• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Two Watch Guys - Svensk podd. Senaste avsnitt: 2022-09-22

83f92be1-5660-4fe3-985d-0b18be464b26-png.1007736

E28, kvartssamtal uppe nu.
Vi går igenom kvartsteknikens utveckling och listar några favoriter. Vi bränner även igenom SEIKOs nya lanseringar.

4F618F9E-A0E3-437F-8B43-5BCABFEA626C.jpeg

49CF6E97-F053-4C96-A039-05BF83DD7B7B.jpeg
834DA558-407D-49F7-B968-CE6748264442.jpeg

D1857EFF-03A6-4A2C-B6E6-918DFA888585.jpeg

0DEFEA7A-2CDE-4EE5-AF00-89F64579D1BD.jpeg
B7BFEFD9-4224-41A3-9A3F-EB6A639ABEFA.jpeg
109C9EEC-D83C-43A8-BC27-5EFDDB9FF18E.jpeg
A11A7FC5-04FF-43E9-9960-B29F852E70F8.jpeg

Tack! Passar bra nu när jag ligger hemma sjuk. :)

Kanske kommer svar i avsnittet, men: Vad är reffen på denna?
80075A59-837D-40B2-B390-E245556D0735.jpeg

Känns som att jag behöver den.

Jag brukar ligga lågt och inte vältra mig i vår förträfflighet i samband med release av nya avsnitt. Men detta avsnitt är i särklass vårt bästa. Kanske pratar vi på tok för mycket om Seiko i just detta avsnitt, men whatever, så går det när man hänger med Yonsson.

Det där med att zaratsu skulle vara samma teknik som samurajsvärd är väl kanske nåt att slå hål på i nästa avsnitt men annars var det väldigt bra jobbat, som vanligt! :)

Tänker också att man borde nämna Citizens svincoola calibre 0100 när man gör ett HAQ-avsnitt men ni kanske sparar det till ett eget avsnitt också. ;-)

Det där med att zaratsu skulle vara samma teknik som samurajsvärd är väl kanske nåt att slå hål på i nästa avsnitt men annars var det väldigt bra jobbat, som vanligt! :)
Det jag syftade på var att det är så det marknadsförs. Jag har givetvis koll på både tekniken och Sallaz ursprung. :p

Ville bara falla in i hyllningskören.. Lyssnar ikapp samtliga avsnitt..! Otroligt trevlig lyssning!

Resultatet av tillbehörsavsnittet gjorde att jag rotade fram 5-åringens "spionpenna" och laddade lumen i morse.
Ivrigt påhejad av 5 och 3 åringen var succén omedelbar och hejjaropen ekade från dom små barnen i takt med en massa tilltagande klabbande på pappas klocka. 😅

Nåväl, ville bara tacka! Informativt och roligt!

"5 av 5, skulle köpa igen"

Det får avslöjas i nästa avsnitt. En ledtråd är att den är oväntad men ändå så given!

Jag väntar förväntansfullt på att det kommer ett nytt avsnitt snart! Jag har börjat lyssna om på alla avsnitten för att ha något att lyssna på när jag klipper gräset (jag har en hel del gräs att klippa). Jag har även lyssnat på era ”konkurrenter” Ursnyggt men men jag hoppas ni släpper ett nytt avsnitt snart!:D

Jag väntar förväntansfullt på att det kommer ett nytt avsnitt snart! Jag har börjat lyssna om på alla avsnitten för att ha något att lyssna på när jag klipper gräset (jag har en hel del gräs att klippa). Jag har även lyssnat på era ”konkurrenter” Ursnyggt men men jag hoppas ni släpper ett nytt avsnitt snart!:D
Vi har inga konkurrenter, däremot finns det alternativ. Kan varmt rekommendera ”Unwound”.

Det kommer ett nytt avsnitt inom några dagar, dock kommer det bli ett lite annorlunda bonusavsnitt då Sam är upptagen närmsta tiden.

Vi har inga konkurrenter, däremot finns det alternativ. Kan varmt rekommendera ”Unwound”.

Det kommer ett nytt avsnitt inom några dagar, dock kommer det bli ett lite annorlunda bonusavsnitt då Sam är upptagen närmsta tiden.
Härligt att höra om nytt avsnitt! Efterlängtat!

Jag lyssnade igenom hela unwound katalogen efter att @yonsson tipsade om den tidigare i år. Väldigt bra pod! Stort tack för tips! Undrar bara vad som hände. De bara slutade utan förvarning?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp