• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

TT, försöker även få med frun i klubben 😉
IMG_4204.webp

IMG_4201.webp
Borde väl inte vara särskilt svårt med så fina varianter?

Ca 16cm! Har haft dykare uppe mot 41mm men efter denna inser jag att jag nog aldrig kommer bära något större än 37mm, nog för att lug to lug är viktigare i min mening.

Tror jag ligger runt 15 men ganska platt så 40 om l2l inte är groteskt brukar oftast kännas ok vilket är viktigast. Har väl några klockor som onekligen pressar gränserna utan att nå clownterritoriet men gillar dom ändå även om dom kanske inte används lika frekvent. Sugen på en pela 39 och när det kanske kommer någon annan färg på 39 kronografen även om den gula ser rolig ut så känns det inte som ett helt smart köp när fickorna inte är de djupaste.

har blivit riktigt sugen på en pelagos 39 men vart lite avskräckt efter att sett en youtube recension där betzeln åkte av när han vred den, någon som råkat ut för detta eller var det bara snubben i videon som gjorde det med flit typ

Apropå blå BB58 är det någon som vet om man kan byta ut spännet på gamla BB58 mot det nya med T-fit? Eller måste hela länken bytas ut?

• Like
Reactions: pnt
Någon, minns inte vem, delade detta legobygge här i tråden. Kunde inte släppa det. Tack för tipset!

Tudor Corner House. Våning 2 är en urmakarverkstad. Just nu sitter urmakaren och sällskapar på the old guarded inn med butiksägaren till herrekiperingen på hörnet.
1000053309.webp

Senast ändrad:
Hade en heldag med kidsen på Tivoli i Köpenhamn igår. Ett snabbstopp i legobutiken på vägen ut så fick jag syn på årets julklapp till nåt av barnen 😬
IMG_3333.jpeg

Någon, minns inte vem, delade detta legobygge här i tråden. Kunde inte släppa det. Tack för tipset!

Tudor Corner House. Våning 2 är en urmakarverkstad. Just nu sitter urmakaren och sällskapar på the old guarded inn med butiksägaren till herrekiperingen på hörnet.
1000053309.webp
Det var väl jag tror jag 😬
Kul bygge 👍🏻

Tillbaka
Topp