• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ingen som sitter och trycker på en uncle halvlänk till BB54/BB58 som dom inte använder? Brukar ta sån vansinnig tid att beställa från USA, men kanske får bli så!

1000077423.png

På den gamla goda tiden då Rolex och Tudor delade många komponenter, var Tudor lite av Rolex SkunkWork department. Finns mycket unik historia i Tudors gamla rovor som många helt saknar kännedom om, framför allt den maritima militära divisionen...

Runt 1978 gick det iväg ca. 200 ex av Tudors Submariner ref. 9401/0 till Canadian Royal Navy
CRN, med en lite udda konfiguration tavla/visare.
Det påstods länge att det var ett resultat av bytta delar efter service och underhåll, men icke!

Den levererades så från Tudor, med dots på tavlan, några med en big dot sekundvisare ihop med snowflake tim och minut, andra med ett komplett set Snowflake visare. Idag finns det uppskattningsvis ett 30-tal klockor kvar med de uppsättningarna.

Appropå ingenting, dagens Tudor BB 54-58 har av någon anledning exakt samma bestyckning av visare till en dot urtavla...

Skunkworks var namnet...

Allt gott,

Bilagor

• 1000083363.jpg
    1000083363.jpg
    145.9 KB · Visningar: 4
  • 1000083364.jpg
    1000083364.jpg
    208.2 KB · Visningar: 4
  • 1000083366.jpg
    1000083366.jpg
    118.4 KB · Visningar: 3
  • 1000083367.jpg
    1000083367.jpg
    201 KB · Visningar: 3
IMG_1376.jpeg

En vecka senare och första TT. Måste säga att jag är otroligt nöjd med klockan. 36mm känns som helt rätt storlek och den benvita tavlan ger ett fräscht men samtidigt varmt intryck. Länken är verkligen toppen och jag känner noll behov av att börja laborera med andra armband. Gillar verkligen den borstade looken då polerat känns för ”blingigt” när det kommer till tool watches.

Är det dags efter 3 år att sälja en klocka?
Du har bombat ut mer inlägg senaste 5 minuterna än vad du gjort senaste året…
Oj, det här mottogs inte helt rätt. Med att bomba syftar du på 5 trådkommentarer? Varit aktiv i jämn takt i några månader. Frågade dig hur du fick tag på din för att köpa om du missuppfattade min kommentar. Tråkigt men den attityden mot någon som intresserar sig tycker jag - men det är upp till var och en. Ha en fin dag!

Oj, det här mottogs inte helt rätt. Med att bomba syftar du på 5 trådkommentarer? Varit aktiv i jämn takt i några månader. Frågade dig hur du fick tag på din för att köpa om du missuppfattade min kommentar. Tråkigt men den attityden mot någon som intresserar sig tycker jag - men det är upp till var och en. Ha en fin dag!
Vad jag menar är att när jag, m. fl, loggar in på ks så har man en flock notiser varav majoriteten är från en basicpostare. Ofta ganska meningslösa kommentarer där det uppenbara syftet är att snabbt nå 50 inlägg. Även om just den här specifika kommentaren innehöll mer än: :)
Så är det imho uppenbart spammande. Att på ca 1000 dagar få ihop ett 30-tal kommentarer är i min värld inte jämn takt. Särskilt inte att jämföra med flertalet kommentarer under några minuter.

Men vi lämnar det där. Bild för topic och tudortorsdag
IMG_2967.jpeg

Har varit inne en sväng på Tudor i Cannes.
Konstaterar att royal 36 är för liten, 40 sitter däremot bra. Den blå BB54:an är lila, säger man något annat är man lite färgblind 😉 BB58 satt också bättre än väntat tycker jag.

IMG_7420.jpeg
IMG_7422.jpeg
IMG_7424.jpeg
IMG_7426.jpeg

De hade ingen svart Royal inne så inget köp idag. Blev dock en bok 📖 och lite gött snack.

IMG_7453.jpeg

Tillbaka
Topp