• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT står för Glad Midsommar Tudor #domsomvetdomvet

IMG_0639.jpeg

Tog på mig min 74000 som är till salu för att förnya säljbilderna, men pang så är kärleken tillbaka😅 Överväger att behålla den ändå, jösses vad man velar i denna hobby😵‍💫
image.jpg
Känner igen känslan. Enda ”rådet” jag kan ge är att fundera på hur pass lätt modellen är att köpa igen ifall du skulle ångrar dig, mer lättillgänglig = mindre ångest 😂.

Känner igen känslan. Enda ”rådet” jag kan ge är att fundera på hur pass lätt modellen är att köpa igen ifall du skulle ångrar dig, mer lättillgänglig = mindre ångest 😂.
Tackar, alltid nyttigt få in råd! Ja, den är väl egentligen lättillgänglig men skicket på dessa brukar ju variera. Har lagt ner några tusenlappar för att få upp skicket på denna, och att göra om den resan är ju inte att föredra. Försöker nu rättfärdiga att äga två (för mig) dyrgripar. Tanken har ju än så länge varit att ersätta denna med en bb54 men får verkligen valpögonen av denna nu..

Förresten, vill minnas att jag såg din 54a vara uppe en snabb sväng på tradera för ett par veckor sedan. Fick du sålt den eller vände vinden?

Tackar, alltid nyttigt få in råd! Ja, den är väl egentligen lättillgänglig men skicket på dessa brukar ju variera. Har lagt ner några tusenlappar för att få upp skicket på denna, och att göra om den resan är ju inte att föredra. Försöker nu rättfärdiga att äga två (för mig) dyrgripar. Tanken har ju än så länge varit att ersätta denna med en bb54 men får verkligen valpögonen av denna nu..

Förresten, vill minnas att jag såg din 54a vara uppe en snabb sväng på tradera för ett par veckor sedan. Fick du sålt den eller vände vinden?
Fattar, låter ändå som att du lagt ner mycket tid på den.

Ja såld, var inne på att testa en Ranger Dune som jag hade hittat, men så hade handlaren redan sålt den. Men blir väl en ny snart eller något annat.

En modell som gått lite under radarn och som jag är nyfiken på är royal! Nu med inhouse-verk, t-fit och andra små finjusteringar så blir den ju verkligen en contender. Priset för en ny knappa 36k vilket också får ses som bra!? Om jag var ute efter denna typ av klocka så skulle jag nog gå för en royal. Borde väl dyka upp någon här på forumet i sommar kan man tycka?!
IMG_8555.png
(Bilden printad från insta)
Jag hade helt missat att den uppdaterats!

Den har legat på radarn i flertalet år då jag testat 41 några gånger och den sitter som en smäck på en tjockis som mig! 😁

Såg en jämförelse med nya 40 och den har ju alla rätt! 😃
Bättre proportioner, t-fit!, cosc, text på nedre delen som balanserar upp tavlan, lite krämigare vit på dag- och datumskivan vilket gifter sig otroligt bra med den bruna tavlan som jag gillar bäst!

Men jäklar vad dåligt med info det finns där ute… någon som testat irl och kan dela med sig av intryck och bilder? 😁

IMG_4237.jpeg
IMG_4238.jpeg

En modell som gått lite under radarn och som jag är nyfiken på är royal! Nu med inhouse-verk, t-fit och andra små finjusteringar så blir den ju verkligen en contender. Priset för en ny knappa 36k vilket också får ses som bra!? Om jag var ute efter denna typ av klocka så skulle jag nog gå för en royal. Borde väl dyka upp någon här på forumet i sommar kan man tycka?!
IMG_8555.png
(Bilden printad från insta)
Snyggt - visste inte att det fanns en ny version och dessutom utan romerska index. Klart lyft i mina ögon, som inte klarar av romerska siffror i den mängd som Royal haft.

Om man får vara lite edgy och riskera att röra upp känslor i tråden så tycker jag att det blir en estetisk krock med jubileelänkar på toolklockor 😬
Kan jag hålla med vad gäller polerade mittlänkar. Därför valde jag helt borstat från Uncle. Men 5-link har ett plus i kortare länkbitar, T-fit i sig eliminerar liksom inte helt behovet av halvlänkar på 3-link.
IMG_8473.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp