Gabriel90
Silver
Sjukt fin, gratulerar !Sätter guldkant på tillvaron denna måndag
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt fin, gratulerar !Sätter guldkant på tillvaron denna måndag
![]()
![]()
Snyggt! Borde haft denna på min ceramicMen vilket trevligt band, höjde verkligen tool känslan på bb58’an
![]()
![]()
Riktigt trevligt band, blir även zero pass så inget tyg på undersidan. Funkar på så sätt till klockor med fasta stiftSnyggt! Borde haft denna på min ceramic![]()
Är det bara jag som har sjukt svårt för de moderna kronograferna? Finner ingen symmetri öht utan snarare väldigt mycket plottrighet.Alltså topplocket smäller ju på mig bara man går förbi dessa på Bergströms i Malmö. Så sjukt snygga
Men visst är det Pandan (och inte reversed) som man ska ha?
![]()
Köper dina argument och kan hålla med till viss del. Dock tycker jag ändå att dom är snygga som dom är men visst, rättar man till vissa saker som du nämner så blir det ju än bättre.Är det bara jag som har sjukt svårt för de moderna kronograferna? Finner ingen symmetri öht utan snarare väldigt mycket plottrighet.
Fet timvisare helt i onödan (tanken med Snowflake-visaren var väl ändå att öka mängden lysmassa för dykare?), jättestora index med mycket lume (för mig också betydligt mer relaterat till dykare), datum kl. 6, röda detaljer på kronografvisare samt på texten för hur djupt man kan dyka med racing(?)-klockan.. Avsaknaden av kronskydd gör den direkt mindre sportig + att kronan i sig är väldigt utstickande och, i ärlighetens namn, rätt ful. Lägg då till att det redan är en kronograf med subdials, extravisare m.m.. Plottrigt!
Älskar ju märket, framförallt vintage, men tycker även om en hel del av deras moderna släpp. Har dock aldrig förstått mig på kronograferna...
När dom släpptes och jag kunde klämma på bägge samtidigt tvekade jag inte en sekund att det var den svarta (reversed) som gällde. Den blå är ännu bättre tycker jag och den kan man nog antagligen rätt lätt få loss i Köpenhamn (boutique only).Alltså topplocket smäller ju på mig bara man går förbi dessa på Bergströms i Malmö. Så sjukt snygga
Men visst är det Pandan (och inte reversed) som man ska ha?
![]()
Ryms en av dessa istället inom kritiererna…?Är det bara jag som har sjukt svårt för de moderna kronograferna? Finner ingen symmetri öht utan snarare väldigt mycket plottrighet.
Fet timvisare helt i onödan (tanken med Snowflake-visaren var väl ändå att öka mängden lysmassa för dykare?), jättestora index med mycket lume (för mig också betydligt mer relaterat till dykare), datum kl. 6, röda detaljer på kronografvisare samt på texten för hur djupt man kan dyka med racing(?)-klockan.. Avsaknaden av kronskydd gör den direkt mindre sportig + att kronan i sig är väldigt utstickande och, i ärlighetens namn, rätt ful. Lägg då till att det redan är en kronograf med subdials, extravisare m.m.. Plottrigt!
Älskar ju märket, framförallt vintage, men tycker även om en hel del av deras moderna släpp. Har dock aldrig förstått mig på kronograferna...