Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, den sitter med fjäderstift så det är mycket lättare än du tror. Rent av plättlätt.Är det svårt att sätta dit Tudors egna clasp? Tycker oftast länkskruvarna sitter så jävla hårt att jag senast nu faktiskt lämnade in klockan till AD för att korta länken.
Ja verkligen både deras GMT och Pro släpp var ju magiska. Älskar minaTråktudor? Tudor om något märke har väl verkligen gått från klarhet till klarhet de senaste åren med monstersläpp på löpande band?
Säg ett annat märke som möter fanboysen ens i närheten av Tudor?!
Aha ok, tack för info. Då klarar jag nog av det själv. Sugen på den helborstade jubilee länkenNej, den sitter med fjäderstift så det är mycket lättare än du tror. Rent av plättlätt.
Har aldrig skrivit att jag tycker att tråden är tråkig. Respekterar Tudor och gillar flera av deras klockor men det mesta har varit tråkigt länge. Det är både deras styrka och svaghet.O ändå är du inne i Tudortråden
Utveckla gärna så kanske det blir klarhet i hur du menar.
Det här intresset är totalt lustdrivet för mig så jag brukar inte hänga i trådar som jag tycker är tråkiga.
Mitt favoritsläpp hittills tror jag ändå är BB Pro Opaline. Dock har jag av och till funderat på en 58 GMT men vill nog ha den på borstat jubilee om det ska bli något. Den gula chronon skulle jag helt klart kunna tänka mig att testa men isf får det bli pre-owned när det är dags. Gammal bild för topicJa verkligen både deras GMT och Pro släpp var ju magiska. Älskar mina(OBS IRONI).
![]()
![]()
Skämt åsido så gillar jag Tudor, tycker det är kul att de erbjuder högpresterande alternativ till för dem som gillar och uppskattar den femsiffriga designen.
Däremot upplever jag att Tudor för min del glänser i släpp som P01, North Flag och senaste Monarch släppet.
Men för att balansera det så är jag rätt trött på alla dessa Chrono och BB släpp. Det tillfredställer säkert efterfrågan men särskilt innovativt är det inte (men få andra brands om är det idag).
Ska dock bli intressant om Longines seglar upp som ett spännande alternativ till Tudor snart.
Nädå men blir nyfiken på vad som du tycker är tråkigt med Tudor fanboys. Det lär väl rimligtvis vara en del sådana som hänger i den här tråden. Jag har börjat gilla dom mer ”tråkiga” och mer monokroma släppen den senaste tiden. Även om jag är nyfiken på den nya Bumblebee så brukar jag tröttna på dom färgglada alternativen relativt fort. Men dom är kul en stund.Har aldrig skrivit att jag tycker att tråden är tråkig. Respekterar Tudor och gillar flera av deras klockor men det mesta har varit tråkigt länge. Det är både deras styrka och svaghet.
Tudor har sin plats, precis som vaniljglass och missionären.
Genuin fråga här, menar inte att vara dryg.Ja verkligen både deras GMT och Pro släpp var ju magiska. Älskar mina(OBS IRONI).
![]()
![]()
Skämt åsido så gillar jag Tudor, tycker det är kul att de erbjuder högpresterande alternativ till för dem som gillar och uppskattar den femsiffriga designen.
Däremot upplever jag att Tudor för min del glänser i släpp som P01, North Flag och senaste Monarch släppet.
Men för att balansera det så är jag rätt trött på alla dessa Chrono och BB släpp. Det tillfredställer säkert efterfrågan men särskilt innovativt är det inte (men få andra brands om är det idag).
Ska dock bli intressant om Longines seglar upp som ett spännande alternativ till Tudor snart.
Hade P01 och North Flag funnits i mindre storlekar hade jag utan problem köpt. Framförallt P01:an. Monarchen har jag under övervägande och skulle absolut kunna tänka mig. Den har enl. mig alla rätt. Från tavla till länk.Genuin fråga här, menar inte att vara dryg.
Du hyllar P01, North flag och Monarch? Har du köpt en eller flera av dessa modeller?
Det känns som att hela klockvärlden hyllar klockor de aldrig tänkt köpa och dissar alla crowd pleasers
Long time, no see. Den är fantastisk den där.Sonntag!
Ref 7017 från 1969.
![]()
Säkerställ att du får samma nyans på lysmassan så att tavla och visare matchar.Aha ok, tack för vidare utläggning! Man kan tycka att det ska till en redig stöt för att pelaren ska gå av i vanliga fall. Det positiva är att du får tillbaka en klocka som fått mycket specialbehandling, handpåläggning och TLC!!
Bra poäng @Scaramanga! Inkluderar @Zachelitomega som får den fixad.Säkerställ att du får samma nyans på lysmassan så att tavla och visare matchar.
Den har antagligen fått någon stöt eller liknande så att tavelpelarna gått av vilket resulterade i att tavlan låg löst på verket. Så byte av tavla och visare är inräknat i de priset (6800kr för den delen).
Något nytt som ska släppas?Såg precis första Chrono 39 på F1 nu.
Det är den gula som släpptes förra veckan. Finns mycket om den 2-3 sidor tillbaka i trådenNågot nytt som ska släppas?
LF tar kostnaden (minus självrisk) på hemförsäkringen för er som undrade!Jäkla bra tanke! Jag gjorde precis en anmälan på LF's hemsida så får vi se vad dom säger!Tack för tipset!!
Grymt ju! Man glömmer allt för ofta bort den där hemförsäkringen som man betalat för i evigheter.LF tar kostnaden (minus självrisk) på hemförsäkringen för er som undrade!Otroligt tacksam för detta
![]()
Kul att höra! Har själv fått utbetalningar på barnförsäkring tidigare. Mindre ärr i ansiktet som ger en bra sudd till moppe eller körkort framöver. Också bra att ha i åtanke om än Off Topic.LF tar kostnaden (minus självrisk) på hemförsäkringen för er som undrade!Otroligt tacksam för detta
![]()
Redan bokat brännboll på asfaltsplanen till midsommarKul att höra! Har själv fått utbetalningar på barnförsäkring tidigare. Mindre ärr i ansiktet som ger en bra sudd till moppe eller körkort framöver. Också bra att ha i åtanke om än Off Topic.
Det är nog i princip omöjligt att du ska hitta den på uttalad rea hos en AD. Kolla med någon av de mer kända dealers som finns här på KS istället. Finns ju ett gäng men börja med typ @Stories of Time @SWC och se vad de har hemma och prisHej på er! Funderar på att köpa en Tudor black bay 41. Vet ni om den brukar komma på kampanj? Eller är det 55 000+ som gäller? Ser att den ligger på 49 500 på uret.se. Någon med erfarenhet av uret? Bor i Malmö så tänkte bege mig till Bergströms ur för att känna på den.
Som sagt, rea = nejHej på er! Funderar på att köpa en Tudor black bay 41. Vet ni om den brukar komma på kampanj? Eller är det 55 000+ som gäller? Ser att den ligger på 49 500 på uret.se. Någon med erfarenhet av uret? Bor i Malmö så tänkte bege mig till Bergströms ur för att känna på den.