• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyck till om tidochting.se

Efter lite slit så lyckades jag slipa ner ändlänkarna för att passa min klocka. Blev väldigt bra.
I övrigt superbra service av @Hans Beck Kommer säkert handla av Tid & Ting igen.
20200527_182001.jpg

20200527_182401.jpg
 
Nu fattar jag! Och flärpen som blir över där, hamnar under klockan då, eller?
Japp, den utan metall på slutet läggs först runt handleden (på mina gosskropps-handleder nästan uppe vid klockans övre luggar) och sedan läggs remmen med hake ovanpå och hakar fast i "påhängda öglan". Tygets lite ruggade yta gör att "lösa flärpen" perfekt stannar under den övre, och glider inte ut.
 
Japp, den utan metall på slutet läggs först runt handleden (på mina gosskropps-handleder nästan uppe vid klockans övre luggar) och sedan läggs remmen med hake ovanpå och hakar fast i "påhängda öglan". Tygets lite ruggade yta gör att "lösa flärpen" perfekt stannar under den övre, och glider inte ut.
Jäkligt smidigt lösning måste jag säga, men det blir aldrig så att det åker upp något? Jag tänkte på hur hårt spänt det sitter?
 
Jäkligt smidigt lösning måste jag säga, men det blir aldrig så att det åker upp något? Jag tänkte på hur hårt spänt det sitter?
Tvärtom. Den vanliga MN-strappen har ju endast "dubbelöglan" på bandet under klockans nedre luggar. Där uppfattar jag oftare att bandets "krok" drar ned den en smula då & då. Min lösning är ju (som bilden utvisar) att jag hakar fast min strapp i en extra ögla, som inte drar dubbelöglan nedåt längs bandet, utan snarare drar ut bandet lite mer rakt ut. Zooma bilden så tror jag du förstår hur jag menar. Nöjd.
 
Tvärtom. Den vanliga MN-strappen har ju endast "dubbelöglan" på bandet under klockans nedre luggar. Där uppfattar jag oftare att bandets "krok" drar ned den en smula då & då. Min lösning är ju (som bilden utvisar) att jag hakar fast min strapp i en extra ögla, som inte drar dubbelöglan nedåt längs bandet, utan snarare drar ut bandet lite mer rakt ut. Zooma bilden så tror jag du förstår hur jag menar. Nöjd.
Jo men nu jäklar hänger jag med, då förstår jag fullt ut hur du menar. Jäkla smidigt och bra gjort, du skall vara nöjd över det där enligt mig.
 
Tillbaka
Topp