• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppdatering, fick en offert av Bergströms på 13000kr med tillval att byta glaset som hade ett nagg.. bara att betala och de glad ut 🥲 tydligen så servar man inte dessa eta verk utan byter ut dem för er som inte visste detta (källa Bergströms) 😅 nåja den är klar om 6-8 veckor så kanske får bada lite i slutet av sommaren iaf!
Det slog mig att, du har inte en hemförsäkring som du kan ta hjälp av här? Eller är det helt uteslutet i såna här fall? Vad tror den samlade intelligentian? Lätt att glömma att man har såna, man bara betalar men nyttjar sällan.

Det slog mig att, du har inte en hemförsäkring som du kan ta hjälp av här? Eller är det helt uteslutet i såna här fall? Vad tror den samlade intelligentian? Lätt att glömma att man har såna, man bara betalar men nyttjar sällan.
Aldrig fel att fråga hemförsäkringen!

Jag fick hela beloppet -10% i självrisk för att fixa klockan.
Jag hade skickat kostnadsförslag från Bergströms och denna vackra bilden.

IMG_0279.jpeg

Att Tudor ska fortsätta med sina snowflake i kronograf-djungeln är synd. Tänkte man kunde be dessa smarta AI-verktyg att ändra om lite, men det är fasiken inte lätt för dem. En liten detalj man ber om, men nog fasiken ska färger och nyanser justeras, även siffror ska den pilla på!
Gemini_Generated_Image_63md0g63md0g63md.png
Gemini_Generated_Image_nzihfenzihfenzih.png

Vi avslutar dock med den bästa: finns ingen risk på ett bra tag att denna artificiella intelligens tar över jorden i närtid...
Screenshot 2026-06-03 at 14.39.16.png

Senast ändrad:
Att Tudor ska fortsätta med sina snowflake i kronograf-djungeln är synd. Tänkte man kunde be dessa smarta AI-verktyg att ändra om lite, men det är fasiken inte lätt för dem. En liten detalj man ber om, men nog fasiken ska färger and nyanser justeras, även siffror ska den pilla på!

Vi avslutar dock med den bästa: finns ingen risk på ett bra tag att denna artificiella intelligens tar över jorden i närtid...
Och väck med datumfönstret samt överdimensionerad lume så kan vi börja snacka.

Att Tudor ska fortsätta med sina snowflake i kronograf-djungeln är synd. Tänkte man kunde be dessa smarta AI-verktyg att ändra om lite, men det är fasiken inte lätt för dem. En liten detalj man ber om, men nog fasiken ska färger och nyanser justeras, även siffror ska den pilla på!

Noterade precis att Gemini även slängde in fejknitar på en bild 🤣🤣🤣

Vad tror vi om tilldelning/tillgänglighet för den nya chronon då? Kommer den vara likt den turkos och rosa chronon dvs ganska begränsad och tinga premium eller kommer den vara lätt att få tag på till list (efter viss inledningshype släppt såklart)?

Jäkla bra tanke! Jag gjorde precis en anmälan på LF's hemsida så får vi se vad dom säger! 😁 Tack för tipset!!

Vi vet att Tudor jobbar på ett nytt in-house kronografverk som inte riktigt är klart för produktion ännu.

Kan vi tolka dagens släpp som en bekräftelse på att den nya big block/small block/chrono Prince/vad-man-nu-vill-kalla-det kommer hamna i samma 39mm-boett?
Övertänker jag dagens släpp eller är det en del av R&D inför det stora kronografsläppet som kommer senare?

Vi vet att Tudor jobbar på ett nytt in-house kronografverk som inte riktigt är klart för produktion ännu.

Kan vi tolka dagens släpp som en bekräftelse på att den nya big block/small block/chrono Prince/vad-man-nu-vill-kalla-det kommer hamna i samma 39mm-boett?
Övertänker jag dagens släpp eller är det en del av R&D inför det stora kronografsläppet som kommer senare?
Jag hade inte koll på det nya verket, dock var även min tanke att detta case blir perfekt till en återlansering av Prince-modellen......och att det möjligt kommer vara den officiella 100 års jubileumsklockan.

När man vill ha över 70 000:- för"Bumble bee", vad kommer då modellen med nya verket kosta? Över 100 000:-?

Tillbaka
Topp