare har legat där omkring eller dyrare.

Det ser ut att vara en julklapp från kungahuset, så priset beror nog mindre på stål och verk och mer på tradition och ära ☺️

Lite sugen på en quartz-Tudor. Sett ett par two-tone Monarch på olika auktionssajter t.ex. Ska vara ett "modifierat ETA" i dessa 90-talsklockor. Inte supersugen på att bränna pengar på dem utan att veta mer om servicemöjligheter dock. Ja det är quartz men med 30+ år på nacken är det ju ändå möjligt att de kan behöva en översyn nån gång. Hur är det med service på Tudor/ETA-verk från 90-talet, är de fullt servicebara? Vem gör en sån service? Modellerna såldes mest i Asien vad jag vet, så kanske inte är så många som jobbat med dem i Europa. Är det nåt en bra urmakare i Sverige skulle kunna ta sig an? Känns som en viktig research att göra; de är ju inte gratis direkt.... Tack

Har varit sugen på att prova en TT Tudor i 3 år nu. Kommer aldrig till skott. Utöver att det troligtvis kommer en hel del nytt från Tudor under W&W så funderar jag på att prova en sån innan. Kan någon övertala mig att låta bli 🫣 @Burnman Du som har haft en, pros and cons please 👀
IMG_7908.jpeg

Nu är det ju ett tag sen jag sålde min men så sent som i förrgår saknade jag den. Pros är ju givetvis att den bärs smidigt, är sjukt snygg, t-fit och 100m wr så användvänligheten är grym. Cons är väl att den är högblank och en riktig repmagnet. Beroende på livsstil kanske den även kan vara svår att matcha med klädsel. Det var det sistnämnda som gjorde att jag släppte den. Frågan är om den lever kvar hos @Exilnorrlänning eller om det flyttat vidare?

Nu är det ju ett tag sen jag sålde min men så sent som i förrgår saknade jag den. Pros är ju givetvis att den bärs smidigt, är sjukt snygg, t-fit och 100m wr så användvänligheten är grym. Cons är väl att den är högblank och en riktig repmagnet. Beroende på livsstil kanske den även kan vara svår att matcha med klädsel. Det var det sistnämnda som gjorde att jag släppte den. Frågan är om den lever kvar hos @Exilnorrlänning eller om det flyttat vidare?
Vill minnas att han bytte in den hos Nymans. Kan tänka mig att guldringen kommer se förjäklig ut efter ett tag. Minns att när jag provade Nymans butiksex att även den som endast varit innanför butiken hade gott om repor här och var. Men det blir väl en del av charmen. Storleken på 39 boetten föredrar jag vs 36. Claspen är aningen stor på 39an + att länken inte smalnar av lika mycket som på 36, det är lite synd. Men även med den vetskapen så är jag osunt sugen på att prova 🤓 Matchning brukar jag inte vara så noga med här i Dalarna 🤠

Tillbaka
Topp