Går den att jämföra med en 300m tonfisk i "handledsnärvaro"?![]()
Ni kanske börjat tvivla, men nu är U50 här!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går den att jämföra med en 300m tonfisk i "handledsnärvaro"?![]()
Ni kanske börjat tvivla, men nu är U50 här!
Går den att jämföra med en 300m tonfisk i "handledsnärvaro"?
Edit: vilken av dom är Hulk Hogan?Som att jämföra närvaron av en sovande baby med Hulk Hogan.
Edit: vilken av dom är Hulk Hogan?
Om det är U50 så får babyn mardrömmar av U1?
Jag behöver nog ta mig till människobyn o prova. Den ser ju riktigt söt ut.U50 är ju en liten rackare.
![]()
U50 är ju en liten rackare.
Det är han väl knappast ensam om iofs...sa en vänDet är för härligt... Varje klocka Sam får hem är det bästa och mesta fantastiska som hänt honom i livet. Sen går det några månader och sen är klockan flippad.
Lycka till med tank:en.![]()
Det är för härligt... Varje klocka Sam får hem är det bästa och mesta fantastiska som hänt honom i livet. Sen går det några månader och sen är klockan flippad.
Lycka till med tank:en.![]()
Hur ser den ut i mörker?![]()
U50 är ju en liten rackare.
Sam har ju tydlgt deklarerat att han är en one watch guy, och jag beundrar hans förmåga att hantera sitt klockintresse på det sättet. Det är en form av superkraft, att vara så engagerad i en klocka och sedan klara av att skilja sig från den efter en kort tid.Haha, tänkte faktiskt samma sak när jag lyssnade på avsnittetMen det är ju iofs härligt att kunna hålla sig till en klocka ett längre tag och sedan byta när kärleken falnat
![]()
Sam har ju tydlgt deklarerat att han är en one watch guy, och jag beundrar hans förmåga att hantera sitt klockintresse på det sättet. Det är en form av superkraft, att vara så engagerad i en klocka och sedan klara av att skilja sig från den efter en kort tid.
Jag skulle inte alls klara av det, att skilja mig från klockor som betyder så mycket för mig. Jag är alldeles för mycket av en hoarder. Samtidigt mår jag inte bra av att samlingen växer...
Inte direkt. Enklaste jämförelsen är Turtle VS King Turtle. Den senare har safirglas, keramiskt vridringsinlägg och bättre finish på visare, tavla och vridring.Visst är det så att alla prospex håller samma kvalité på finish oavsett prisklass?!
Har fått för mig du sa det i podden i ett tidigare avsnitt? Att boetterna har typ samma finish kanske det var?Inte direkt. Enklaste jämförelsen är Turtle VS King Turtle. Den senare har safirglas, keramiskt vridringsinlägg och bättre finish på visare, tavla och vridring.
Prospex sträcker sig hela vägen upp till LX.
Prospex innebär alltid en grundnivå av finish, exempelvis solida länkbitar. Men annat kan skilja, vissa är Zaratsu-polerade men inte alla, vissa har safirglas men inte alla. Sumon har platta visare medan mm300 har fasetterade visare osv.Har fått för mig du sa det i podden i ett tidigare avsnitt? Att boetterna har typ samma finish kanske det var?
Att det kan skilja mellan glas och vridring känner jag till. Kände dock inte till att finish på visare och tavla är uppgraderat på King Turtle som i exemplet.
Ah okej. Jag kom ihåg fel om jag tänker efter. Var nog att du jämförde prospex med nån annan Seiko (SKX kanske) och jag snurrade nog till det att grundnivå är rätt hög på prospex med att alla prospex har likadan nivå. Tack för klargörande.Prospex innebär alltid en grundnivå av finish, exempelvis solida länkbitar. Men annat kan skilja, vissa är Zaratsu-polerade men inte alla, vissa har safirglas men inte alla. Sumon har platta visare medan mm300 har fasetterade visare osv.
![]()
![]()
King Turtle har borstade visare medan de billigare versionerna har blanka. Vridringen på King Turtle har även den bättre finish. Borstat blandas med polerat och alla fasningar är mer distinkta.
Jag kan säkert ha sagt fel någon gång. Svårt att alltid ha tungan rätt i mun.Ah okej. Jag kom ihåg fel om jag tänker efter. Var nog att du jämförde prospex med nån annan Seiko (SKX kanske) och jag snurrade nog till det att grundnivå är rätt hög på prospex med att alla prospex har likadan nivå. Tack för klargörande.
Gamla SRPC91 STO har också borstade visare. Men kanske för det är en special edition. Aja nu blev det lite OT.
Jag får erkänna att vi inte fått in så många frågor som jag önskar. Så om du undrar något obskyrt eller söker bekräftelse på något som verkar vara allmänt vedertaget, hör av dig till mig med ett PM!
Är det här något som kom upp i senaste avsnittet? Prospex är verkligen inte mitt ämne, så har inte lyssnatLetade i tråden nu men hittadeinget som matchade. Är det generella frågor över hela brädet, eller är det kopplat till någon intervju med någon person som ni har planerad?
Tror de preppar för ett fullspäckat Omega-avsnitt!
@Pinsam har varit på skidresa
Alltid kul lyssning! Vore schysst om det kom avsnitt mer frekvent![]()
E27 uppe nu!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()