Grymt bra avsnitt igen! Kul! Bra jobbat boys!
@yonsson - Jag har grymt svårt att visualisera den här ’index-svarven’ dock? Finns det bilder på den? Säker på att det är en svarv?
Yes! Denna rulle sätts i en svarv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt bra avsnitt igen! Kul! Bra jobbat boys!
@yonsson - Jag har grymt svårt att visualisera den här ’index-svarven’ dock? Finns det bilder på den? Säker på att det är en svarv?
Yes! Denna rulle sätts i en svarv.
Vi vill ha en recension om Klockan på Big Ben, material, urverk, är den manuell, hur många varv på kronan för fullt uppdrag, kostnad att driva, antal personer som driver den, går den mer rätt än en GS?... ja allt...Jag vill tacka alla lyssnare! Vi tror att vi slog nytt rekord i antal lyssningar i och med senaste avsnittet. Jätteroligt! Dock är jag orolig att vi börjar bli lite väl bekväma.
Utmana oss. Ridå!
Blir inte bättre en så. Kanske en Rolex i kollektionen också?Navitimer med Breitling cal 11
Seiko Flightmaster 6S37 verk.
IWC der Doppelchronograph.
TAG Heuer Monaco
Omega Speedmaster 145.022
16523Blir inte bättre en så. Kanske en Rolex i kollektionen också?
Grattis @Fliegerchronograph och hoppas att du kommer att vara gäst någon gång, jag tycker att avsnitten som du har varit med i är de absolut mest intressanta som har sänts.
Vi behöver Er hjälp! I nästa avsnitt (troligtvis), kommer vi ha ”Stämmer det att...” som tema.
PMa frågor och funderingar, myter och annat till @Pinsam så ska jag göra mitt bästa att helt oförberedd svara på alla klurerier. Skriv INTE frågorna här, skicka direkt till @Pinsam och dröj inte för länge.
Passa på att få svar på alla möjliga och omöjliga frågor!
Nytt avsnitt uppe nu. - Kronografer med @klockodile
7a28
7A38
JLC Deep Sea Chronograph med kronografindikator
Cosmonaute
Bransch-snack - Nya Sumos och uppdaterad Avenger-serie.
Det kan aldrig bli för mycket Seiko!Bra pod men alldeles för mycket om Seiko.
Hellre det än GPS och SmartklockorBra pod men alldeles för mycket om Seiko.
Något bättre jaHellre det än GPS och Smartklockor
Om du skriver vad du vill att vi ska prata om så blir det lättare.Bra pod men alldeles för mycket om Seiko.
Gärna ett helt avsnitt om Omega. Vore kul.Om du skriver vad du vill att vi ska prata om så blir det lättare.
Kommer aldrig ske, jag hatar Omega.Gärna ett helt avsnitt om Omega. Vore kul.
jag vill höra ett helt avsnitt om rolexKommer aldrig ske, jag hatar Omega.
Det kan vi säkert lösa.jag vill höra ett helt avsnitt om rolex
trodde du hatade rolex mer än omegaDet kan vi säkert lösa.
Det är ju inte så att vi utesluter någon. Om man känner redaktionen och har någon vettig nördkunskap att tillföra så är man varmt välkommen.vill höra mer avsnitt med forummedlemmar!
blir sådär glad av att lyssna på sånt!
vore kul med en tävling om att få vara med i ett avsnitt så faktiskt vanliga dösöliga har chans att vara med
Varför hatar du Omega ?Kommer aldrig ske, jag hatar Omega.