• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tröttnat lite på UFC av någon anledning, svårt att förklara varför. Har det blivit "too much"? Möjligtvis för mycket galor så att man blir mättad och skiter i det? Eller börjar jag bli gammal? :)
Minns första TUF och de tidigare galorna, både Gracies men även efter det. Var självklart på plats på första galan i Sverige också men av någon anledning så är det inte lika skoj längre.
Saknar K1 mer med Aerts, Bonjasky, Karaev osv. Lyckades även se en hel del av dessa fighters live :)
Tröttnade också efter ett tag tidigare. Det blev lite för mycket som du säger.
Tycker dock att det blivit lite mer intressantare på senaste, bland annat i de lägre viktklasserna. Killarna där är så sjukt roligare att kolla på än LHW & HW gubbarna.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tycker det är bra med många galor. Finns många roliga fighters att se på både herr och dam sidan vilket är skit kul. Visst K1 är nice men jag gillar det här draget UFC har lyckats med.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag också, även om det kunde bli lite freak show med Bob Sapp. Bonjaskys hoppknän var inte att leka med!

Precis! "Den flygande holländaren" :) Har för mig att han jobbade på någon bank och även som modell samtidigt som han var stjärna i K1 :)
Fan... K1 på Eurosport sent på kvällarna, det saknar jag.

Ang. UFC igen så tycker jag att det var lite mer profiler förr i tiden också, antagligen blev det väl så automatiskt då UFC inte var så stort.
Lidell, Rich Franklin, Ken Shamrock, Ortiz, Gracie, Matt Hughes, GSP osv. Det var tider det :D (Ingen aning om någon av dessa håller på fortfarande).

Var dock väldigt kul att följa Alexander G ett tag, antar han är högt rankad fortfarande men tycker snacket om honom dött ut lite.
 
  • Like
Reactions: Ako

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Precis! "Den flygande holländaren" :) Har för mig att han jobbade på någon bank och även som modell samtidigt som han var stjärna i K1 :)
Fan... K1 på Eurosport sent på kvällarna, det saknar jag.

Ang. UFC igen så tycker jag att det var lite mer profiler förr i tiden också, antagligen blev det väl så automatiskt då UFC inte var så stort.
Lidell, Rich Franklin, Ken Shamrock, Ortiz, Gracie, Matt Hughes, GSP osv. Det var tider det :D (Ingen aning om någon av dessa håller på fortfarande).

Var dock väldigt kul att följa Alexander G ett tag, antar han är högt rankad fortfarande men tycker snacket om honom dött ut lite.
Och ofta fick man se det långt i efterhand, inte som i dag :)

Det var alltid bättre förr :D
Finns K1 ens kvar?

Hade så gärna sett Fedor Emelianenko i UFC. Synd att det aldrig blev av :(
 

Jimpa

Panerai
Jag kollar på dom största matcherna fortfarande ibland, men är för stort nu med " ufc on fox" "ultimate fighter" "fightnight" osv. Varje jävla helg är det obetydliga utfyllnads matcher och som allt annat i amerika så är det så jävla uppenbart att cashen in är prio. Tacka vet jag förr när det var titelmatch typvarje gala och man fick längta i månader för en episk matchup. R strikeforce och wec fanns så var det även lite konkurens men ufc har ju tagit över spelplanen helt. Det var bättre förr / gammal gubbe fast i det förflutna
 
Tröttnat lite på UFC av någon anledning, svårt att förklara varför. Har det blivit "too much"? Möjligtvis för mycket galor så att man blir mättad och skiter i det? Eller börjar jag bli gammal? :)

Minns första TUF och de tidigare galorna, både Gracies men även efter det. Var självklart på plats på första galan i Sverige också men av någon anledning så är det inte lika skoj längre.

Saknar K1 mer med Aerts, Bonjasky, Karaev osv. Lyckades även se en hel del av dessa fighters live :)
Sant, mma dog när Pride försvann. Lite kul iaf att det går bra för Bellator och WSOF, sen får vi se hur det går för Rizin också. Men UFC känns sjukt tråkigt nowadays, 500+ fighters, CM Punk osv.

För er som gillar K1 så finns ju Glory, riktigt underhållande.
 
Rockhold, vilken fenomenal fighter. Blev riktigt glad när han tog bältet!

Tråkigt att Andreas Ståhl har fått kicken ifrån UFC idag.

Vad tror ni om Cruz - Dillashaw? Det kommer bli spännande!
---
Tycka vad man vill om Jon Jones, men svårt att förneka att han är idag världens bästa MMA-fighter (vi bortser här ifrån hans moraliska handlande osv, det är förkastligt, jag vet...).
Denna "tribute" nedan är bland dom bästa jag sett. Gåshud!

 
Senast ändrad:

B1884

Audemars
2-Faktor
Rockhold, vilken fenomenal fighter. Blev riktigt glad när han tog bältet!

Tråkigt att Andreas Ståhl har fått kicken ifrån UFC idag.

Vad tror ni om Cruz - Dillashaw? Det kommer bli spännande!
---
Tycka vad man vill om Jon Jones, men svårt att förneka att han är idag världens bästa MMA-fighter (vi bortser här ifrån hans moraliska handlande osv, det är förkastligt, jag vet...).
Denna "tribute" nedan är bland dom bästa jag sett. Gåshud!

Inga tvivel om att Jon Jones är en av dom bästa fightersen genom tiderna.... Men har personligen väldigt svårt att tycka om honom på grund av hur han agerar utanför ringen.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Inga tvivel om att Jon Jones är en av dom bästa fightersen genom tiderna.... Men har personligen väldigt svårt att tycka om honom på grund av hur han agerar utanför ringen.
+1 Sjuk fighter men har tappat det utanför.. Blir spännande att se om han kan bli samma djur igen nu när han är tillbaka eller om han blir ännu bättre. Jag gillar inte DC.
 
Inga tvivel om att Jon Jones är en av dom bästa fightersen genom tiderna.... Men har personligen väldigt svårt att tycka om honom på grund av hur han agerar utanför ringen.
Håller med dig.


+1 Sjuk fighter men har tappat det utanför.. Blir spännande att se om han kan bli samma djur igen nu när han är tillbaka eller om han blir ännu bättre. Jag gillar inte DC.
Jag kan inte tänka mig att han kommer vara sämre när han väl återvänder. Hur mycket bättre kan han bli? Att döma, så har han lagt på sig mycket muskelmassa och tränat väldigt hårt under tiden.

Screen-Shot-2015-11-17-at-6.18.13-PM.png
 

B1884

Audemars
2-Faktor
+1 Sjuk fighter men har tappat det utanför.. Blir spännande att se om han kan bli samma djur igen nu när han är tillbaka eller om han blir ännu bättre. Jag gillar inte DC.
Har också lite svårt för DC. Men det känns tyvärr som Jones får komma tillbaka enbart för att han är ett så stort namn. Ställ det han gjorde i relation till vad Diaz gjorde. Konstigt att Jones får komma tillbaka redan nu.
 

joca

Patek
2-Faktor

B1884

Audemars
2-Faktor
Holm vs Tate känns lite som McGregor vs min lillebror.. Eller?
Tycker inte Tate har levererat alls och mot Ronda hade hon inte en suck :)
Tyvärr är damdivisionen väldigt tunn.... Ronda har ju alltid varit i en klass för sig, och nu Holm. Som du säger lär det bli en enkel match för Holly.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Håller med.
Vill verkligen se en Holm vs Ronda 2.
Känns dock som att Ronda behöver låååååång återhämtning.. Totalförstörd verkar det som eller vad har ni andra för uppfattning?
Håller helt med, tror hennes psyke är åt helvete efter den dansen Holly bjöd på.
Jag skulle dock vilja se Ronda mot Floyd mayweather!
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Tate ska man nog aldrig räkna bort. Hur det än gått mot Rousey så är hon en intelligent fighter och lär bjuda på lite mer utmaning än vad Rousey gjorde mot Holm.

Tror aldrig jag sett en så ensidig titelmatch som Rousey V Holm. Snacka om total överkörning. Helt ärligt tror jag att det där var Rouseys sista match.

Cruz V Dillashaw är ju nästa att se fram emot, Cruz kommer att visa att han är en av dom bästa någonsin och knocka TJ i första.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
När är fighten ungefär i svensk tid? Jag tror att det kommer bli en snabb historia, KO i första ronden med Conor som vinnare såklart
 
Topp