Jag tycker inte heller att det är bra, men det är ju tyvärr så det funkar. Pengar kommer alltid först. Men samtidigt så är jag glad att Conor inte fick ett straff, för Conor - Khabib är en av fight jag är helt sjukt taggad till.Jo visst, förstår det men hoppas inte det skadar sporten helt. Att Conor inte fick något straff alls av UFC medan andra får det för mindre grejer gör att jag börjar tappa intresse. För sportens skull hade det varit bäst att stänga av enligt mig. Men för pengarnas skull...
Vilket man faktiskt protesterat mot och spelarna i La Liga försöker göra att det inte sker. Sker ju liknande i Sverige också med NHL-matcher i Globen. Men det där är mer öka intresset för sporten/ligan. I längden ökar ju såna jippon pengarna. Men per match rör det sig ju inte om mycket mer pengar, tror snarare tvärtom men att planen är att öka intresset.
Ett liknande exempel är att spelare som Messi och Ronaldo oftast får lindrigare straff än andra spelare, både på plan och utanför. Jag tror jag kommer ihåg att Ronaldo armbågat en motståndare i ansiktet utan att få kort. Om en "nobody" gör samma sak får de direkt minst 3 matchers avstängning. Man vill väl inte gå miste om pengarna som dessa spelare drar in.