• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

King. Costa konfirmerad get nu.
Skräll att Pettis viker ned sig som vanligt, haha. Skönt för Diaz även om han inte imponerade ståendes, tror aldrig jag sett hans boxning så off.
LOL åt att DC inte lyckas adjusta mot bodyshotsen, äter 15 i rad utan att fatta vad han ska göra. Aja, bra kort! Alla 3 matcher levererade!

Vad tror vi om Nurmagomedov vs Poirier?

Jag tror tyvärr att det är en solklar vinst för den förstnämnde. Tyvärr för att jag gillar matcher som är ovissa och spännande. Inte för att jag har något emot Nurmagomedov som fighter. Snarare tvärt om.

Ser egentligen ingen som har en chans mot honom i dagsläget, tyvärr. Conor e över och under de två fanns ett stort glapp. Lär vara en Nurmagomedov-dominans ett bra tag framöver.

Jag tror tyvärr att det är en solklar vinst för den förstnämnde. Tyvärr för att jag gillar matcher som är ovissa och spännande. Inte för att jag har något emot Nurmagomedov som fighter. Snarare tvärt om.

Ser egentligen ingen som har en chans mot honom i dagsläget, tyvärr. Conor e över och under de två fanns ett stort glapp. Lär vara en Nurmagomedov-dominans ett bra tag framöver.
Tony Ferguson... Hoppas bara fighten blir av någon gång

Jag håller med dig i mångt och mycket. Tänker dock att khabibs största utmaning är han själv med all weightcut osv.. känns som att han har snackat om att pensionera sig ett tag nu?
Tror inte det blir mer än 2 matcher till för hans del.

Jag håller med dig i mångt och mycket. Tänker dock att khabibs största utmaning är han själv med all weightcut osv.. känns som att han har snackat om att pensionera sig ett tag nu?
Tror inte det blir mer än 2 matcher till för hans del.

Beror nog mycket på pengarna tror jag. Om den 30e är mot Conor så lär han “gå ut med en bang” men annars så länge han tjänar miljoner och vinner blir det väl svårt att tacka nej.

Har en känsla av att fighten imorgon blir jämnare än man förväntar sig.. ALLA räknar med att Khabib kommer köra över honom totalt och folk har redan börjat blicka mot hans nästa fight.. Får lite Jones - Santos vibbar

Men samtidigt är det Khabib... Ingen har varit nära än så länge (förutom eventuellt Tibau då)

Har en känsla av att fighten imorgon blir jämnare än man förväntar sig.. ALLA räknar med att Khabib kommer köra över honom totalt och folk har redan börjat blicka mot hans nästa fight.. Får lite Jones - Santos vibbar

Men samtidigt är det Khabib... Ingen har varit nära än så länge (förutom eventuellt Tibau då)

Jo va, men det känns som att Dustin inte har en chans? Khabib är ett annat monster. Har inte följt Dustin så noga, men vad skulle i så fall vara hans möjlighet? Hur är hans ground game?

Early predictions för Khabib vs Tony.

Jag trot att Khabib skulle vinna antingen via sub eller UD. Skälet till det är att jag inte tror att Tony har vad som krävs för att stoppa Khabibs konstanta press och nedtagningar.

Vi såg hur det gick för Tony när han slogs mot Kevin Lee. Kevin tog ner Tony, och hade honom även i mount vilket har en stor betydelse dessutom var Kevin inte ens frisk den matchen.

Däremit får vi inte glömma vad Tony gjorde, han drog fram en triangel. Och detta kan bli ett problem för Khabib. Man vet aldrig vad Tony kan göra och han är väldigt duktig på hitta utvägar genom scramble, armbågar mm.

Men i helhet tror jag Khabib kommer vinna.

Early predictions för Khabib vs Tony.

Jag trot att Khabib skulle vinna antingen via sub eller UD. Skälet till det är att jag inte tror att Tony har vad som krävs för att stoppa Khabibs konstanta press och nedtagningar.

Vi såg hur det gick för Tony när han slogs mot Kevin Lee. Kevin tog ner Tony, och hade honom även i mount vilket har en stor betydelse dessutom var Kevin inte ens frisk den matchen.

Däremit får vi inte glömma vad Tony gjorde, han drog fram en triangel. Och detta kan bli ett problem för Khabib. Man vet aldrig vad Tony kan göra och han är väldigt duktig på hitta utvägar genom scramble, armbågar mm.

Men i helhet tror jag Khabib kommer vinna.
Är beredd att hålla med, Khabib är så överlägsen att det känns tråkigt när han fightas. Men mot Tony tror jag ändå att han kan få sig en utmaning just pga det du skriver, att man aldrig vet vad Tony får för sig. Sen tror jag också att Tonys kondition faktiskt klarar av att gå en match mot Khabib även om han blir liggandes och på försvarssidan större delen av matchen.

Sen är Tony ganska stor och lång i jämförelse, tror att det eventuellt kan vara en fördel. Men om jag fick välja hade jag velat se Nate Diaz mot Khabib, men nu vart Diaz vs Masvidal precis officiellt. :eek:

Är beredd att hålla med, Khabib är så överlägsen att det känns tråkigt när han fightas. Men mot Tony tror jag ändå att han kan få sig en utmaning just pga det du skriver, att man aldrig vet vad Tony får för sig. Sen tror jag också att Tonys kondition faktiskt klarar av att gå en match mot Khabib även om han blir liggandes och på försvarssidan större delen av matchen.

Sen är Tony ganska stor och lång i jämförelse, tror att det eventuellt kan vara en fördel. Men om jag fick välja hade jag velat se Nate Diaz mot Khabib, men nu vart Diaz vs Masvidal precis officiellt. :eek:
https://twitter.com/TeepChannel/status/1170694651763810306

Jag skulle själv tro att Nate skulle få stryk av Khabib, inte bara för att han har åkt på stryk flera gånger tidigare men för att han är väldigt seg o inte särskilt stark dessutom är han ingen KO puncher . Men han har dock bra striking och submission game men vi såg vad Khabib gjorde med Conor som kanske har bäst striking i LW. Oftast har volume strikers som Max o Nate problem med folk som Khabib för att det enda som kan stoppa khabib är ett hårt o välplacerat slag vilket både Max o Nate inte brukar ge ut.
Men det skulle dock vara en intressant match.

Tony kommer ge Khabib massa bekymmer, mannen är en vampyr

Tony kommer absolut få Khabib att tänka på vad som kommer hända. Men Tony har inte tillräckligt bra grappling för att klara av Khabib. Vi såg hur Gleison Tibau försvarade mot alla Khabibs takedown försök fast än Gleison inte har jättebra grappling, han lyckades för att han var myclet mycket starkare än Khabib vilket tony inte är om man drar slutsatsen visuellt. Men Tony är fan freak vad som helst kan hända nästan

Tillbaka
Topp