• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sätter guldkant på tillvaron denna måndag 💛
1773647854005.jpeg

1773647908973.jpeg
Sjukt fin, gratulerar !

Alltså topplocket smäller ju på mig bara man går förbi dessa på Bergströms i Malmö. Så sjukt snygga 😍
Men visst är det Pandan (och inte reversed) som man ska ha? 🤔
9937.jpg
Är det bara jag som har sjukt svårt för de moderna kronograferna? Finner ingen symmetri öht utan snarare väldigt mycket plottrighet.

Fet timvisare helt i onödan (tanken med Snowflake-visaren var väl ändå att öka mängden lysmassa för dykare?), jättestora index med mycket lume (för mig också betydligt mer relaterat till dykare), datum kl. 6, röda detaljer på kronografvisare samt på texten för hur djupt man kan dyka med racing(?)-klockan.. Avsaknaden av kronskydd gör den direkt mindre sportig + att kronan i sig är väldigt utstickande och, i ärlighetens namn, rätt ful. Lägg då till att det redan är en kronograf med subdials, extravisare m.m.. Plottrigt!

Älskar ju märket, framförallt vintage, men tycker även om en hel del av deras moderna släpp. Har dock aldrig förstått mig på kronograferna...

Är det bara jag som har sjukt svårt för de moderna kronograferna? Finner ingen symmetri öht utan snarare väldigt mycket plottrighet.

Fet timvisare helt i onödan (tanken med Snowflake-visaren var väl ändå att öka mängden lysmassa för dykare?), jättestora index med mycket lume (för mig också betydligt mer relaterat till dykare), datum kl. 6, röda detaljer på kronografvisare samt på texten för hur djupt man kan dyka med racing(?)-klockan.. Avsaknaden av kronskydd gör den direkt mindre sportig + att kronan i sig är väldigt utstickande och, i ärlighetens namn, rätt ful. Lägg då till att det redan är en kronograf med subdials, extravisare m.m.. Plottrigt!

Älskar ju märket, framförallt vintage, men tycker även om en hel del av deras moderna släpp. Har dock aldrig förstått mig på kronograferna...
Köper dina argument och kan hålla med till viss del. Dock tycker jag ändå att dom är snygga som dom är men visst, rättar man till vissa saker som du nämner så blir det ju än bättre.
Det som blir pass för min del är storleken. Bärs helt enkelt för stora. En kronograf ska enligt mig upplevas hyfsat nätt och då får du ha riktigt stora nävar/handleder med dessa om det ska bli bra 😅 Så hade jag varit större byggd så hade jag absolut kunnat tänka mig en!

Alltså topplocket smäller ju på mig bara man går förbi dessa på Bergströms i Malmö. Så sjukt snygga 😍
Men visst är det Pandan (och inte reversed) som man ska ha? 🤔
9937.jpg
När dom släpptes och jag kunde klämma på bägge samtidigt tvekade jag inte en sekund att det var den svarta (reversed) som gällde. Den blå är ännu bättre tycker jag och den kan man nog antagligen rätt lätt få loss i Köpenhamn (boutique only).

Det finns väldigt mycket att gilla i Tudor chrono men den där kärleken som finns mellan mig och min Tudor GMT Pepsi uppstod liksom aldrig riktigt. Modellen är nog ändå är lite knepig? (som inlägget ovan antyder). Jämför man med en Speedmaster så känns den mer som en dykarkronograf men den är ändå inte riktigt det. Funktionellt så har man en fet snowflake timvisare som tidvis skymmer subdials och så är ju inte en bra kronograf designad. Skruvade pushers lägger jag in på minussidan också. OK, tryggt om man badar med den men på denna är det lite småtrångt att skruva upp dom pga den rätt stora kronan. Andra har gjort det bättre.

Senast ändrad:

Ryms en av dessa istället inom kritiererna…?
FullSizeRender.jpeg

FullSizeRender.jpeg

Tillbaka
Topp