• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

TimeFlies

Panerai
5075F412-7644-42E9-9307-7976DE4CC637.jpeg

Jag har tänkt samma sak. Läsbarheten är ju egentligen katastrof på den. Sjukt snygg dock. Och något bättre läsbarhet i vitguld med mörka index och mörka visare. 🤤
20201029_122415.jpg

Här snackar vi läsbarhet.
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Ännu ett bra avsnitt. Gillar att @yonsson och @Pinsam kompletterar varandra på ett bra sätt. Roligt också med pratet om Stowa, ett klockmärke jag bara har gott att säga om. Högkvalitativa armbandsur till bråkdelen av priset för jämförbara alternativ. Har själv två. En Flieger Baumuster B och en Prodiver i titanium med 1000m WR och en vackert blå urtavla. Rekommenderar alla att prova en Stowa någon gång i livet.

98600AE6-763D-43BF-9D83-B92C6FE27601.jpeg
8FA52B24-7C24-4E4C-8CBB-456F66CF437E.jpeg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Lyssnade på podd med Erik Niva och försökte sova. Men fick byta för sambon låter mig bara lyssna till era röster när hon är bredvid i sängen haha.

Kul med Stowa. Ett av mina favoritmärken. Förstår vad ni menar med dressare, känner samma där. Vill köpa en dressig men så dyker man ner i dykarträsket ändå. Blev så bl.a. när jag tänkte köpa just en Stowa (marine classic får väl anses "dressig")
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
1603800745168.png

Nytt avsnitt upp nu! E25 - Den ultimata klockan.
En enklare modell av GS med kvarts måste väl ändå vara rätt mycket Gada. 37-40mm beroende på storlek på handled.

Men om det är ultimat vettetusan. Då måste den ju klara allt en Gada gör samtidigt som den känns lite exclusiv och annorlunda utan att bli allt för knasig eller dyr. Svår kombination.

Reklamen funkade inte @Pinsam. Lyssnade på avsnittet idag med den här på handleden.
IMG_20201104_084638-01.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ännu ett bra avsnitt. Gillar att @yonsson och @Pinsam kompletterar varandra på ett bra sätt. Roligt också med pratet om Stowa, ett klockmärke jag bara har gott att säga om. Högkvalitativa armbandsur till bråkdelen av priset för jämförbara alternativ. Har själv två. En Flieger Baumuster B och en Prodiver i titanium med 1000m WR och en vackert blå urtavla. Rekommenderar alla att prova en Stowa någon gång i livet.

98600AE6-763D-43BF-9D83-B92C6FE27601.jpeg
8FA52B24-7C24-4E4C-8CBB-456F66CF437E.jpeg

Längesen jag såg en prodiver, de är riktigt fina :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hallå, nu tycker jag det är dags för ett nytt avsnitt?
Positivt överraskad av trevligt tugg av er båda, brukar inte orka lyssna på poddar men har nu plöjt igenom alla avsnitt utan att passera gå.

Först ros, trevliga röster och @yonsson verkar inte alls lika dryg irl som här på forumet. Håller med om så mycket så vet inte ens var jag ska börja 😘

Ris, märkeskåtheten lyser igenom lite väääl mycket och det märks tydligt att det finns en viss rädsla att gå utanför komfortzonen.
Sam, ta Squale som exempel...det är inget microbrand, lyssna inte på yonsson bara för att han inte gillar, finns lång spännande historia (om än luddig) och har några av branschens bästa boetter för ändamålet,

Er podd era regler och det är huvudsaken men hade gärna hört mer dedikerat nörderi a la @Seikosthlm och urmakar Dennis avsnitten.
Förslagsvis mer sköna gäster som kan förgylla öronen? Några snabba namn dragna ur hatten som vet vad de snackar om:

@Aurum brakar in och snackar discoklockor och design.
@MaBr bryter ner Squale på molekylnivå.
@Clark Kent Sinn hallå?
@M26 rör sig obehindrat mellan affordable - exklusiva märken utan att någonsin rynka på näsan, har troligtvis en av forumets bredaste samlingar.
Ryska klockor FTW @Samlarn @Beo m.fl
Vintagegubbarna, finns för många för att lista men herregul vilka kunskaper.
Valfri DOXA SUB räv, märke med galet kul historia som förtjänar mer uppmärksamhet.

Det här blev ett långt inlägg men måste ändå avsluta med min kära frus ord: SKAFFA ER ETT LIV! (tror det syftas på mig också,vem vet).
Bra betyg, keep it up gubbs✌🏼
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hallå, nu tycker jag det är dags för ett nytt avsnitt?
Positivt överraskad av trevligt tugg av er båda, brukar inte orka lyssna på poddar men har nu plöjt igenom alla avsnitt utan att passera gå.

Först ros, trevliga röster och @yonsson verkar inte alls lika dryg irl som här på forumet. Håller med om så mycket så vet inte ens var jag ska börja 😘

Ris, märkeskåtheten lyser igenom lite väääl mycket och det märks tydligt att det finns en viss rädsla att gå utanför komfortzonen.
Sam, ta Squale som exempel...det är inget microbrand, lyssna inte på yonsson bara för att han inte gillar något, finns lång spännande historia (om än luddig) och har några av branschens bästa boetter för ändamålet,

Er podd era regler och det är huvudsaken men hade gärna hört mer dedikerat nörderi a la @Seikosthlm och urmakar Dennis avsnitten.
Förslagsvis mer sköna gäster som kan förgylla öronen? Några snabba namn dragna ur hatten som vet vad de snackar om:

@Aurum brakar in och snackar discoklockor och design.
@MaBr bryter ner Squale på molekylnivå.
@Clark Kent Sinn hallå?
@M26 rör sig obehindrat mellan affordable - exklusiva märken utan att någonsin rynka på näsan, har troligtvis en av forumets bredaste samlingar.
Ryska klockor FTW @Samlarn @Beo m.fl
Vintagegubbarna, finns för många för att lista men herregul vilka kunskaper.
Valfri DOXA SUB räv, märke med galet kul historia som förtjänar mer uppmärksamhet.

Det här blev ett långt inlägg men måste ändå avsluta med min kära frus ord: SKAFFA ER ETT LIV! (tror det syftas på mig också,vem vet).
Bra betyg, keep it up gubbs✌🏼

Många bra förslag 👏! Ett Squale och extra Sinn avsnitt skulle vara trevligt.

Gällande den sista biten så sa min åttaåring något liknande till mig idag, undrar hur han kommer att bli som tonåring (smartwatch bärande kille som ogillar Metallica :eek:!?).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Många bra förslag 👏! Ett Squale och extra Sinn avsnitt skulle vara trevligt.

Gällande den sista biten så sa min åttaåring något liknande till mig idag, undrar hur han kommer att bli som tonåring (smartwatch bärande kille som ogillar Metallica :eek:!?).
Hör och häpna, men nu har vi en lösning på Sams coronanoja OCH Sinn U50 kommer med största sannolikhet nästa vecka.

Så räkna med ett nytt avsnitt snart, där bland annat Sinn U50 kommer diskuteras, men ej vara huvudämne.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hör och häpna, men nu har vi en lösning på Sams coronanoja OCH Sinn U50 kommer med största sannolikhet nästa vecka.

Så räkna med ett nytt avsnitt snart, där bland annat Sinn U50 kommer diskuteras, men ej vara huvudämne.

Det låter toppen! För att slänga in ytterligare ett förslag så skulle ett dedikerat Breitling Aerospace avsnitt med @Aerospace klart vara intressant.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Det är hög tid för ett nytt avsnitt med lyssnarfrågor. Svaren kommer troligen i ett avsnitt i början av nästa år. Innan dess blir ett "vanligt" avsnitt.

Skicka in dina frågor via PM till mig. Märk gärna ämnesraden "Lyssnarfrågor". Jag lovar inget, men kanske kan @yonsson fixa något roligt att lotta ut till den som ställer den bästa frågan (vad nu bäst innebär....)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kul avsnitt. @yonsson, "om man säger så", något nytt tics?!

Missade att notera en referens. Hittat inte när jag spolar heller.. Mindre dykare som man behöver jobba för att hitta. Vilken?
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Ett toppenavsnitt som vanligt, trots den lite sämre ljudkvalitén pga distansinspelningen. Det avslutande ”Yonsson, är du på mute eller?” speglar tidsandan perfekt och är så 2020 på ett positivt sätt. Bra att ni tog med det, framförallt när man lyssnar på det hela post-Corona. När det gäller Prospexloggan börjar jag gradvis gilla den allt mer och jag kan svära på att Seikofans kommer att rasa när den väl skall bytas ut om en sådär 30 år eller så. Har man lite fantasi så kan man faktiskt hitta alla bokstäverna i Prospex i den. Innovativt.

A052564D-758D-40DE-A467-AC574267371A.jpeg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett toppenavsnitt som vanligt, trots den lite sämre ljudkvalitén pga distansinspelningen. Det avslutande ”Yonsson, är du på mute eller?” speglar tidsandan och är så 2020 på ett positivt sätt. Bra att ni tog med det, när man lyssnar på det hela post-Corona. När det gäller Prospexloggan börjar jag gradvis gilla den allt mer och jag kan svära på att Seikofans kommer att rasa när den väl skall bytas ut om en sådär 30 år eller så. Har man lite fantasi så kan man faktiskt hitta alla bokstäverna i Prospex i den. Innovativt.

A052564D-758D-40DE-A467-AC574267371A.jpeg
Grym klocka också! Nämnde exakt den modellen i avsnittet men tror jag klippte bort det eftersom Sam undrade vad jag yrade om. 😂
 
Topp