• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kör fortsatt med light-blue idag😀
IMG_5071.jpeg

Är den nya blåa
Har varit inne en sväng på Tudor i Cannes.
Konstaterar att royal 36 är för liten, 40 sitter däremot bra. Den blå BB54:an är lila, säger man något annat är man lite färgblind 😉 BB58 satt också bättre än väntat tycker jag.

IMG_7420.jpeg
IMG_7422.jpeg
IMG_7424.jpeg
IMG_7426.jpeg

De hade ingen svart Royal inne så inget köp idag. Blev dock en bok 📖 och lite gött snack.

IMG_7453.jpeg
Nya blåa BB54 verkar inte blivit så poppis, kallas ”Invicta blue” på vissa forum 😬. Nya BB58 är grym, det som tar emot är dock priset jämfört med ”old” BB58…

Är den nya blåa

Nya blåa BB54 verkar inte blivit så poppis, kallas ”Invicta blue” på vissa forum 😬. Nya BB58 är grym, det som tar emot är dock priset jämfört med ”old” BB58…
Det står nog mellan nya Royal 40 (svart) eller BB58 gmt med 5-link som nästa klocka. Måste fundera lite och avvakta kvällens match…om Sverige vinner har jag nämligen lovat frun en blå Royal 30 med diamantindex 😅

Är den nya blåa

Nya blåa BB54 verkar inte blivit så poppis, kallas ”Invicta blue” på vissa forum 😬.
Det här tror jag är en typisk internethangup där folk trissar upp varandra till orimliga nivåer utan att det finns särskilt mycket substans bakom. Klockan är inte i min smak, men den är inte ful. Jag förstår att man kan uppskatta den på samma sätt som jag förstår att man kan uppskatta en Breitling Aerospace, trots att det inte är min kopp te.

Det här tror jag är en typisk internethangup där folk trissar upp varandra till orimliga nivåer utan att det finns särskilt mycket substans bakom. Klockan är inte i min smak, men den är inte ful. Jag förstår att man kan uppskatta den på samma sätt som jag förstår att man kan uppskatta en Breitling Aerospace, trots att det inte är min kopp te.
Absolut inte ful, men inte blå heller 😉

Helt klart, inte min smak heller då jag föredrar BB58 blå. Dock verkar den inte sälja särskilt bra heller då man får bra rabatt från gråhandlare på den och den verkar finnas rätt lättillgänglig, jmf med tex blue lagoon eller vanliga BB54 när den släpptes.

Har varit inne en sväng på Tudor i Cannes.
Konstaterar att royal 36 är för liten, 40 sitter däremot bra. Den blå BB54:an är lila, säger man något annat är man lite färgblind 😉 BB58 satt också bättre än väntat tycker jag.

IMG_7420.jpeg
IMG_7422.jpeg
IMG_7424.jpeg
IMG_7426.jpeg

De hade ingen svart Royal inne så inget köp idag. Blev dock en bok 📖 och lite gött snack.

IMG_7453.jpeg
Hade lätt rockat en Royal 40 eller gamla 41 om de bara färgmatchat dag/datum-skivan 🤩

Nopplis har helt klart ett angenämt bekymmer...
Så här sett lite från ovan och med en helt opartisk åsikt så är, åtminstone min okulära bedömning den, att en 36-37 mm boett är att föredra utiftån handlednens storlek.

40mm är redan på gränsen och 41 lite över...
Men säg, vem är väl jag att veta...?

När min egen karriär påbörjades så var mottot: Ju större desto bättre, helst upp mot 47mm men med åren så ändrades uppfattninen och både förståndet och estetiken kom ikapp.

Numera är jag mer av en 37-38:a och är helt tillfreds med det, och gärna lite löst hängande.
Tiderna, tycke och smak är föränderliga och skall så vara, Nopplis kommer med all säkerhet hitta rätt...
(Och om en sisådär 25-30 år, tänka tillbaka och stillsamt fråga dig själv: Hur i h***vete tänkte jag där...)

Lycka till med botaniserandet, en BB-54 skulle sitta som en smäck och varför inte pimpad med en 8mm Brevet krona, Guilt Rolex Merc-visare med en rejäl vit Big Dot sekundare...

Bilagor

• 1000083418.jpg
    1000083418.jpg
    182.4 KB · Visningar: 6
Nopplis har helt klart ett angenämt bekymmer...
Så här sett lite från ovan och med en helt opartisk åsikt så är, åtminstone min okulära bedömning den, att en 36-37 mm boett är att föredra utiftån handlednens storlek.

40mm är redan på gränsen och 41 lite över...
Men säg, vem är väl jag att veta...?

När min egen karriär påbörjades så var mottot: Ju större desto bättre, helst upp mot 47mm men med åren så ändrades uppfattninen och både förståndet och estetiken kom ikapp.

Numera är jag mer av en 37-38:a och är helt tillfreds med det, och gärna lite löst hängande.
Tiderna, tycke och smak är föränderliga och skall så vara, Nopplis kommer med all säkerhet hitta rätt...
(Och om en sisådär 25-30 år, tänka tillbaka och stillsamt fråga dig själv: Hur i h***vete tänkte jag där...)

Lycka till med botaniserandet, en BB-54 skulle sitta som en smäck och varför inte pimpad med en 8mm Brevet krona, Guilt Rolex Merc-visare med en rejäl vit Big Dot sekundare...
Klockor ser alltid större ut på handleden på bild mot i verkligheten, det har med mobilens objektiv att göra.

Plus att det är väldigt långt från hela sanningen att bara gå på diametern. Man behöver prova dem för att veta hur en viss klocka bärs.

Men tack för input…

Tillbaka
Topp