• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UFC

Finns naturligtvis lite olika sätt att ta sig ur en triangel. Enklaste sättet är att försöka "resa sig" när man är i låset, se till att höfterna är under motståndarens och "titta upp" samtidigt som man försöker frigöra sin arm. Nu var detta i slutet, men hade det varit i början hade Ortega troligtvis varit vinnare. Här var Otega både trött och slagen, vilket gjorde att han helt enkelt inte hade så mycket kraft kvar att ge.
Jag skulle gissa på att han menade hans mounted guillotine snarare än triangeln 😁

Jones, jävla smuts. Kommer hem mitt i natten för att hämta $10k cash, slår sin fru framför sina barn, skallar en polisbil, osv. Den här killen är helt dum i huvudet, lägger upp storys efter hur han ska skärpa sig & undvika alkohol. Inget om sin familj. Nackskott.

Jones, jävla smuts. Kommer hem mitt i natten för att hämta $10k cash, slår sin fru framför sina barn, skallar en polisbil, osv. Den här killen är helt dum i huvudet, lägger upp storys efter hur han ska skärpa sig & undvika alkohol. Inget om sin familj. Nackskott.

Instämmer. Som sagt, killen lärde sig aldrig läxan. Ren spekulation, men någonting säger mig att det inte var första gången hans fru blev misshandlad. Hon har varit helt och hållet under hans makt. En klassiker, med andra ord. Hålla fasaden uppe men bakom hemmets väggar är det ett helvete. Förhoppningsvis ser vi inte JJ någonting mer i UFC. Han skrivs inte in i några böcker om den bästa MMA-fightern utan bör bli ihågkommen som en feg kvinnomisshandlare.

Neeee, glöm inte vad ”the independent arbitrator” sade under hans förhandlingar när han fick sin avstängning reducerad förut.
1B801766-FE5F-45BC-8761-B3A9223A30A5.png

Detta var alltså efter typ 10 tidigare fuck-ups. Definitivt den mest världsfrånvända beskrivning av Jon Jones jag någonsin läst. ”Independent”, jag sade det då och jag säger det igen, inte ens Jones egen morsa hade kunnat beskriva honom i de ordalagen.

Neeee, glöm inte vad ”the independent arbitrator” sade under hans förhandlingar när han fick sin avstängning reducerad förut.
1B801766-FE5F-45BC-8761-B3A9223A30A5.png

Detta var alltså efter typ 10 tidigare fuck-ups. Definitivt den mest världsfrånvända beskrivning av Jon Jones jag någonsin läst. ”Independent”, jag sade det då och jag säger det igen, inte ens Jones egen morsa hade kunnat beskriva honom i de ordalagen.
Borde få sparken rakt av, han är slut sedan länge.

Någon som tittar ikväll/inatt?
Hörde förövrigt att MVP vann i matchen mot lima i bellator, verkar vara ett kontroversiellt dombeslut.
Jag har några enkla och svårare parlays inne ikväll, kommer vara uppe med jobb till 02:00 iallafall så lika bra att hålla koll på matcherna :)

Någon som tittar ikväll/inatt?
Hörde förövrigt att MVP vann i matchen mot lima i bellator, verkar vara ett kontroversiellt dombeslut.
Jag har några enkla och svårare parlays inne ikväll, kommer vara uppe med jobb till 02:00 iallafall så lika bra att hålla koll på matcherna :)
Det var en jämn match, men sett till helheten så tyckte jag att Lima vann 29-28. Nedtagningar är MVPs akilleshäl, för övrigt en ganska händelselös och sömnig fight.

Det var en jämn match, men sett till helheten så tyckte jag att Lima vann 29-28. Nedtagningar är MVPs akilleshäl, för övrigt en ganska händelselös och sömnig fight.
Jag förstår, såg highlightsen och där var det fokus på takedowns och knockdowns.
Ibland är det svårt att urskilja från typ en ”snubbling” tycker jag

Han visade sig kunna hålla under en 5-rundsmatch och tog ikapp mot slutet. Tror han kan vara en farlig LHW också.
Han är ganska ”hittable” och väldigt kort reach, skulle nog bli tufft tror jag. Hans största styrkor är ändå att kunna crowda, gå lös och bully sina motståndare. Han har aldrig missat vikten förut så jag tror fortfarande han har en ljus framtid i MW men jag tror han behöver ett riktigt camp. Det enda Vettori visade var hjärta och haka imo.

Han är ganska ”hittable” och väldigt kort reach, skulle nog bli tufft tror jag. Hans största styrkor är ändå att kunna crowda, gå lös och bully sina motståndare. Han har aldrig missat vikten förut så jag tror fortfarande han har en ljus framtid i MW men jag tror han behöver ett riktigt camp. Det enda Vettori visade var hjärta och haka imo.
Det är sant. Vet inte om du såg presskonferensen efteråt men där sa Dans att han ej kommer tillåta honom tävla i MW mer. Men vi alla vet att man aldrig ska ta Dans på orden ;)

Mycket bra gala. Chandler mot Gaethje var tom. galnare än man trodde på förhand.

Colby går fram till Usman och ser ut som att han är beredd att bli diskad för att han ska fortsätta slåss. Men istället säger han typ "jag respekterar dig" osv. och tar i hand. Det var fan riktigt mäktigt, man blev ju nästan tårögd. En halvtimme senare på presskonferensen är han tillbaka i sin karaktär och säger att han inte respekterar honom 🤣 Jag måste erkänna att UFC är roligare med honom.

Mycket bra gala. Chandler mot Gaethje var tom. galnare än man trodde på förhand.

Colby går fram till Usman och ser ut som att han är beredd att bli diskad för att han ska fortsätta slåss. Men istället säger han typ "jag respekterar dig" osv. och tar i hand. Det var fan riktigt mäktigt, man blev ju nästan tårögd. En halvtimme senare på presskonferensen är han tillbaka i sin karaktär och säger att han inte respekterar honom 🤣 Jag måste erkänna att UFC är roligare med honom.
Kände nästan att Colby gav upp sista 30 och kände att han inte kunde avsluta Usman.

Tycker Gaethjematchen var galen. Den viktklassen är så hård nu!

Vad tror vi, vågar Edwards möta Chimaev? Känns som han bara har att förlora på den matchen men man vet aldrig!

Tillbaka
Topp