• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

Glad TT från Gräfsnäs 🏝️

1000005405.jpg

Tänkte kolla här om någon har en Tudor Black Bay Chrono M79360N-0019 och i så fall vad de tycker om den eller deras andra chronos i de andra färgerna tacksam för svar.
1784213582677.jpeg

Var inne på Krons för att känna och klämma på Ranger Dune 36 men den fanns inte inne, slutsåld. Verkar inte varit jättepoppis här på KS då jag bara sett en i tråden som har den. Någon annan som känt och klämt på den? Intryck jämfört med bilder?

Var inne på Krons för att känna och klämma på Ranger Dune 36 men den fanns inte inne, slutsåld. Verkar inte varit jättepoppis här på KS då jag bara sett en i tråden som har den. Någon annan som känt och klämt på den? Intryck jämfört med bilder?
Jag testade den en sväng i december.
Satt icke bekvämt alls på min handled. Men jag gillar estetiken. Klurigt det där med proportioner blandat med tycke o smak. 39an sitter bättre på min platta 17,5 handled av någon anledning. Någonting med balansen i boetten tror jag. Många som ex inte gillar Pro pga att den är för tjock men det är nog en av dom Tudors som setat bäst och mest bekvämt för mig. Välbalanserad deluxe 👌

Så hoppas du har möjlighet att testa innan köp så du vet vart feelingen lutar :) Bild här på 36an som jag hade
1784222895979.jpeg

IMG_1550.jpeg

Köpte min för ett par veckor sedan genom @SWC och är verkligen supernöjd. 36mm känns helt perfekt på min 17cm-handled. Länken är jäkligt bra och jag använder snabbjusteringen klart med än vad jag hade trott från början. Färgen känns både lite sportig, fräsch och classy på samma gång. Kritvita urtavlor är jäkligt snyggt, men kan bli lite kallt. ”Dune” är verkligen toppen!

IMG_1705.jpeg

Tror jag ligger på 20cm. Här är 36:an på mig, tyckte 39:an satt bättre när jag provade.
På den bilden såg urtavlan riktigt fin ut. Tycker 36an verkar bäras rätt stort ändå, min handled är 16cm så får prova. Svårt med bilder för på vissa som ovan tycker jag urtavlan är perfekt och på andra drar den mer mot kritvit och känns lite ”platt”.

På den bilden såg urtavlan riktigt fin ut. Tycker 36an verkar bäras rätt stort ändå, min handled är 16cm så får prova. Svårt med bilder för på vissa som ovan tycker jag urtavlan är perfekt och på andra drar den mer mot kritvit och känns lite ”platt”.
Väldigt svår att fotografera, den där! Vet inte om tavlan jävlas med mobilens vitbalans eller något för det går bara inte att få en rättvisande återgivning av färgen. I verkligheten är den fantastisk. Dune 39 ligger högt på min lista.

Jag har en BB41 heritage där lumen lossnat från snowflake sekundvisaren. Är det enbart en AD som fixar det eller kan en vanlig duktig uris lösa det? Bor i Norra Sverige så lite bökigt att bara knalla in till Nymans/Krons

Tillbaka
Topp