• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

Kanonpodd, lättlyssnat. Tack för er tid och ert engagemang!

Däremot upplever jag att volymen på era röster kan vara rätt lågt / låter som att ni spelar in era röster med mickar som är långt ifrån munnen så att säga.
Är det bara jag som tycker detta? Isåfall - ignorera detta. Annars kanske det finns någon enkel lösning så ljudet låter lite mer "hifi" och nära?
Jag håller med. Ibland högt och ibland lågt. Men generellt låg volym. Speciellt senast, då var volymen på @klockodile väldigt låg jämfört med Sam och Yonsson.

Det var trevligt att höra lite Skaraborgska(?) också.

Jag håller med. Ibland högt och ibland lågt. Men generellt låg volym. Speciellt senast, då var volymen på @klockodile väldigt låg jämfört med Sam och Yonsson.

Det var trevligt att höra lite Skaraborgska(?) också.
Håller med. Vår ljudtekniker sa upp sig för några avsnitt sedan. Det är inget problem när vi är två, men när vi har gäst så blir det för lågt.

Krävs liksom att den som pratar inte ”viskar”.

Håller med. Vår ljudtekniker sa upp sig för några avsnitt sedan. Det är inget problem när vi är två, men när vi har gäst så blir det för lågt.

Krävs liksom att den som pratar inte ”viskar”.
hojta till om ni behöver en högljudd översättare...
göteborgska är svårt att förstå för alla oss danskar nere i söder

202CC201-9DBE-4207-93A6-6942360F80EC.jpeg
8B4A368B-0184-4DC3-B668-881504A783CA.jpeg
178816B9-ACD2-4DB7-AD71-731A367949D2.jpeg
AB349B51-217E-4DC7-AF4E-834B7A99D1E1.jpeg
E0669444-383D-4A2F-832C-4E7EFF4538B3.jpeg
86A40CEC-41B6-46F6-A97E-DE0AC5082798.jpeg
C4A80CA3-497E-475A-99E6-A045BCB419B1.jpeg

E15 ”Stämmer det att” uppe nu.
Instagramlänk

Stort grattis till ett år som podd! Det har varit ett väldigt underhållande och lärorikt år och jag hoppas på flera. Man har nästan lite dåligt samvete över att man inte visat sin uppskattning och bara förväntar sig att nya avsnitt ska dyka upp på löpande band så jag tar tillfället i akt att tacka @yonsson och @Pinsam för det jobb ni lägger ner och är övertygad om att det finns många klocknördar där ute som uppskattar er som fan i det tysta. Keep up the good work! :)

Jag har fått ta del av roliga diskussioner och lärt mig en massa intressant fakta om lyspasta, Grand Seiko och att Omegaägare egentligen suktar efter Rolex men inte har råd. :D

Stort grattis till ett år som podd! Det har varit ett väldigt underhållande och lärorikt år och jag hoppas på flera. Man har nästan lite dåligt samvete över att man inte visat sin uppskattning och bara förväntar sig att nya avsnitt ska dyka upp på löpande band så jag tar tillfället i akt att tacka @yonsson och @Pinsam för det jobb ni lägger ner och är övertygad om att det finns många klocknördar där ute som uppskattar er som fan i det tysta. Keep up the good work! :)

Jag har fått ta del av roliga diskussioner och lärt mig en massa intressant fakta om lyspasta, Grand Seiko och att Omegaägare egentligen suktar efter Rolex men inte har råd. :D
Mysigt, tack! Man måste sticka ut hakan ibland, annars blir livet för tråkigt inne i sköldpaddsskalet. :)

Tack för en lättsam podd.
Bra också att ni klämde in en liten förklaring till yonssons Omega förakt även om jag inte alls håller med om resonemanget.
Keep it up och ser fram emot nästa års podd och klockår.

Kul pod som alltid men h*lvete vad Yonsson slaktade Omega denna gång :D
Lyssnade klart på avsnittet i eftermiddags när jag satt i bilen och väntade på att klockan skulle rassla på till besök hos optikern. Min fru hittade mig senare hemma på toaletten med mina Omegor hängandes i handen ovanför toaletten. Som tur var påminde hon mig om Speedmastern bara har 5 ATM och Geneve havererar i fuktigt väder så nu ligger dom i klocklådan igen...:bored:

Tillbaka
Topp