• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fanboybild.
IMG_4637.jpeg
 
Tråktudor? Tudor om något märke har väl verkligen gått från klarhet till klarhet de senaste åren med monstersläpp på löpande band?
Säg ett annat märke som möter fanboysen ens i närheten av Tudor?!
Ja verkligen både deras GMT och Pro släpp var ju magiska. Älskar mina 😆 (OBS IRONI).
IMG_2959.jpeg DO01052896.jpeg
Skämt åsido så gillar jag Tudor, tycker det är kul att de erbjuder högpresterande alternativ till för dem som gillar och uppskattar den femsiffriga designen.
Däremot upplever jag att Tudor för min del glänser i släpp som P01, North Flag och senaste Monarch släppet.
Men för att balansera det så är jag rätt trött på alla dessa Chrono och BB släpp. Det tillfredställer säkert efterfrågan men särskilt innovativt är det inte (men få andra brands om är det idag).

Ska dock bli intressant om Longines seglar upp som ett spännande alternativ till Tudor snart.
 
O ändå är du inne i Tudortråden 🤓
Utveckla gärna så kanske det blir klarhet i hur du menar.
Det här intresset är totalt lustdrivet för mig så jag brukar inte hänga i trådar som jag tycker är tråkiga.
Har aldrig skrivit att jag tycker att tråden är tråkig. Respekterar Tudor och gillar flera av deras klockor men det mesta har varit tråkigt länge. Det är både deras styrka och svaghet.

Tudor har sin plats, precis som vaniljglass och missionären.
 
Ja verkligen både deras GMT och Pro släpp var ju magiska. Älskar mina 😆 (OBS IRONI).
IMG_2959.jpeg DO01052896.jpeg
Skämt åsido så gillar jag Tudor, tycker det är kul att de erbjuder högpresterande alternativ till för dem som gillar och uppskattar den femsiffriga designen.
Däremot upplever jag att Tudor för min del glänser i släpp som P01, North Flag och senaste Monarch släppet.
Men för att balansera det så är jag rätt trött på alla dessa Chrono och BB släpp. Det tillfredställer säkert efterfrågan men särskilt innovativt är det inte (men få andra brands om är det idag).

Ska dock bli intressant om Longines seglar upp som ett spännande alternativ till Tudor snart.
Mitt favoritsläpp hittills tror jag ändå är BB Pro Opaline. Dock har jag av och till funderat på en 58 GMT men vill nog ha den på borstat jubilee om det ska bli något. Den gula chronon skulle jag helt klart kunna tänka mig att testa men isf får det bli pre-owned när det är dags. Gammal bild för topic
1780827923801.jpeg
 
Har aldrig skrivit att jag tycker att tråden är tråkig. Respekterar Tudor och gillar flera av deras klockor men det mesta har varit tråkigt länge. Det är både deras styrka och svaghet.

Tudor har sin plats, precis som vaniljglass och missionären.
Nädå men blir nyfiken på vad som du tycker är tråkigt med Tudor fanboys. Det lär väl rimligtvis vara en del sådana som hänger i den här tråden. Jag har börjat gilla dom mer ”tråkiga” och mer monokroma släppen den senaste tiden. Även om jag är nyfiken på den nya Bumblebee så brukar jag tröttna på dom färgglada alternativen relativt fort. Men dom är kul en stund.
 
Ja verkligen både deras GMT och Pro släpp var ju magiska. Älskar mina 😆 (OBS IRONI).
IMG_2959.jpeg DO01052896.jpeg
Skämt åsido så gillar jag Tudor, tycker det är kul att de erbjuder högpresterande alternativ till för dem som gillar och uppskattar den femsiffriga designen.
Däremot upplever jag att Tudor för min del glänser i släpp som P01, North Flag och senaste Monarch släppet.
Men för att balansera det så är jag rätt trött på alla dessa Chrono och BB släpp. Det tillfredställer säkert efterfrågan men särskilt innovativt är det inte (men få andra brands om är det idag).

Ska dock bli intressant om Longines seglar upp som ett spännande alternativ till Tudor snart.
Genuin fråga här, menar inte att vara dryg.
Du hyllar P01, North flag och Monarch? Har du köpt en eller flera av dessa modeller?
Det känns som att hela klockvärlden hyllar klockor de aldrig tänkt köpa och dissar alla crowd pleasers
 
Genuin fråga här, menar inte att vara dryg.
Du hyllar P01, North flag och Monarch? Har du köpt en eller flera av dessa modeller?
Det känns som att hela klockvärlden hyllar klockor de aldrig tänkt köpa och dissar alla crowd pleasers
Hade P01 och North Flag funnits i mindre storlekar hade jag utan problem köpt. Framförallt P01:an. Monarchen har jag under övervägande och skulle absolut kunna tänka mig. Den har enl. mig alla rätt. Från tavla till länk.
Men får nöja mig med de andra sex Tudors jag ägt genom åren 😉
 
Hej på er! Funderar på att köpa en Tudor black bay 41. Vet ni om den brukar komma på kampanj? Eller är det 55 000+ som gäller? Ser att den ligger på 49 500 på uret.se. Någon med erfarenhet av uret? Bor i Malmö så tänkte bege mig till Bergströms ur för att känna på den.
 
Hej på er! Funderar på att köpa en Tudor black bay 41. Vet ni om den brukar komma på kampanj? Eller är det 55 000+ som gäller? Ser att den ligger på 49 500 på uret.se. Någon med erfarenhet av uret? Bor i Malmö så tänkte bege mig till Bergströms ur för att känna på den.
Det är nog i princip omöjligt att du ska hitta den på uttalad rea hos en AD. Kolla med någon av de mer kända dealers som finns här på KS istället. Finns ju ett gäng men börja med typ @Stories of Time @SWC och se vad de har hemma och pris
 
Hej på er! Funderar på att köpa en Tudor black bay 41. Vet ni om den brukar komma på kampanj? Eller är det 55 000+ som gäller? Ser att den ligger på 49 500 på uret.se. Någon med erfarenhet av uret? Bor i Malmö så tänkte bege mig till Bergströms ur för att känna på den.
Som sagt, rea = nej
Uret funkar fint dock.

Men enligt mig finns det noll anledning att inte köpa en fin begagnad istället för en ny
 
Tillbaka
Topp