Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt braMycket sevärt, missa inte. Breakdown av McGregor, Khabib & Putin.
Hahahhahahaha såg den precisIntrot... gåshud!!!![]()
Är det verkligen Khabib?
Vidrigt gjort enligt mig. Lämnade en dålig smak i munnen
Japp, hans instagram.Är det verkligen Khabib?
Tycker inte han är så himla lik killen på klippet men då är det väl han. Sjukt oskön snubbeJapp, hans instagram.
Nä, asså han filmar händelsen. Inte han som ber uteliggaren göra pushups.Tycker inte han är så himla lik killen på klippet men då är det väl han. Sjukt oskön snubbe
Alright då är jag med. Vem är snubben då? Någon i hans crew?Nä, asså han filmar händelsen. Inte han som ber uteliggaren göra pushups.
Japp, om jag förstått det rättAlright då är jag med. Vem är snubben då? Någon i hans crew?
Haha såg den några dagar sen
Bästa mma-kanalen på youtube, hands down. När man varit borta några dagar och har några klipp att ta igen, bästa.Haha såg den några dagar sen![]()
Kollade lite gamla klipp och snubblade in på Conor vs Chad Mendes. Minns knappt att jag sett den förut men som Conor fan är det inte bara bra. (Om Conor inte kan lära sig av de misstagen dvs). Mendes har jävligt lätt att få ner Conor (som iofs försvarar sig rätt bra på marken). Men vi vet alla att Khabib är på en helt annan nivå på marken. Nu sägs det att Khabib inte är så vass på nedtagningarna utan på marken (alltså inte att få motståndaren dit men när de väl är där så ...). Men om Conor fjantar sig med höga sparkar och snurrar och Khabib inte blottar sig stående så kommer Conor (tyvärr) få det jävligt svettigt.
Så kul med mycket inläggSpännande! Nog är han vass på att blocka nedtagningar allt!
Men det videon inte visar är alla de ggr då Mendes får ner Conor. Kolla i videon nedan. Strax innan Conor knockar Mendes har Chad en rätt bra G&P serie och är inte helt långt från att låsa honom. Khabib är bättre än Mendes på marken som sagt ...
Jag säger inte att det är kört för Conor, utan bara att jag är orolig för att hans larvande, flaxande och arrogans ska kosta honom att blotta sig för mycket och Khabib (som är hungrigare än Conor) kan avsluta matchen. Sen fattar jag också att Conor gör allt det där för att du som motståndare ska tappa konceptet, bli lite slarvig, irriterad och blotta dig. Då smäller vänstern.
Så kul med mycket inläggTror inte jag varit såhär hypad för en fight, någonsin. Hoppas ingen blir skadad bara.
Mina tankar som ett MMA-fan (som själv aldrig sysslat med MMA seriöst, endast på skoj):
Det som talar för Conor:
* Conor har utvecklats väldigt mycket sedan fighten mot Chad
* Conor har blivit mycket mer försiktig sedan fighten mot Chad
* Conor kommer vara större mot Khabib (155lbs) än han var mot Chad (145lbs). Vi får inte glömma att Dana själv sa att han inte vill se Conor slåss i featherweight divisionen längre efter en av hans weight cuts där han såg ut som ett skelett.
* Chad är en av de bästa i sin divison på takedowns. Khabib är (precis som du säger @TomasBStockholm) mer av en grinder som oftast tar ner sina fighters i clinchen, mot stängslet osv. Double legs/single legs är inte hans starka sida. Detta kombinerat med att Conor förmodligen har divisionens bästa fotarbete gör att jag tror att han kommer röra sig runt ganska smart.
* Jag vill tro att Conor tagit in rätt mycket resurser för att noggrant studera Khabib i flera månader nu, något han med största sannolikhet inte gjorde med Chad (som hoppade in i sista sek, fick inte en full camp)
* Jag tror att Conor kommer att träffa Khabib innan Khabib får ner Conor på marken.
* Khabibs svaghet är ståendes, där Conor är som allra bäst. Alla ronder startar dessutom ståendes.
Det som talar för Khabib:
* Obesegrad, 26-0-0
* Khabib har aldrig förlorat en rond i UFC. (Jag vet att många anser att han förlorade mot Tibau, men Tibau var ett anabolafreak och Khabib var ganska färsk då. Jag räknar knappt den fighten.)
* Aldrig sett Khabib "rocked" (jag anser att smällen han fick av MJ är överskattad). Lite som med Jon Jones. Tycker denna artikel är ganska intressant : https://www.sportsjoe.ie/mma/khabib-nurmagomedov-michael-johnson-conor-mcgregor-172975
* Har förmodligen bättre kondition än Conor
* Kan se framför mig att hans mål är att ta ner Conor första två ronderna och trötta ut hans armar rejält så att han knappt har någon kraft kvar
* Precis som Conor förberett sig för Khabib tror jag att Khabib förberett sig för Conor
* Khabibs styrka är på marken, där Conor är som allra sämst. Khabib är dessutom en av de bästa någonsin på marken.
Kan säkert fylla på med mer. Som sagt, fyfan vad taggad jag är![]()
"I think Khabib [will beat McGregor]," the former UFC heavyweight champion Fabricio Werdum told TMZ Sports on Tuesday. "I think Khabib will kill Conor McGregor, for sure. I saw Khabib, he trains a lot and he's a very tough guy."
Lightweight contender Dustin Poirier, who lost to McGregor in a featherweight fight four years ago, is also siding with Nurmagomedov. "I'm kinda leaning toward Khabib," Poirier said earlier this week on The MMA Hour. "I'm thinking he's going to get the victory," Poirier added, noting Nurmagomedov's wrestling nous and physicality.
The former two-weight UFC champion Georges St. Pierre also tips Nurmagomedov for success. "If I had to put my house on it, I would have to say Khabib. [He has] never lost, Conor has lost before and lost on the ground. That's where Khabib is the most competent."
Fighter predictions är oftast helt off.Jag vill påstå att fysiken inte är så enormt stor fördel på Khabib som alla tjatar om. Jag har i princip aldrig sett Conor vara tröttare än sin motståndare, snarare tvärt om. De är dessutom 30 år bägge två (ish) så Khabib har ingen åldersfördel på fysiken. Det skulle vara om Conor inte kommer i form (för det kommer garanterat Khabib göra), men något säger mig att Conor inte tar den här matchen för givet. Jag tror att han har en rejäl hat-kärlek till att anses vara underdog i denna och han krigar för sitt legacy nu.
Det här skrämmer mig dock:
Det är ändå killar som känner bägge fighters väldigt väl och sporten bättre än någon annan.
Sen vill jag påstå att de facto att ingen av oss sett Khabib "rocked" talar emot honom (håller med dig där!). Ingen vet hur han klarar matcher där han är rejält groggy och har fått rejält med pisk. Hans själförtroende är ju i princip i taket varje match för att han vet att bara han får omkull motståndaren så vinner han. Möjligt att han hanterar det galant. Men jag har sett (inte bara i UFC, men även i andra individuella sporter) många som krossar alla sina motståndare upp till sin nemisis men när motstånded blir för tufft - viker de sig. Självförtroendet faller som ett korthus när strategin inte funkar. Kort sagt, att ha en för bra lägstanivå är inte alltid av godo.
Ärligt talat så tror jag det här kommer falla mer på psyke än teknik.
Nej nej, storleken är inte någon enorm fördel till Khabib. Men att Khabib är stark som en oxe råder det ingen tvekan om. Jag tror inte det är någon slump att nästan varenda fighter som besöker AKA blir chockade över hur stark han är när de rullar med honom. Grejen med Khabibs fysik är att han tröttar ut sina motståndare genom sitt top game, det är det jag menar. Håller Conor fighten ståendes gissar jag att Khabib är den som blir trött först.Jag vill påstå att fysiken inte är så enormt stor fördel på Khabib som alla tjatar om. Jag har i princip aldrig sett Conor vara tröttare än sin motståndare, snarare tvärt om. De är dessutom 30 år bägge två (ish) så Khabib har ingen åldersfördel på fysiken. Det skulle vara om Conor inte kommer i form (för det kommer garanterat Khabib göra), men något säger mig att Conor inte tar den här matchen för givet. Jag tror att han har en rejäl hat-kärlek till att anses vara underdog i denna och han krigar för sitt legacy nu.
Det här skrämmer mig dock:
Det är ändå killar som känner bägge fighters väldigt väl och sporten bättre än någon annan.
Sen vill jag påstå att de facto att ingen av oss sett Khabib "rocked" talar emot honom (håller med dig där!). Ingen vet hur han klarar matcher där han är rejält groggy och har fått rejält med pisk. Hans själförtroende är ju i princip i taket varje match för att han vet att bara han får omkull motståndaren så vinner han. Möjligt att han hanterar det galant. Men jag har sett (inte bara i UFC, men även i andra individuella sporter) många som krossar alla sina motståndare upp till sin nemisis men när motstånded blir för tufft - viker de sig. Självförtroendet faller som ett korthus när strategin inte funkar. Kort sagt, att ha en för bra lägstanivå är inte alltid av godo.
Ärligt talat så tror jag det här kommer falla mer på psyke än teknik.
Nej nej, storleken är inte någon enorm fördel till Khabib. Men att Khabib är stark som en oxe råder det ingen tvekan om. Jag tror inte det är någon slump att nästan varenda fighter som besöker AKA blir chockade över hur stark han är när de rullar med honom. Grejen med Khabibs fysik är att han tröttar ut sina motståndare genom sitt top game, det är det jag menar. Håller Conor fighten ståendes gissar jag att Khabib är den som blir trött först.
Det där med vad fighters tror kan man vända åt båda hållen.. och så är det inför varenda fight.
Eddie Alvarez:
"Styles are match-ups. I think if Khabib does not correct the mistake of sitting back with his chin back and going to the side, Conor's going to put his lights out with that left hand pretty bad, pretty quickly. So he needs to correct that mistake and he needs to learn to relax in the pocket and know that he's safe. Until he does that, he's always in danger of getting beat by a guy with knockout power like Conor McGregor."
Kevin Lee:
"I think Conor would sleep him... It seems when Khabib gets hit, he doesn't really expect it. He's just trying to push forward. Those are the punches that sting you a lot more. You see Khabib will stop in his tracks because he's coming straight forward. Against somebody with a left hand like that, I don't know."
Dan Hardy som anses vara en av de allra största experterna inom MMA:
“No one has ever caught him with a good shot and put him down. We saw him hurt in the Michael Johnson fight, but Khabib’s main vulnerability for me in this fight is that he’s got no footwork, he only moves forward, there are no ideas of cutting off the octagon until he can lay his hands on someone."
Så länge Khabib dyker upp och klarar vikten så..Jag tänker inte främst på fysik som i storlek snarare än uthållighet och styrka. (i den ordningen). Hoppas bara tt Conor tar det här på tillräkligt stort allvar och verkligen gör sin hemläxa och träning! Ändå 2 år sen han stod i oktagonen senast.
Han har tränat i två år för den här fighten.Jag tänker inte främst på fysik som i storlek snarare än uthållighet och styrka. (i den ordningen). Hoppas bara tt Conor tar det här på tillräkligt stort allvar och verkligen gör sin hemläxa och träning! Ändå 2 år sen han stod i oktagonen senast.