Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är nog mer priset som skaver för mig. En klocka för säg max 2-3k har jag inga problem med att ha på mig vid alla aktiviteter, men en Tudor är jag mer rädd om. Även om en Tudor funktionellt hade klarat av det hade den tagit för mycket stryk ytligt.Jag använde en manuell Enicar Star Jewels i hela mitt tonårsliv, från jag var 12-13 tills jag var 22 och köpte en Certina quartz. Jag minns inga problem med den, köpte inte Certinan för att den slutade funka utan för att quartz var häftigt, gick exakt och att jag plötsligt ville ha en. Fatta vad den där Enicaren var med om! Den hade t o m plexiglas som var intakt om än givetvis väldigt repigt.
Idag tvekar folk en Speedy Pro för att hesaliten kan krackelera och man kan inte cykla med sin TudorEller var det bättre förr? Enicar hade ju Incabloc.
Det var inget svar specifikt till dig egentligen så skulle ha svarat ociterat… (så också fortsättningen)Är nog mer priset som skaver för mig. En klocka för säg max 2-3k har jag inga problem med att ha på mig vid alla aktiviteter, men en Tudor är jag mer rädd om. Även om en Tudor funktionellt hade klarat av det hade den tagit för mycket stryk ytligt.
väldigt imponerande!
Nymans: ”… om det inte är en Pelly, då är det fritt fram”
Klart man cyklar med sin cykeltudor!Jag använde en manuell Enicar Star Jewels i hela mitt tonårsliv, från jag var 12-13 tills jag var 22 och köpte en Certina quartz. Jag minns inga problem med den, köpte inte Certinan för att den slutade funka utan för att quartz var häftigt, gick exakt och att jag plötsligt ville ha en. Fatta vad den där Enicaren var med om! Den hade t o m plexiglas som var intakt om än givetvis väldigt repigt.
Idag tvekar folk en Speedy Pro för att hesaliten kan krackelera och man kan inte cykla med sin TudorEller var det bättre förr? Enicar hade ju Incabloc.
Jag har 18 cm. BB54 här:Söker wristshots 37mm modeller på 18–19 cm handled. Langa gärna bilder!
Som en smäck. Gillade dock inte färgen när jag testade den.Jag har 18 cm. BB54 här:
![]()
Nej det var lite tvek på färgen men man kanske vänjer sig.Som en smäck. Gillade dock inte färgen när jag testade den.
LäckertJag har 18 cm. BB54 här:
![]()
Hur trevlig som helst ju...Som en smäck. Gillade dock inte färgen när jag testade den.
Coolt strap. Har letat efter ett camo canvas till min 54a. Var hittade du detta?
Thanks! Det har några år på nacken men om jag minns rätt är det från CNS.Coolt strap. Har letat efter ett camo canvas till min 54a. Var hittade du detta?
Kolla mina senaste inlägg, jag har 18.5 cm. Ganska platt handled.Söker wristshots 37mm modeller på 18–19 cm handled. Langa gärna bilder!
Stort tack för länk. Tänker att det nog inte kommer att användas i så jättestor utsträckning så är inte intresserad av att lägga så mycket pengar så det blir perfekt!Thanks! Det har några år på nacken men om jag minns rätt är det från CNS.
*Här har vi det: https://cnswatchbands.com/products/classic-canvas-camouflage
Gillar bandet i sig, men man får ändå vad man betalar för. Framför allt känns quick-release sprintarna ganska billiga. Men kul band att variera med![]()
Vad är det för band du kör på klocka? Såg riktigt bra ut.Här har vi min tudor på cykeltur.
Har absolut älskat att cykla med 54an, den är så slim att man kan ligga över styret utan att den är ivägen.
Senaste cykelturerna har jag försökt öka mitt tempo, speciellt skarpa svängar i nedförsbacke. Tycker de är skitläskigt och är lagom rädd för att vurpa så har börjat köra seiko tuna istället
Att vurpa med dyr cykel är en sak, att vurpa med dyr cykel + dyr klocka är bara onödigt.
Måste dock erkänna att jag har vurpat med klockan på Men den grejade det, inga märken, avvikande tidshållning eller något alls![]()