• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tusenö - Windseeker

Orange går nog min röst till också!

Ja intressant med ingen accentfärg, kanske blir för mkt halloween-pumpa då?

Valde att inte köra med accentfärg då grundfärgerna i sig själva sticker ut rejält, vi vill att klockorna skall kännas användbara under tid. Tycker själv ofta att "för mycket" som händer i en klocka innebär att man snabbare tröttnar.

Angående urverket så kommer det bli samma som i tidigare Windseeker den här gången, då urverken kommer från samma inköp.

Vi skall sammanställa hur röstningen har gått, men det ser onekligen ut som att det blir orange!
Kanske återkommer ganska snart med något annat också!

//Johan

Nu räknar vi rösterna, tror som sagt att det blir den orangea urtavlan som kommer stå som vinnare. En annan nyhet som vi bestämde oss för redan innan är, till din glädje @brulle en ny grön (min favorit) urtavla!

Två helt nya färger för oss, kul med något annat än det vanliga :)

Kommer snart komma som pre-order med relativt snabb leverans.

//Johan

230704_0001-3.jpg

230704_0002.jpg

Vinnaren är korad mellan röd och orange! Det blev 🍊 med god marginal.
Kommer finnas tillgängliga genom pre-order väldigt snart.

Önskar er alla en härlig helg!
//Johan

230706_0001.jpg
En fråga: har ni övervägt att ha solid baksida och skippa glasbaksidan?

Tänker det kan bli riktigt snyggt likt era övriga modeller med ett graverat baklock med ert emblem 🤩 Något jag hade uppskattat iaf!

En fråga: har ni övervägt att ha solid baksida och skippa glasbaksidan?

Tänker det kan bli riktigt snyggt likt era övriga modeller med ett graverat baklock med ert emblem 🤩 Något jag hade uppskattat iaf!
Det var absolut ett alternativ, men det vi ville uppnå med Windseeker var en så tunn profil som möjligt. Jag tycker själv att det är lite tråkigt med lasergraverad/etsad baksida och skulle i sådana fall velat ha den djupt graverad, likt Shellback. Detta skulle medföra någon mm på tjockleken och det var jag inte beredd att offra denna gången :)

Det var absolut ett alternativ, men det vi ville uppnå med Windseeker var en så tunn profil som möjligt. Jag tycker själv att det är lite tråkigt med lasergraverad/etsad baksida och skulle i sådana fall velat ha den djupt graverad, likt Shellback. Detta skulle medföra någon mm på tjockleken och det var jag inte beredd att offra denna gången :)
Dessa nya färger i kombination med ett nytt justerbart lås vore en hit i min bok :)

Dessa nya färger i kombination med ett nytt justerbart lås vore en hit i min bok :)
Just justerbart lås till WS är ingenting som ligger i pipen just nu, även här för att kunna hålla klockan relativt "slim". Som jag sagt tidigare så arbetar vi på halvlänkar, som ju hjälper till lite med komforten. Även värt att säga att Shellback-länken fungerar till Windseeker och till Shellback jobbar vi på ett lite nättare lås med on the fly-justering. Kommer lanseras till SB V2 någon gång höst/vinter i år, som pre-order. Mycket att göra, men vi jobbar så snabbt vi kan på nya spännande klockor och tillbehör :)

Just justerbart lås till WS är ingenting som ligger i pipen just nu, även här för att kunna hålla klockan relativt "slim". Som jag sagt tidigare så arbetar vi på halvlänkar, som ju hjälper till lite med komforten. Även värt att säga att Shellback-länken fungerar till Windseeker och till Shellback jobbar vi på ett lite nättare lås med on the fly-justering. Kommer lanseras till SB V2 någon gång höst/vinter i år, som pre-order. Mycket att göra, men vi jobbar så snabbt vi kan på nya spännande klockor och tillbehör :)
Formex och även ex JLC polaris har möjlighet att ta ut ett snäpp i låset trots att de inte har ett traditionellt spänne. En sådan lösning hade annars varit väldigt bra till denna.

Formex och även ex JLC polaris har möjlighet att ta ut ett snäpp i låset trots att de inte har ett traditionellt spänne. En sådan lösning hade annars varit väldigt bra till denna.
Absolut och någonting vi har kollat på, dock har ju både Formex (Dexel) och JLC kassor som vi inte riktigt kan mäta oss med och därav lite enklare att snabbt ta fram nya inovationer. Det är absolut inte uteslutet att vi kan ta fram något liknande framöver, men det kommer ta lite tid.

Fullt förståeligt! Er logga är däremot riktigt snygg, så hade vart fint med den där. Men förstår er gällande tjockleken också! Tack för svar! Är grymt sugen på att förboka er nya gröna… Riktigt lyckad modell! 🐸🙏🏼

Jag tänkte först på den blåa. Men den nya oranga ser ju helt fantastisk ut! 😍
Och jag tillhör dem som tycker om att kunna se urverket på baksidan.

Hype! Kommer befinna mig mitt på en festival torsdag klockan 16.00 så får hoppas det finns täckning så jag kan lägga en order 😅

Lanseringen blir idag klockan 16:00 Det är ju ingen limiterad upplaga detta, men däremot så har vi ett väldigt begränsat antal klockor i produktion den här gången. Under 100 av varje färg. Väljer vi senare att inte göra fler av denna modell, så blir man hyfsat unik :cool:

Jag är riktigt struck över färgen, har letat länge efter en bra grön o här kom den!
Sen är länken riktigt nice med butterfly claspen, även om jag tyvärr hamnade mellan 2 länkar så få ha den lite loose. Half-links hade absolut varit trevligt.
Blir dock inte riktigt klar på hur accuracyn ska vara på sw200-1 då jag ser den går 16-20sek för snabbt, är det inom rangen?

20230922_165207.jpg
20230922_165153.jpg

Jag är riktigt struck över färgen, har letat länge efter en bra grön o här kom den!
Sen är länken riktigt nice med butterfly claspen, även om jag tyvärr hamnade mellan 2 länkar så få ha den lite loose. Half-links hade absolut varit trevligt.
Blir dock inte riktigt klar på hur accuracyn ska vara på sw200-1 då jag ser den går 16-20sek för snabbt, är det inom rangen?

20230922_165207.jpg
20230922_165153.jpg
Detsamma gäller för mig när det kommer till länken. Vi får hoppas halvlänk blir tillgängligt snart

20230922_165207.jpg
20230922_165153.jpg
Detsamma gäller för mig när det kommer till länken. Vi får hoppas halvlänk blir tillgängligt snart
Kul att ni gillar klockorna! Fick hem prototyper på halvlänkar häromveckan, så det kommer så småningom. Angående precisionen så skulle jag avvakta ett tag då helt nya urverk ibland kan behöva "gå in sig" i ett par veckor. Maila oss på [email protected] om du fortsatt tycker verket avviker för mycket framöver så skall vi hjälpa till med det! :)

Kul med review från Just the Watch!

Ja verkligen, han är en favorit! Roligt att han verkade gilla klockan också. Nu är det full fart framåt med Shellback V2 från vårt håll, har skrivit lite om den i andra tråden, om någon är intresserad :)

Kan även meddela att lagret av Windseeker börjar ta slut och nästa produktion ligger ett bra tag fram i tiden, så om någon tänker julklapp är det nog smart att inte vänta allt för länge!

//Johan

Tillbaka
Topp