• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
För en som är heeelt ny på detta - men dragits med i någon form av hype på jobbet...
...var ser man galan/matchen?
Viaplay? Måste man ha abonnemang, eller kan man köpa bara denna enstaka som PPV?
Finns det någon Amerikansk sändning som är bättre?
 

newstick

Omega
2-Faktor
För en som är heeelt ny på detta - men dragits med i någon form av hype på jobbet...
...var ser man galan/matchen?
Viaplay? Måste man ha abonnemang, eller kan man köpa bara denna enstaka som PPV?
Finns det någon Amerikansk sändning som är bättre?

Viaplay sänder matchen. Tror inte att denna match går att köpa som PPV över Viaplay, men ska nog gå via www.ufc.tv

Om du googlar Stream UFC så hittar du nog något ;) Någon här kanske sitter på en bra länk att dela med sig av?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
För bra kvalité inte snåla och kör Viaplay!

Antingen så är jag dum, eller så borde Viaplay kunna skylta upp detta lite bättre...
Jag ser ju på deras webb att de sänder matchen, men jag har svårt att bli klok på om man kan köpa bara denna, eller om man måste ha abonnemang (vilket jag är sådär sugen på, i ärlighetens namn).

@newstick00 På ufc.tv går det inte att se den (åtminstone inte utan proxy). De hänvisar däremot till att den sänds på Viaplay och TV3.
...där jag antar att den senare är högst tveksamt.
 
Senast ändrad:

K-S

Rolex
2-Faktor
Antingen så är jag dum, eller så borde Viaplay kunna skylta upp detta lite bättre...
Jag ser ju på deras webb att de sänder matchen, men jag har svårt att bli klok på om man kan köpa bara denna, eller om man måste ha abonnemang (vilket jag är sådär sugen på, i ärlighetens namn).

@newstick00 På ufc.tv går det inte att se den (åtminstone inte utan proxy). De hänvisar däremot till att den sänds på Viaplay och TV3.
...där jag antar att det senare är högst tveksamt.
Köp fightingpaketet, det ligger i kategorierna där! Ingen bindningstid om du ej önskar behålla de sedan!
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Antingen så är jag dum, eller så borde Viaplay kunna skylta upp detta lite bättre...
Jag ser ju på deras webb att de sänder matchen, men jag har svårt att bli klok på om man kan köpa bara denna, eller om man måste ha abonnemang (vilket jag är sådär sugen på, i ärlighetens namn).

@newstick00 På ufc.tv går det inte att se den (åtminstone inte utan proxy). De hänvisar däremot till att den sänds på Viaplay och TV3.
...där jag antar att den senare är högst tveksamt.
Det verkar som att man måste köra genom Viaplay sedan dom fick ufc rättigheterna. Dom verkar däremot vara snabba med att lägga upp det på morgonen om man inte vill sitta uppe hela natten och kolla. Så kan vara värt att köpa fighting paketen.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Haha. Vilken kaotisk invägning, lite darrigt. Kan de hålla känslorna i styr? Överdrivet med att hålla på snacka om att bokstavligen döda varandra.
 

SSL

Audemars
Är lite för mycket show för min smak. Kasta vattenflaskor etc på varandra. Bara för showen. Lite tråkigt men det är väl en del av det. Hoppas dom vill slåss också och inte bara larva sig.
 

Jimpa

Panerai
Ufc är ingen "sport" längre där man går på ranking och resultat utan vad som sälier flest PPV . Hoppas utövarna får igenom den fackförening som det börjat kämpas för. UFC kommer motarbeta det tills sista droppen men Att 91% av intäkterna går till Ufc och utövarna får 6-8% att dela på är ju långt ifrån hur andra sporter har sin vinst fördelning. Plus pension och andra fördelar. Ufc going down one way or another.
 
För er som vill se invägningen finns den här:

Denna invägning ni ser ovanför är enbart "show". De har nu ändrat invägningsreglerna och den riktiga invägningen sker tidigare på dagen, utan publik.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Första gången någonsin som jag håller på Diaz. Är galet trött på Conor och det hade varit skönt om han fick lite stryk :)
Hoppas på en lång och stenhård match!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Skillnaden är att matcherna är scriptade i WWE, det är wrestling herregud. Klart att UFC är the real deal jämfört med matcherna i WWE.
Kan inte börja jämföra de två bara för hur dem hypear upp matchen, larvigt eller ej.
 

hollow123

Rolex
Skillnaden är att matcherna är scriptade i WWE, det är wrestling herregud. Klart att UFC är the real deal jämfört med matcherna i WWE.
Kan inte börja jämföra de två bara för hur dem hypear upp matchen, larvigt eller ej.
Inte det jag menade heller vännen, om du syftade på mig. Kan tycka att "showen" inför matcher på presskonferenser etc är lite löjlig. Men samtidigt det jag gillar med Conor hans attityd samt givetvis han som fighter
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Inte det jag menade heller vännen, om du syftade på mig. Kan tycka att "showen" inför matcher på presskonferenser etc är lite löjlig. Men samtidigt det jag gillar med Conor hans attityd samt givetvis han som fighter
Nä, syftade överlag bara. :)
Ja, det har ju gått överstyr på senaste tycker man. De tidigare presskonferenser har alltid varit underhållande, senaste har bara varit kaos men tror dem själva är ganska less på medieuppbådet och vill bara fightas.
 

BOTL

Panerai
Så jävla trött på den här gingercake, snacka skit och skrika hela tiden med sina 70 kilo...stfu.

Tyvärr verkar detta sätt få acceptans hos UFC......hoppas Diaz stänger igen hans käft för gott.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vem har info på att de är 06.00?
image.png
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Om man omvandlar de här blir det väl 07.30..?
image.png

Huvudkortet startar 04.00 för oss. Huvudmatchen brukar starta 06.00-ish. Ifall det är McGreggor - Diaz du vill se skulle jag starta sändningen senast 05.30 för att vara på den säkra sidan, det värsta som kan hända är att du får se en annan bra match under tiden:)

Edit: kortet brukar vara slut 07.00.
 
Topp