• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

I DJ - Cejudo kan jag åtminstone se hur man kan ge 3 ronder till Cejudo. Jag ser inte hur Alex tar 3 ronder i Jones - Gustafsson(och det var inga 10-8 ronder vad jag minns). Men jag borde se den igen kanske.
Jag hade Alex 48-47 när jag först såg den, många andra också men men, orka dra hela den diskussionen igen :D
33e0977.jpg
 

Lyfali

Cartier
Kanske borde se den igen. Vad jag minns såg jag verkligen inte hur Gustafsson tog 3 ronder... och då höll jag på Alex...
Och det jag menar är ju att jag ser inte hur Cejudo vann mot DJ denna matchen då i många fall, allt för ofta, så skall man ta bältet från champen, kvittar hur nära man än är så skall man förtjäna det. Det är många gånger jag suttit med käken i knät och bara VA!? varför vann hen inte.
 
Kanske borde se den igen. Vad jag minns såg jag verkligen inte hur Gustafsson tog 3 ronder... och då höll jag på Alex...
Gör det, perfekt söndagsunderhållning! Å andra sidan är det där med ”I rewatched ... last night” jäkligt trixigt. Jag tror man lurar sig själv oerhört mycket när man på förhand vet utgången av alla exchanges och hur matchen kommer sluta. Speciellt när man inte kan se varenda exchange som typ Hardy, dvs ta ut sekvenser och kunna analysera dem i slow-motion. Utan mer ”ah, han var ju jäkligt hurt to the body, eller var han? jag vet ju att han överlevde så då var det nog inte så illa” Mind games med sig själv som jag tror inte direkt gör det lättare att vara objektiv i sin scoring i efterhand.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Gör det, perfekt söndagsunderhållning! Å andra sidan är det där med ”I rewatched ... last night” jäkligt trixigt. Jag tror man lurar sig själv oerhört mycket när man på förhand vet utgången av alla exchanges och hur matchen kommer sluta. Speciellt när man inte kan se varenda exchange som typ Hardy, dvs ta ut sekvenser och kunna analysera dem i slow-motion. Utan mer ”ah, han var ju jäkligt hurt to the body, eller var han? jag vet ju att han överlevde så då var det nog inte så illa” Mind games med sig själv som jag tror inte direkt gör det lättare att vara objektiv i sin scoring i efterhand.
Nä, såklart . Men minns att min första tanke efter fighten var 2 första ronderna 10-9 Gus, och 3 sista 10-9 Jones. Men jag kanske minns fel. Jag får titta igen :D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag hade Alex 48-47 när jag först såg den, många andra också men men, orka dra hela den diskussionen igen :D
33e0977.jpg
Såg den igen nu (för säkert 10:e gången) och försökte poängsätta den helt neutralt. Stängde även av ljudet för att inte bli distraherad av Joes kommentarer.

Rond 1: 10-9 Gustafsson (tight)
Rond 2: 10-9 Jones (tight)
Rond 3: 10-9 Gustafsson (riktigt tight)
Rond 4: 10-9 Jones (klart)
Rond 5: 10-9 Jones (solklart)

Står fast vid 48-47 Jones. Det skulle vara om man tycker Gustafsson vann rond 2. Men har svårt att se ett case för det...

.. och som sagt, detta säger jag som ett stort Gustafsson fan.

Total-Sig-Strikes-Landed-by-Round1.png


zyN2Su0.jpg
 
Såg den igen nu (för säkert 10:e gången) och försökte poängsätta den helt neutralt. Stängde även av ljudet för att inte bli distraherad av Joes kommentarer.

Rond 1: 10-9 Gustafsson (tight)
Rond 2: 10-9 Jones (tight)
Rond 3: 10-9 Gustafsson (riktigt tight)
Rond 4: 10-9 Jones (klart)
Rond 5: 10-9 Jones (solklart)

Står fast vid 48-47 Jones. Det skulle vara om man tycker Gustafsson vann rond 2. Men har svårt att se ett case för det...

.. och som sagt, detta säger jag som ett stort Gustafsson fan.

Total-Sig-Strikes-Landed-by-Round1.png


zyN2Su0.jpg
Det där som är så jäkla knepigt med deras scoring system. Du kan i princip vinna 3 ronder på ”octagon control” där ingen landar ett enda slag och sedan få rejält med stryk i 2 sista ronderna och ändå vinna matchen för att domarna inte vill ge 10-8 och 10-10. Om Alex precis edgar ut 3 första ronder precis på millimetern men åker på däng som fan i två sista ronderna så vinner han ändå, man borde kolla på den som en treronders-match också för att inte bli swayed av ”helheten” och Pride-domslut liksom :D
Men men, lönlöst att tjafsa om! Jag gillar Alex och hatar Jones mer än något annat såååå ah :D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Det där som är så jäkla knepigt med deras scoring system. Du kan i princip vinna 3 ronder på ”octagon control” där ingen landar ett enda slag och sedan få rejält med stryk i 2 sista ronderna och ändå vinna matchen för att domarna inte vill ge 10-8 och 10-10. Om Alex precis edgar ut 3 första ronder precis på millimetern men åker på däng som fan i två sista ronderna så vinner han ändå, man borde kolla på den som en treronders-match också för att inte bli swayed av ”helheten” och Pride-domslut liksom :D
Men men, lönlöst att tjafsa om! Jag gillar Alex och hatar Jones mer än något annat såååå ah :D
Jag håller med. Kul att diskutera dock :D

Vilka fighter ser ni fram emot mest förutom Khabib - Conor?

För mig ligger nog Romero - Borrachinha och Till - Woodley bäst till .
 
Jag håller med. Kul att diskutera dock :D

Vilka fighter ser ni fram emot mest förutom Khabib - Conor?

För mig ligger nog Romero - Borrachinha och Till - Woodley bäst till .
Definitivt!
Sen har jag lite andra personliga favoriter jag ser fram emot. Platinum knocka Cowboy hade varit magiskt, KZ knocka Frankie eller sätta honom i en Twister :cool: Vill se hur KSB kommer tillbaka efter två jävliga krigförluster, sen vad som händer med Alex. Rockhold är alltid underhållande också och får gärna dänga Weidman igen! Hoppas få se Marlon Moraes kicka skallen av snake in the grass sen också!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Definitivt!
Sen har jag lite andra personliga favoriter jag ser fram emot. Platinum knocka Cowboy hade varit magiskt, KZ knocka Frankie eller sätta honom i en Twister :cool: Vill se hur KSB kommer tillbaka efter två jävliga krigförluster, sen vad som händer med Alex. Rockhold är alltid underhållande också och får gärna dänga Weidman igen! Hoppas få se Marlon Moraes kicka skallen av snake in the grass sen också!
Glömde en som jag ser fram emot som faaaan... Holloway vs Ortega
 

azcii

Patek
2-Faktor
Riktigt dumt. Att dessutom lägga upp den på instagram var ju inte ett genidrag. Han tog bort videon ganska snabbt...
Riktigt korkat. Kalla mig lättpåverkad men jag hoppas han får smaka mot Conor nu. Visste redan innan att han har en ganska skev syn på homosexuella och kvinnor, men detta var utan tvekan det lägsta jag sett från hans sida.

Conor beter sig också korkat såklart, men kan inte se framför mig att han ska börja göra narr av en uteliggare på det här sättet.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Riktigt korkat. Kalla mig lättpåverkad men jag hoppas han får smaka mot Conor nu. Visste redan innan att han har en ganska skev syn på homosexuella och kvinnor, men detta var utan tvekan det lägsta jag sett från hans sida.

Conor beter sig också korkat såklart, men kan inte se framför mig att han ska börja göra narr av en uteliggare på det här sättet.
Instämmer, äckligt. Läsvärt nedan.

http://forums.sherdog.com/threads/k...ss-person-do-push-ups-for-mone.3806825/page-2

https://www.barstoolsports.com/bost...ertainment-conor-mcgregor-is-a-saint-to-them/
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Riktigt korkat. Kalla mig lättpåverkad men jag hoppas han får smaka mot Conor nu. Visste redan innan att han har en ganska skev syn på homosexuella och kvinnor, men detta var utan tvekan det lägsta jag sett från hans sida.

Conor beter sig också korkat såklart, men kan inte se framför mig att han ska börja göra narr av en uteliggare på det här sättet.
McG kommer göra mos av honom så då får han sitt straff :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Från Sherdogtråden:

Khabib " I fight for the legacy until greed took over my consciousness and now I want that 10 mil. Although I claim myself to be a deeply religious man with an honor and dignity, I would gladly humiliate a vulnerable homeless for my own amusement" Nurmagomedov
 
Topp