• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TT med Ranger

1000017008.jpg

IMG_1657.jpeg

Grävde fram ett gammalt svart tropic. Hiss eller diss på en blå 58a?
Diss på allting som inte är på bilder tagna rakt uppifrån på nästan alla BlackBay. Hålplaceringen långt ner i bandhornen ihop med boettformen gör att banden aldrig sitter särskilt snyggt på dem i verkliga livet. På bild ser det helt ok ut.

Diss på allting som inte är på bilder tagna rakt uppifrån på nästan alla BlackBay. Hålplaceringen långt ner i bandhornen ihop med boettformen gör att banden aldrig sitter särskilt snyggt på dem i verkliga livet. På bild ser det helt ok ut.
Störde mig något otroligt på det i början, till den grad att jag scannade av hela jordklotet för curved-ends gummin (från Europa, Asien och USA). Blev ett gäng som numera bara ligger i lådan. Har vuxit till mig och inser att quick-release är så fruktansvärt smidigt att glipan är acceptabel med straight-ends

Jag går emot strömmen och säger hiss. Gummiremmar som är formanpassade till boetten ser alltid fult ut.
Håller med. Åsikter: Jag gillar glapp och lite konstig passform framför perfektion utan själ. BB-boetten är i grunden ful, ursäkta, men det tycker jag. En liten klump med för höga bandhorn och tjock look från sidan. Det gör att hålen måste sitta långt ner.

Det är ju därför alla bilder tas rakt framifrån, annars skulle ju minst hälften av alla klockor bedömas som obalanserad design. Det är särskilt synd om alla kronografer (not).

Angående svart band på blå BB58 så föredrar jag det framför annan blå som konkurrerar ut tavla och bezel.

Tillbaka
Topp