Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sista chansen!Till nästa avsnitt får ni gärna komma med frågor om urverk. Specifika eller allmänna frågor, ju mer detaljerade och svårstartade/krångliga, ju bättre.
Skicka frågorna via PM till @Pinsam eller mig, alternativt via DM på vårt Instagramkonto. Snooza inte för länge med frågorna, senast 26/2 behöver vi ha frågorna.
Väntar som ett barn på julaftonNytt avsnitt släpps inom kort.
Perfekt en Fredag!
Nytt avsnitt uppe nu. Vi snackar urverk med fokus på Grand Seiko. Stöttålighet, olika urverktyper samt vad som är en OK tidshållning. Dennis svarar även på lyssnarfrågor och berättar varför han kommer att studera sekundvisare i timtals under sitt nästa arbetspass.
Nytt avsnitt uppe nu. Vi snackar urverk med fokus på Grand Seiko. Stöttålighet, olika urverktyper samt vad som är en OK tidshållning. Dennis svarar även på lyssnarfrågor och berättar varför han kommer att studera sekundvisare i timtals under sitt nästa arbetspass.
Mycket bra och informativt program.
Wohoo! Grymt. Nu kommer cykelturen hem från jobbet gå så mycket lättare
Tack för ytterligare ett bra avsnitt. Förgyllde bilresan hem från jobbet.
Har tänkt på sammaNä, det är @yonsson väldigt noga med. Men han är desto slarvigare med att kalla dykarur för dykarklockor.
Tönterier att skilja på det. Vi har inte fyllt 60 än så vi snackar klockor, inte ur.Nä, det är @yonsson väldigt noga med. Men han är desto slarvigare med att kalla dykarur för dykarklockor.
Tönterier att skilja på det. Vi har inte fyllt 60 än så vi snackar klockor, inte ur.
Andra specifikationer! Den som vill se mitt ”ur” eller ”dinka” får en rak vänster på näsryggen. Lika illa som att kalla sin klocka för ”hon/henne”.Haha! Lika fånigt att hävda att det heter vattenresistent ju!
Absolut, man får ju för fan inte bestämma kön! Hen om jag får be...Andra specifikationer! Den som vill se mitt ”ur” eller ”dinka” får en rak vänster på näsryggen. Lika illa som att kalla sin klocka för ”hon/henne”.
- Älskling, har du sett min dinka? Jag har tappat bort henne.Absolut, man får ju för fan inte bestämma kön! Hen om jag får be...
Jag gillar dykarklockor, dels för att uren är vattentäta men även för att de är tåliga. Är dock lite nojig för dinkan ändå, vill inte att hon ska få dings på luggarna eller bezeln.
Säck knuten!
- Älskling, har du sett min dinka? Jag har tappat bort henne.
-Va?
-Mitt ur, var är hon? Hittar henne inte.
Nej, det går inte, fy.
Ännu bättre, bezelenJag gillar dykarklockor, dels för att uren är vattentäta men även för att de är tåliga. Är dock lite nojig för dinkan ändå, vill inte att hon ska få dings på luggarna eller bezeln.
Säck knuten!
Finns det folk som säger hon/henne om din klocka alltså?Andra specifikationer! Den som vill se mitt ”ur” eller ”dinka” får en rak vänster på näsryggen. Lika illa som att kalla sin klocka för ”hon/henne”.
Så sjukt tillfredsställande att titta på!Jag antog utmaningen i senaste avsnittet och har filmat min spring drive. Tycker själv att den går ganska jämt men ni får avgöra själva. Slow motion från 30 sekunder.