Även Monarchen och keramiska BBn var bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nya keramiska är nice men så märkligt att det inte är ett vanligt "dykarlås"Även Monarchen och keramiska BBn var bra.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Uppdatering, fick en offert av Bergströms på 13000kr med tillval att byta glaset som hade ett nagg.. bara att betala och de glad utHjälp! Har detta hänt er någon gång?? Hela urtavlan är vriden... Va ute och käkade lunch och när jag kollar ned så ser jag detta??..![]()
Damn det var inte nådigt, 13 laxUppdatering, fick en offert av Bergströms på 13000kr med tillval att byta glaset som hade ett nagg.. bara att betala och de glad uttydligen så servar man inte dessa eta verk utan byter ut dem för er som inte visste detta (källa Bergströms)
nåja den är klar om 6-8 veckor så kanske får bada lite i slutet av sommaren iaf!
Uppdatering, fick en offert av Bergströms på 13000kr med tillval att byta glaset som hade ett nagg.. bara att betala och de glad uttydligen så servar man inte dessa eta verk utan byter ut dem för er som inte visste detta (källa Bergströms)
nåja den är klar om 6-8 veckor så kanske får bada lite i slutet av sommaren iaf!
Aj aj, ja det var saftigt! Tufft och jag hoppas att inget mer läggs till. Verkar vara lång historia bakom det hela… hur är en sne/vriden tavla kopplad till allt detta, hänger inte riktigt med?Damn det var inte nådigt, 13 lax![]()
Den har antagligen fått någon stöt eller liknande så att tavelpelarna gått av vilket resulterade i att tavlan låg löst på verket. Så byte av tavla och visare är inräknat i de priset (6800kr för den delen).Aj aj, ja det var saftigt! Tufft och jag hoppas att inget mer läggs till. Verkar vara lång historia bakom det hela… hur är en sne/vriden tavla kopplad till allt detta, hänger inte riktigt med?![]()
Aha ok, tack för vidare utläggning! Man kan tycka att det ska till en redig stöt för att pelaren ska gå av i vanliga fall. Det positiva är att du får tillbaka en klocka som fått mycket specialbehandling, handpåläggning och TLC!!Den har antagligen fått någon stöt eller liknande så att tavelpelarna gått av vilket resulterade i att tavlan låg löst på verket. Så byte av tavla och visare är inräknat i de priset (6800kr för den delen).
Nej men däremot snackade jag men bekant på ett bröllop i helgen som sa att hans alpinist hade vridit sig efter en golfrunda!Hjälp! Har detta hänt er någon gång?? Hela urtavlan är vriden... Va ute och käkade lunch och när jag kollar ned så ser jag detta??..![]()
Var väl någon här i tråden nyss som hade så, visade sig att tavelbenen var av.Hjälp! Har detta hänt er någon gång?? Hela urtavlan är vriden... Va ute och käkade lunch och när jag kollar ned så ser jag detta??..![]()
Ingen som sitter på en Pelagos 39 som man önskar att bli av med?
tack har sett den men tänkte lite finare skickTudor Pelagos 39
Säljer en Pelagos 39 i gott använt skick, som det blev en snabb catch and release på. Klockan köptes av förra ägaren på Urmaker Bjerke i Oslo 2023, jag är andra ägaren. Finns en del hairlines på länken mindre på boetten, inga dings. Går fint inom cosc. Full cert. Kan skickas med värde PostNord.klocksnack.se
Några av mina killgissningar
Tudor
Inget nytt in-house kronografverk. Istället kommer en gul variant av nuvarande kronograf
Men med 39mm får man nog påstå att det där är en ny kronograf och inte nuvarande. Men för att något ska klassas som killgissning måste det vara lite felDär kom den alltså! Måste gå och klämmas på när den kommer in i butik
Helt rätt! Antar att det är väldigt mycket luft i "gamla" 41mm när de får plats med samma urverk i ett betydligt mindre caseMen med 39mm får man nog påstå att det där är en ny kronograf och inte nuvarande. Men för att något ska klassas som killgissning måste det vara lite fel![]()
Ska bli kul att prova! Vi för va glada att de krymper den, 41mm räknas inte som så stort för en herrkronongraf där ute i stora världen.Helt rätt! Antar att det är väldigt mycket luft i "gamla" 41mm när de får plats med samma urverk i ett betydligt mindre case
"Nån som har en gissning på lug2lug?
Tänkte längden på caset. 39 mm är ju nice, men inte om den är 50 mm lång."
39mm stainless steel case with polished and satin finishes
Lugs: 20mm lug width
Case thickness: 13.1mm
"
13,1mm och inga fejknitar
![]()
L2L är 47mm, den gamla är 49,9mm enligt MonochromeTänkte längden på caset. 39 mm är ju nice, men inte om den är 50 mm lång.