• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Dock är det masvidal som snackat skit om familj osv. Han slår även folk utanför buren.
Förstår inte vad du dillar om riktigt.

Det vet jag, men tex Conors "trashtalk" inför Khabib var accepterad av media och UFC, då tycker jag att Masvidals showboat ska vara accepterad efter en fight. Jag fattar inte varför man blir upprörd av det som hände efter fight.

Senast ändrad:
Askren hade talat mycket skit. Masvidal är en sådan som tar ord väldigt personligt. Det är många som beter sig dumt åt efter en vinst (men aldrig får mycket skit för det).

Man kollar nog på fel sport om man tycker det är jobbigt att bevittna.

Senast ändrad:
Äh ord är bara ord. Trött på fighters som gnäller på att en annan fighter sagt nåt dumt. Buhu.

Fysiskt våld är så mycket värre. Men det fysiska är de ju med på. Var såklart överdrivet våld och lite speciell situation då domaren inte hinner dit när det går så fort. Slå på en som uppenbarligen är knockad? Osportsligt. Hade förstått om det var för det gick så snabbt, att han inte förstått att Ben var totalt knockad och man brukar ju slå tills domaren bryter men i intervjun verkar det ju som att han slog sista slagen bara för att jävlas. Det är fult. Jag kollar på både MMA och fotboll.

Ben verkar ta det rätt bra ändå. Gillar hans stil. Han är ju rolig. Hatade Mcgregors skitsnack som bara var massa fula ord osv. Ben säger ju roliga grejer som det är larvigt att ens bli sur över. Därför hade jag hoppats mycket på honom. Hoppas han kör vidare snart. Svårt att bedöma någon efter det där. Sjuk entré till UFC, får dunderstryk första matchen men lyckas vända på det och vinna på ett konstigt sätt. Sen bli knockad andra fighten på rekordtid.

Var ju helt sjukt. Smart gjort av Jorge. Men tycker det är larvigt hur alla hånar osv.

Screenshot_20190708_074650.jpg

Vem trodde inte att Askren var knockad när Lawler skickade släggorna? Jag trodde det iaf. Så, det är väl som Jorge säger; han trodde Askren skulle resa sig!

Haha, man får göra precis som man vill. Vill man skrika saker, håna, härma och fortsätta slå folk som ligger medvetslösa i ringen så får man absolut göra det men det är inget som tilltalar mig och inget jag är något fan av. Jag har följt sporten nästan slaviskt i 15 år och kommer fortsätta göra det oavsett hur folk beter sig innan och efter matcher, vad jag å andra sidan väljer att uppskatta har inte med den saken att göra.

Att prata, håna, hypa innan matchen fyller ett syfte och har varit en del av t.ex. boxning i över 100 års tid. Jag kan uppskatta strategien om det sker med finess och har tydlig effekt. Sättet Jorge betedde sig på och hur han pratade om det efteråt var bara tröttsamt.

Så, nu har jag kollat alla fighter igen. Lite tankar:

Askren kommer fortsätta att vara en drawl trots förlusten. Jag ser iaf redan fram emot hans nästa fight.

Masvidal förtjänar inte någon title shot än. Vinner Colby mot Lawler ser jag helst Colby-Marty och Woodley-Masvidal. Vinnarna får sen möta varandra. Triangeln Askren-Till-RDA är rolig, man skulle kunna matcha de hur som helst (när Askren återhämtat sig).

Jag hade Santos rond 1, Jones rond 3,4. Rond 2,5 kunde gått åt vilket håll som helst, så jag klagar inte på domslutet. Ska Jones torska vill jag se han torska på riktigt. Jones - DC 3 @ HW och Jones - Stipe/Ngannou intresserar mig mest.

Nunes är GOAT just nu , men WMMA går så fort framåt så det lär hända rätt mycket inom några år. Påminner lite om the early days of UFC. Jag ser gärna Shevchenko - Nunes 3. Inte mycket annat intresserar mig.

Känns som att Rockhold är slut.

Äh ord är bara ord. Trött på fighters som gnäller på att en annan fighter sagt nåt dumt. Buhu.

Fysiskt våld är så mycket värre. Men det fysiska är de ju med på. Var såklart överdrivet våld och lite speciell situation då domaren inte hinner dit när det går så fort. Slå på en som uppenbarligen är knockad? Osportsligt. Hade förstått om det var för det gick så snabbt, att han inte förstått att Ben var totalt knockad och man brukar ju slå tills domaren bryter men i intervjun verkar det ju som att han slog sista slagen bara för att jävlas. Det är fult. Jag kollar på både MMA och fotboll.

Ben verkar ta det rätt bra ändå. Gillar hans stil. Han är ju rolig. Hatade Mcgregors skitsnack som bara var massa fula ord osv. Ben säger ju roliga grejer som det är larvigt att ens bli sur över. Därför hade jag hoppats mycket på honom. Hoppas han kör vidare snart. Svårt att bedöma någon efter det där. Sjuk entré till UFC, får dunderstryk första matchen men lyckas vända på det och vinna på ett konstigt sätt. Sen bli knockad andra fighten på rekordtid.

Var ju helt sjukt. Smart gjort av Jorge. Men tycker det är larvigt hur alla hånar osv.

Screenshot_20190708_074650.jpg

Förstår vad du menar, men som fighter är det ren instikt att slå någon till domaren puttar iväg dig, till exempel Ngannou vs Overeem. Jag tror att Masvidals bakgrund har gjort att han inte tål trash talk och tar det väldigt seriöst. Han har haft det tufft och ända sättet att försvara sig var med nävarna och inte ord.

Om jag inte har fel så skrev han i ett inlägg "We lost the match but we won the battle"
Sedan skyller Conor på att skälet till att Khabib fick en knockdown var att han aldrig sparrades stående. Och efter ett tag startade han en twitterbeef med khabib och attackerade hans familj igen.

Det är inte min definition av ödmjukhet.

Förstår vad du menar, men som fighter är det ren instikt att slå någon till domaren puttar iväg dig, till exempel Ngannou vs Overeem. Jag tror att Masvidals bakgrund har gjort att han inte tål trash talk och tar det väldigt seriöst. Han har haft det tufft och ända sättet att försvara sig var med nävarna och inte ord.
Jo men nu verkade det inte alls som det var grejen. Utan att han gjorde med flit. Aja skitsamma, svårt att veta till 100% hur det var.

Kolla efter 9min. Men å andra sidan finns det många exempel på folk som slagit en klart medvetslös motståndare, tom. Holm mot Rousey men Holm var sportslig sen trots att Rousey var ett as.

Jo men va fan. Tycker det är larvigt bara. Sen har ju inte Askren snackat massa skit? Han har typ sagt att de tränat ihop och det var Masvidal sur över. Sen frågat varför han är sur osv. Är som när Askren kallade Usman för Marty, det var vad Askren kände Usman som förut. Så blir det värsta grejen av det Är inte direkt som McGregor som snackar om religion, familj osv. även om det också går att ignorera.

Sen har ju inte Askren snackat massa skit? Han har typ sagt att de tränat ihop och det var Masvidal sur över. Sen frågat varför han är sur osv. Är som när Askren kallade Usman för Marty, det var vad Askren kände Usman som förut. Så blir det värsta grejen av det Är inte direkt som McGregor som snackar om religion, familj osv. även om det också går att ignorera.
Fast grejen med Usman började när en reporter frågade honom något om Usman och Ben svarade att han inte visste vem Usman var, utan bara kände till Marty.

Han sa att han mosade Masvidal på träningen och att han inte hade någon chans mot honom.

Ben trash talkar mycket och han vet om det. Dock fjantigt av Masvidal att ta det så seriöst såklart. Jag gillar Ben ska tilläggas.

Fast grejen med Usman började när en reporter frågade honom något om Usman och Ben svarade att han inte visste vem Usman var, utan bara kände till Marty.

Han sa att han mosade Masvidal på träningen och att han inte hade någon chans mot honom.

Ben trash talkar mycket och han vet om det. Dock fjantigt av Masvidal att ta det så seriöst såklart. Jag gillar Ben ska tilläggas.
Tycker inte det är trash talk på ett elakt sätt. Han kanske mosade Masvidal på träning? Ben känns mer som ett roligt troll än nån som snackar skit. Om det är vad Masvidal ville döda Askren för är det bara larvigt. Typ Khabib kunde man ändå förstå att han var sur även om det var övedrivet. Lawler hade säkert också kunnat hitta nåt att ta åt sig av från Askren men Lawler skrattade ju bara.

Börjar bli trött på allt larv som förvisso alltid funnits i UFC men jag personligen har mer respekt för en skön snubbe (typ nämnda Lawler) än någon som tar åt sig av småsaker. Men är ju sistnämnda som säljer tyvärr

Jo men nu verkade det inte alls som det var grejen. Utan att han gjorde med flit. Aja skitsamma, svårt att veta till 100% hur det var.

Kolla efter 9min. Men å andra sidan finns det många exempel på folk som slagit en klart medvetslös motståndare, tom. Holm mot Rousey men Holm var sportslig sen trots att Rousey var ett as.

Jo men va fan. Tycker det är larvigt bara. Sen har ju inte Askren snackat massa skit? Han har typ sagt att de tränat ihop och det var Masvidal sur över. Sen frågat varför han är sur osv. Är som när Askren kallade Usman för Marty, det var vad Askren kände Usman som förut. Så blir det värsta grejen av det Är inte direkt som McGregor som snackar om religion, familj osv. även om det också går att ignorera.

Askren har flera gånger sagt att Masvidal är feg, rädd och inte vågar acceptera en fight mot honom. Dessutom är det fel att säga att man mosar någon på träning särskilt om det var 11 år sedan (det var endast brottning och inte MMA). Det är väldigt respekt löst, det som händer på träning stannar på träning. Sen fattar jag inte syftet med att gå ut med det heller kanske för att boosta sin egna självsäkerhet eller trigga Masvidal? Men jag förstår delvis vad du menar :)

Senast ändrad:
Askren har flera gånger sagt att Masvidal är feg, rädd och inte vågar acceptera en fight mot honom. Dessutom är det fel att säga att man mosar någon på träning särskilt om det var 11 år sedan (det var endast brottning och inte MMA). Det är väldigt respekt löst, det som händer på träning stannar på träning. Sen fattar jag inte syftet med att gå ut med det heller kanske för att boosta sin egna självsäkerhet eller trigga Masvidal? Men jag förstår delvis vad du menar :)
Jo visst. Jag är lite otydlig ibland. Askren snackar en hel del som kan uppfattas som trashtalk men det är skillnad på hans snack som mest känns som han trollar typ jämfört med folk som säger riktigt dåliga saker. Aja nu släpper jag denna diskussion.

Jag tycker det är 100% cred till Masvidal. Det där knäet var helt fantastiskt även om jag höll på Askren. Dålig publik dock som verkar tro att liknande ska hända mellan Jones och Santos. Jag tyckte det var en bra fight. Det är så Jones gör, fightas taktiskt. Santos stog upp bra och var inte långt ifrån vinst. Dock tycker jag inte att det skulle vara delat domslut.

För övrigt är Nunes helt sjukt bra. Sparkar Holly med en "Holly spark" Tjatigt men hon är GOAT.

Intervju med Askren.

Jo visst. Jag är lite otydlig ibland. Askren snackar en hel del som kan uppfattas som trashtalk men det är skillnad på hans snack som mest känns som han trollar typ jämfört med folk som säger riktigt dåliga saker. Aja nu släpper jag denna diskussion.

Jag tycker det är 100% cred till Masvidal. Det där knäet var helt fantastiskt även om jag höll på Askren. Dålig publik dock som verkar tro att liknande ska hända mellan Jones och Santos. Jag tyckte det var en bra fight. Det är så Jones gör, fightas taktiskt. Santos stog upp bra och var inte långt ifrån vinst. Dock tycker jag inte att det skulle vara delat domslut.

För övrigt är Nunes helt sjukt bra. Sparkar Holly med en "Holly spark" Tjatigt men hon är GOAT.

Intervju med Askren.

Askren tog den där förlusten som en champ, han förtjänar respekt för det faktiskt!

Håller med Nunes är GOAT inte bara bland kvinnorna, hon går kanske till och med att jämföra med namn som Anderson Silva och GSP.

Fick höra att Thiago Santos korsband och minisk har gått av samt att har en fraktur i skenbenet... Vilken jävla krigare (han kommer vara borta hela 2019)

Tillbaka
Topp