Hans Beck
Basic
Det håller jag med om. Brukar göra det. Ber om ursäkt att jag glömde det denna gång. Fin klocka!Ser du har brukt bildet mitt på Instagram. Jeg vil tro det er god skikk å spørre først.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det håller jag med om. Brukar göra det. Ber om ursäkt att jag glömde det denna gång. Fin klocka!Ser du har brukt bildet mitt på Instagram. Jeg vil tro det er god skikk å spørre først.
Snygg klocka! Tack för omdömet!Efter lite slit så lyckades jag slipa ner ändlänkarna för att passa min klocka. Blev väldigt bra.
I övrigt superbra service av @Hans Beck Kommer säkert handla av Tid & Ting igen.
Är det inte fasta bandstift på den? Hur gjorde du med bandet?
Har köpt från Tid & Ting i flera omgångar. Alltid blivit nöjd. Bra/OK kvalitet till mycket vettiga priser.
Senaste var ett MN-strap som skulle ”öppnas” för min CWC. Toppenresultat!
Elementärt. Öppnade bandet vid ”ensamma öglan”. Hängde på den öglan på ”låsöglan” så att haken nu inte drar i låsöglan. Inte längre en loop, så NGT osäkrare, men inte mer osäkert än vilket annat delat band.Är det inte fasta bandstift på den? Hur gjorde du med bandet?
Zooma in denna bild. Tar typ 4 sek längre att ta på sig än vanliga MN. Super!Är det inte fasta bandstift på den? Hur gjorde du med bandet?
Nu fattar jag! Och flärpen som blir över där, hamnar under klockan då, eller?
Zooma in denna bild. Tar typ 4 sek längre att ta på sig än vanliga MN. Super!
Japp, den utan metall på slutet läggs först runt handleden (på mina gosskropps-handleder nästan uppe vid klockans övre luggar) och sedan läggs remmen med hake ovanpå och hakar fast i "påhängda öglan". Tygets lite ruggade yta gör att "lösa flärpen" perfekt stannar under den övre, och glider inte ut.Nu fattar jag! Och flärpen som blir över där, hamnar under klockan då, eller?
Jäkligt smidigt lösning måste jag säga, men det blir aldrig så att det åker upp något? Jag tänkte på hur hårt spänt det sitter?Japp, den utan metall på slutet läggs först runt handleden (på mina gosskropps-handleder nästan uppe vid klockans övre luggar) och sedan läggs remmen med hake ovanpå och hakar fast i "påhängda öglan". Tygets lite ruggade yta gör att "lösa flärpen" perfekt stannar under den övre, och glider inte ut.
Tvärtom. Den vanliga MN-strappen har ju endast "dubbelöglan" på bandet under klockans nedre luggar. Där uppfattar jag oftare att bandets "krok" drar ned den en smula då & då. Min lösning är ju (som bilden utvisar) att jag hakar fast min strapp i en extra ögla, som inte drar dubbelöglan nedåt längs bandet, utan snarare drar ut bandet lite mer rakt ut. Zooma bilden så tror jag du förstår hur jag menar. Nöjd.Jäkligt smidigt lösning måste jag säga, men det blir aldrig så att det åker upp något? Jag tänkte på hur hårt spänt det sitter?
Jo men nu jäklar hänger jag med, då förstår jag fullt ut hur du menar. Jäkla smidigt och bra gjort, du skall vara nöjd över det där enligt mig.Tvärtom. Den vanliga MN-strappen har ju endast "dubbelöglan" på bandet under klockans nedre luggar. Där uppfattar jag oftare att bandets "krok" drar ned den en smula då & då. Min lösning är ju (som bilden utvisar) att jag hakar fast min strapp i en extra ögla, som inte drar dubbelöglan nedåt längs bandet, utan snarare drar ut bandet lite mer rakt ut. Zooma bilden så tror jag du förstår hur jag menar. Nöjd.
Mocka premium fra Tidochting
Inte jobbig alls ÅterkommerOm man tar bort ändlänkarna. Vad är då storleken på sista länkbiten på oyster och president? I 20mm och 22mm? @tidochting.se
(Jobbig fråga, jag vet)
Efter lite slit så lyckades jag slipa ner ändlänkarna för att passa min klocka. Blev väldigt bra.
Faktiskt inte, helt för hand med filar från biltema typ. Dremel går nog ännu bättre men kan bli svårare att få rakt.Dremel?
Tack för fina ord!Älskar mockabanden! Och leveranserna går ju löjligt fort. Fem plus!
På länkarna med dubbellås för 359kr gäller:Om man tar bort ändlänkarna. Vad är då storleken på sista länkbiten på oyster och president? I 20mm och 22mm? @tidochting.se
(Jobbig fråga, jag vet)
Menar alltså om man tar bort ändlänkarna helt och hållet. Så storleken på sista mittenlänken. Bör vara typ 8-11mm eller nåt såntPå länkarna med dubbellås för 359kr gäller:
Oyster & Pres. 20mm = 20mm
Oyster 22mm = 22mm
President 22mm = 21,5mm
Den främsta biten är 9mm bred på 22mm Oyster.Såg att jag frågat förut. Så är egentligen bara 22mm oyster jag vill veta. @tidochting.se