• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_7954.jpeg

Hej på er! Funderar på att köpa en Tudor black bay 41. Vet ni om den brukar komma på kampanj? Eller är det 55 000+ som gäller? Ser att den ligger på 49 500 på uret.se. Någon med erfarenhet av uret? Bor i Malmö så tänkte bege mig till Bergströms ur för att känna på den.
Det är nog i princip omöjligt att du ska hitta den på uttalad rea hos en AD. Kolla med någon av de mer kända dealers som finns här på KS istället. Finns ju ett gäng men börja med typ @Stories of Time @SWC och se vad de har hemma och pris

Hej på er! Funderar på att köpa en Tudor black bay 41. Vet ni om den brukar komma på kampanj? Eller är det 55 000+ som gäller? Ser att den ligger på 49 500 på uret.se. Någon med erfarenhet av uret? Bor i Malmö så tänkte bege mig till Bergströms ur för att känna på den.
Som sagt, rea = nej
Uret funkar fint dock.

Men enligt mig finns det noll anledning att inte köpa en fin begagnad istället för en ny

Söker någon som har en GMT PRO som är villig att dela med sig av hur det är att ha? Funderar på denna som nästa köp men är lite osäker över tjockleken på den!

Bilagor

• IMG_0220.jpeg
    IMG_0220.jpeg
    212.5 KB · Visningar: 1
17cm omkrets. När jag tittar på klockan på handleden med bara ögonen så finns det gott om utrymme mellan från luggarna till handledskanten. Fyller inte upp hela handleden som det ser ut på bilderna.
Om du använder mobilkameran så tycker jag att det ser mycket mer realistiskt ut om du fotar med 2x istället för 1x och håller kameran i huvudhöjd så att det blir samma avstånd till handleden som från dina ögon, 1x-kameran har typ en svag fisheye-effekt som gör att klockan alltid ser större ut. Jag hörde det tipset i that watch podcast tror jag det var och med min iPhone blir det stor skillnad mellan 1x och 2x!

Om du använder mobilkameran så tycker jag att det ser mycket mer realistiskt ut om du fotar med 2x istället för 1x och håller kameran i huvudhöjd så att det blir samma avstånd till handleden som från dina ögon, 1x-kameran har typ en svag fisheye-effekt som gör att klockan alltid ser större ut. Jag hörde det tipset i that watch podcast tror jag det var och med min iPhone blir det stor skillnad mellan 1x och 2x!
Tack! Ska testa det.

Du hade helt rätt! Klockan ser mycket mer naturlig ut i 2x läget. Tack för tipset!

Och ursäkta alla som tröttnat på spammandet av bilder.
1000014449.jpg

Sen tudor-torsdag här!
Har tvingat mig själv att använda mina andra klockor senaste två veckorna nu. Annars har jag nästan enbart använt denna sen jag köpte den 1,5 år sedan. Den är så jäkla bekväm och läsbar att allt annat känns liksom lite fel 🫪

Bilagor

• NO_FUSION_0611_004.jpeg
    NO_FUSION_0611_004.jpeg
    358.2 KB · Visningar: 1
  • NO_FUSION_0611_003.jpeg
    NO_FUSION_0611_003.jpeg
    371.1 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp