• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyck till om tidochting.se

martaSM30

Audemars
En Certina Labora på nato från TidochTing. Riktigt skoj att ha hittat mindre nato😃
48DC8C2A-056F-408B-A284-77B3D7940BF5.jpeg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Slog till på ett 20mm jubilee med raka ändar, tänkt främst till denna Omega. Hade lätt betalt mer för ett bättre clasp men i övrigt riktigt nöjd! Trevligt med skruvade länkbitar.
IMG_20210215_133653-01.jpeg

IMG_20210215_133643-01.jpeg
 

Vinflaskan

Cartier
Har du planer på att ta in länkar som går att korta ner mer för oss med fjuttiga handleder? Är sugen på bland annat Jubileelänken, men med 16 cm runt handleden blir det visserligen jävligt snyggt bilhandlarhäng, men vill tyvärr att klockan ska sitta lite tightare.
 

tidochting.se

Omega
Professional Dealer
Har du planer på att ta in länkar som går att korta ner mer för oss med fjuttiga handleder? Är sugen på bland annat Jubileelänken, men med 16 cm runt handleden blir det visserligen jävligt snyggt bilhandlarhäng, men vill tyvärr att klockan ska sitta lite tightare.
Tyvärr inga planer på andra länkar. Tror du klär i bilhandlarhäng! Köp guld-jubilee så går du all in ;)
 

Vinflaskan

Cartier
Tyvärr inga planer på andra länkar. Tror du klär i bilhandlarhäng! Köp guld-jubilee så går du all in ;)

Tog mig mod och beställde en oysterlänk igår, strax över 24 timmar senare låg det i hemma. Riktigt imponerande!
Har inte satt det på någon klocka än, men första intrycket är bra. Det känns gediget och väldigt prisvärt.

Jag vill dock klaga på en grej. Det står inte på hemsidan att länken har microjustering så det går att korta lite mer än 4 länkbitar. Syns visserligen på bilderna, men jag upptäckte det först igår vilket även blev avgörande för att jag skulle beställa. Gick ju i en månad och velade helt i onödan när jag hade kunnat köpa på en gång istället.. :)
 

SKX009

Omega
Vet tyvärr inte. Prova gärna och berätta sen ;) Behåll skyddsplasten på när du provar så är det ok med retur om den inte passar.
Vad är bredden på de mittlänkar som håller fast ändlänkarna? Anledningen till att jag undrar är att jag funderar på att köpa jubilee från Tid & Ting för att fästa på ett par andra ändlänkar. Men då gäller det att måtten är desamma.

Tack på förhand!
 

Hans Beck

Cartier
Vad är bredden på de mittlänkar som håller fast ändlänkarna? Anledningen till att jag undrar är att jag funderar på att köpa jubilee från Tid & Ting för att fästa på ett par andra ändlänkar. Men då gäller det att måtten är desamma.

Tack på förhand!
Om det är bredden på dom två tillsammans är det 8mm. De är ca 2,5mm vardera.
 

Bilagor

  • 650E6608-D116-4C57-9518-9D3C7101D1DA.jpeg
    650E6608-D116-4C57-9518-9D3C7101D1DA.jpeg
    757.6 KB · Visningar: 11

SKX009

Omega
Om det är bredden på dom två tillsammans är det 8mm. De är ca 2,5mm vardera.
Tack för svar! Det skulle i så fall innebära ett glapp på 1mm vilket kanske är acceptabelt.

Nu inser jag att det även vore intressant att veta längden på den andra ledden, så som pilen visar på denna bild (dvs. från mittenlänkarnas slut till där ytterlänkarna börjar). Skulle det kunna gå att få?

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • Längd.png
    Längd.png
    1.9 MB · Visningar: 11

Hans Beck

Cartier
Tack för svar! Det skulle i så fall innebära ett glapp på 1mm vilket kanske är acceptabelt.

Nu inser jag att det även vore intressant att veta längden på den andra ledden, så som pilen visar på denna bild (dvs. från mittenlänkarnas slut till där ytterlänkarna börjar). Skulle det kunna gå att få?

Tack på förhand!
3mm får jag det till att den sticker ut.
 

Hillbert

Breitling
Tjena! Köpte några grejer av @tidochting.se förra veckan och som det skrivits tidigare: väldigt snabb leverans och grejerna känns bra för priset! Dock lyckas jag inte få på oysterlänken jag köpte till min SKX-mod. Avståndet mellan bandstiftshålen och bottenytan på caset verkar inte vara som på ändlänken?

Kan det vara svajande kvalitet på dessa, finns det någon monteringsmetod jag inte fattar? Caset är från Namoki men dimensionerna ska väl vara samma.

Tacksam för hjälp!
 

Hans Beck

Cartier
Tjena! Köpte några grejer av @tidochting.se förra veckan och som det skrivits tidigare: väldigt snabb leverans och grejerna känns bra för priset! Dock lyckas jag inte få på oysterlänken jag köpte till min SKX-mod. Avståndet mellan bandstiftshålen och bottenytan på caset verkar inte vara som på ändlänken?

Kan det vara svajande kvalitet på dessa, finns det någon monteringsmetod jag inte fattar? Caset är från Namoki men dimensionerna ska väl vara samma.

Tacksam för hjälp!
Håller med, borde vara samma. Men då ditt case inte är en SKX007 utan en Namoki case hade jag inte blivit förvånad om det skiljer sig på något litet sett, ex placeringen av hålen.
 

Hillbert

Breitling
Håller med, borde vara samma. Men då ditt case inte är en SKX007 utan en Namoki case hade jag inte blivit förvånad om det skiljer sig på något litet sett, ex placeringen av hålen.
Lyckades lösa det igår, krävdes en oväntad anfallsvinkel och aningen mer bestämd hand än jag vågade mig på först! Kan nog vara så att hålen på caset är placerade lite annorlunda men nu är jag helt nöjd med mitt köp. Tack!
 
Topp