• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Provade för typ en månad sen och tycker det är en totalt schizofren klocka. Sportig länk och sportig boett men index (california dial), subsekund och visarna är som gjorda för en dressklocka. Identitetskris deluxe, kändes oerhört rörig.

Boetten däremot är otroligt bra, en riktig fullträff! Bra storlek och länken är snygg och kramar handen kanon. Boetten ligger också väldigt bra mot handleden, men det är här det positiva slutar.

Provade för typ en månad sen och tycker det är en totalt schizofren klocka. Sportig länk och sportig boett men index (california dial), subsekund och visarna är som gjorda för en dressklocka. Identitetskris deluxe, kändes oerhört rörig.

Boetten däremot är otroligt bra, en riktig fullträff! Bra storlek och länken är snygg och kramar handen kanon. Boetten ligger också väldigt bra mot handleden, men det är här det positiva slutar.
Det är lite det jag gillar. Att den är ganska unik i sitt utförande.

IMG_1429.jpeg

Dags att avrunda arbetsdagen! P39 har fått mycket användning sedan jag köpte den 2024. Mycket trevlig sommarklocka☀️

Den enes schizofreni, den andres postmodernism 😂 jag tycker att mixen är smakfullt komponerad och att helheten ger ett balanserat intryck!

Fick se nya blåa BB54 häromdagen.

Kan bara konstatera som så många andra att färgen är något udda. I mina ögon drar den mot lila. Såg tyvärr inte alls bra ut tycker jag.

Vet man varför dom valt den vägen?

Fick se nya blåa BB54 häromdagen.

Kan bara konstatera som så många andra att färgen är något udda. I mina ögon drar den mot lila. Såg tyvärr inte alls bra ut tycker jag.

Vet man varför dom valt den vägen?
Enligt killen jag pratade med på Tudorbutilen i Nice ska den påminna om gamla Submariners. Men jag är helt enig, den är blålila, inte blå. Synd för i övrigt är det en riktig killer watch!!

IMG_7423.jpeg

Hej! Har beställt en black bay 41 mono på 3-länk. Kände att den passade dykarklockan bäst. Ser även fördelen med att länken blir mindre repkänslig. Är lite nyfiken på hur ni upplever nitarna på länken? Är det något ni stör er IRL? Misstänker att de inte framträder så tydligt vid användning och att de troligtvis upplevs mindre än vid bild och video på nätet.

Hej! Har beställt en black bay 41 mono på 3-länk. Kände att den passade dykarklockan bäst. Ser även fördelen med att länken blir mindre repkänslig. Är lite nyfiken på hur ni upplever nitarna på länken? Är det något ni stör er IRL? Misstänker att de inte framträder så tydligt vid användning och att de troligtvis upplevs mindre än vid bild och video på nätet.
Jag valde 3-länken lite av samma anledning som du nämner. Nitarna är inget du kommer tänka på förutom de ggr nitarna nämns här i forumet. ;)

Tillbaka
Topp