HermitGungnirsson
Basic
GMT står för Glad Midsommar Tudor #domsomvetdomvet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är najs! En mer allarounder är svår att hitta i den bracketen!Tog på mig min 74000 som är till salu för att förnya säljbilderna, men pang så är kärleken tillbakaÖverväger att behålla den ändå, jösses vad man velar i denna hobby
![]()
Känner igen känslan. Enda ”rådet” jag kan ge är att fundera på hur pass lätt modellen är att köpa igen ifall du skulle ångrar dig, mer lättillgänglig = mindre ångestTog på mig min 74000 som är till salu för att förnya säljbilderna, men pang så är kärleken tillbakaÖverväger att behålla den ändå, jösses vad man velar i denna hobby
![]()
Tackar, alltid nyttigt få in råd! Ja, den är väl egentligen lättillgänglig men skicket på dessa brukar ju variera. Har lagt ner några tusenlappar för att få upp skicket på denna, och att göra om den resan är ju inte att föredra. Försöker nu rättfärdiga att äga två (för mig) dyrgripar. Tanken har ju än så länge varit att ersätta denna med en bb54 men får verkligen valpögonen av denna nu..Känner igen känslan. Enda ”rådet” jag kan ge är att fundera på hur pass lätt modellen är att köpa igen ifall du skulle ångrar dig, mer lättillgänglig = mindre ångest.
Fattar, låter ändå som att du lagt ner mycket tid på den.Tackar, alltid nyttigt få in råd! Ja, den är väl egentligen lättillgänglig men skicket på dessa brukar ju variera. Har lagt ner några tusenlappar för att få upp skicket på denna, och att göra om den resan är ju inte att föredra. Försöker nu rättfärdiga att äga två (för mig) dyrgripar. Tanken har ju än så länge varit att ersätta denna med en bb54 men får verkligen valpögonen av denna nu..
Förresten, vill minnas att jag såg din 54a vara uppe en snabb sväng på tradera för ett par veckor sedan. Fick du sålt den eller vände vinden?
Lumen lossnar – kan gå in i datumfönstret, när datumet ändras, bitar av lumen hamnar inuti urverket... riskabelt? Har du funderat på att laga lumen?Dags att läsa lite
![]()
Jag hade helt missat att den uppdaterats!En modell som gått lite under radarn och som jag är nyfiken på är royal! Nu med inhouse-verk, t-fit och andra små finjusteringar så blir den ju verkligen en contender. Priset för en ny knappa 36k vilket också får ses som bra!? Om jag var ute efter denna typ av klocka så skulle jag nog gå för en royal. Borde väl dyka upp någon här på forumet i sommar kan man tycka?!(Bilden printad från insta)![]()
Kul att fler än jag väljer den på trelänk!Blev till slut en BB 41 Mono
![]()
Kul att fler än jag väljer den på trelänk!
Om man får vara lite edgy och riskera att röra upp känslor i tråden så tycker jag att det blir en estetisk krock med jubileelänkar på toolklockorJag funderade länge på om jag skulle välja 3 eller 5-länk men till slut landade jag på denna. Sjukt nöjd!![]()
Snyggt - visste inte att det fanns en ny version och dessutom utan romerska index. Klart lyft i mina ögon, som inte klarar av romerska siffror i den mängd som Royal haft.En modell som gått lite under radarn och som jag är nyfiken på är royal! Nu med inhouse-verk, t-fit och andra små finjusteringar så blir den ju verkligen en contender. Priset för en ny knappa 36k vilket också får ses som bra!? Om jag var ute efter denna typ av klocka så skulle jag nog gå för en royal. Borde väl dyka upp någon här på forumet i sommar kan man tycka?!(Bilden printad från insta)![]()
Kan jag hålla med vad gäller polerade mittlänkar. Därför valde jag helt borstat från Uncle. Men 5-link har ett plus i kortare länkbitar, T-fit i sig eliminerar liksom inte helt behovet av halvlänkar på 3-link.Om man får vara lite edgy och riskera att röra upp känslor i tråden så tycker jag att det blir en estetisk krock med jubileelänkar på toolklockor![]()
Hittade rosor i massor![]()
Pioner istället för Tudor-rosor men skit samma