• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

azcii

Patek
2-Faktor
Jo visst, förstår det men hoppas inte det skadar sporten helt. Att Conor inte fick något straff alls av UFC medan andra får det för mindre grejer gör att jag börjar tappa intresse. För sportens skull hade det varit bäst att stänga av enligt mig. Men för pengarnas skull...

Vilket man faktiskt protesterat mot och spelarna i La Liga försöker göra att det inte sker. Sker ju liknande i Sverige också med NHL-matcher i Globen. Men det där är mer öka intresset för sporten/ligan. I längden ökar ju såna jippon pengarna. Men per match rör det sig ju inte om mycket mer pengar, tror snarare tvärtom men att planen är att öka intresset.
Jag tycker inte heller att det är bra, men det är ju tyvärr så det funkar. Pengar kommer alltid först. Men samtidigt så är jag glad att Conor inte fick ett straff, för Conor - Khabib är en av fight jag är helt sjukt taggad till.

Ett liknande exempel är att spelare som Messi och Ronaldo oftast får lindrigare straff än andra spelare, både på plan och utanför. Jag tror jag kommer ihåg att Ronaldo armbågat en motståndare i ansiktet utan att få kort. Om en "nobody" gör samma sak får de direkt minst 3 matchers avstängning. Man vill väl inte gå miste om pengarna som dessa spelare drar in.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jo visst, förstår det men hoppas inte det skadar sporten helt. Att Conor inte fick något straff alls av UFC medan andra får det för mindre grejer gör att jag börjar tappa intresse. För sportens skull hade det varit bäst att stänga av enligt mig. Men för pengarnas skull...

Vilket man faktiskt protesterat mot och spelarna i La Liga försöker göra att det inte sker. Sker ju liknande i Sverige också med NHL-matcher i Globen. Men det där är mer öka intresset för sporten/ligan. I längden ökar ju såna jippon pengarna. Men per match rör det sig ju inte om mycket mer pengar, tror snarare tvärtom men att planen är att öka intresset.
Jag tycker man borde få straff för stå och gömma sig i en buss. Allt är relativt!
 

Lyfali

Cartier
Jo men lite det jag menar. Han särbehandlas pga. pengarna. Fast han egentligen borde straffas. Förstår att UFC vill tjäna mer pengar men det känns inte rätt när det kommer till Conor.

Jag vill absolut helst se det som en sport. Vilket det ju är. Allt thrashtalk osv. känns dock så påklistrat och orolig över att man bara börjar tänka på pengar istället för idrotten som kanske hamnar i skymundan, får dåligt rykte och sen är ju mardrömmen att allt skulle bli fejk.
Han har fått sitt straff, han har suttit i rättegång, han har inte fått slåss, han har betalat sina böter frånförsta rättegången och borgen för att få vara ute mellan rättegångarna, vad mer begär du?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag tycker man borde få straff för stå och gömma sig i en buss. Allt är relativt!
Så t.ex. Rose skulle blivit straffad för hon inte ville ut och slåss med Conor och hans gäng?

För övrigt är ju inte det straffbart enligt lag. Men det Conor gjorde är det och han borde fått hårdare straff. Men är som Paul McCartney erkände för nån vecka sen ang. att han skulle fått hårt straff i Japan för massa år sen men det blev inget hårt straff: Man särbehandlas som kändis.

Han har fått sitt straff, han har suttit i rättegång, han har inte fått slåss, han har betalat sina böter frånförsta rättegången och borgen för att få vara ute mellan rättegångarna, vad mer begär du?
Avstägning från UFC. Finns som jag skrev andra med betydligt mindre grejer blivit avstängda. Men Conor särbehandlas, vet att det är pga. pengar men det gör det inte rätt.

Ang. Fotboll som någon skrev om. Kommer ni ihåg när Suarez lirade i Liverpool? Blev avstängd massa matcher för att ha sagt "negrito" till Evra. Negrito har en annan innebörd i Uruguay än om man skulle säga neger i Sverige. Men Suarez blev avstängd, var det han sa värre än att attackera en buss och kasta sönder rutan på den? Med filmbevis.
 
Senast ändrad:

Lyfali

Cartier
Så t.ex. Rose skulle blivit straffad för hon inte ville ut och slåss med Conor och hans gäng?

För övrigt är ju inte det straffbart enligt lag. Men det Conor gjorde är det och han borde fått hårdare straff. Men är som Paul McCartney erkände för nån vecka sen ang. att han skulle fått hårt straff i Japan för massa år sen men det blev inget hårt straff: Man särbehandlas som kändis.


Avstägning från UFC. Finns som jag skrev andra med betydligt mindre grejer blivit avstängda. Men Conor särbehandlas, vet att det är pga. pengar men det gör det inte rätt.

Ang. Fotboll som någon skrev om. Kommer ni ihåg när Suarez lirade i Liverpool? Blev avstängd massa matcher för att ha sagt "negrito" till Evra. Negrito har en annan innebörd i Uruguay än om man skulle säga neger i Sverige. Men Suarez blev avstängd, var det han sa värre än att attackera en buss och kasta sönder rutan på den? Med filmbevis.

Nej jag kommer inte ihåg fotboll, jag tittar inte så mkt på annat än klättring och MMA. Jag anser att han har lagförts och stått inför rätta och fått betala för sig, jag tycker inte att det han har gjort är det minsta rätt och jag tycker inte man skall göra sådana saker.
Men han har fått de rätsliga konsekvenser som tilldelats honom och jag tycker inte man skall straffas efteråt.

Det är som att man suttit inne för något och när man väl avtjänat sitt straff så skall man få sona för det för resten av livet som att bördan med att leva med det man gjort inte är tillräckligt.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Nej jag kommer inte ihåg fotboll, jag tittar inte så mkt på annat än klättring och MMA. Jag anser att han har lagförts och stått inför rätta och fått betala för sig, jag tycker inte att det han har gjort är det minsta rätt och jag tycker inte man skall göra sådana saker.
Men han har fått de rätsliga konsekvenser som tilldelats honom och jag tycker inte man skall straffas efteråt.

Det är som att man suttit inne för något och när man väl avtjänat sitt straff så skall man få sona för det för resten av livet som att bördan med att leva med det man gjort inte är tillräckligt.
Rättsligt straff är en sak i sig. Men jag tycker UFC borde gjort något. Minns när det hände, då tyckte folk han skulle stängas av på livstid och nu är många av dessa istället taggade på nästa fight. Tom. Jon Jones som var en "poster boy" fick långt straff. Om du suttit i fängelse som en "vanlig" person har du ju svårare att få jobb, inresa i andra länder osv. Så den bördan bär ju folk med sig.

Hade det varit någon annan, tom. någon av de större namnen så hade han/hon stängts av. Kanske inte på livstid men typ ett-två år iaf. Särbehandling.

Men men. Agree to disagree? Så slipper vi störa folk i tråden.
 

Lyfali

Cartier
Rättsligt straff är en sak i sig. Men jag tycker UFC borde gjort något. Minns när det hände, då tyckte folk han skulle stängas av på livstid och nu är många av dessa istället taggade på nästa fight. Tom. Jon Jones som var en "poster boy" fick långt straff. Om du suttit i fängelse som en "vanlig" person har du ju svårare att få jobb, inresa i andra länder osv. Så den bördan bär ju folk med sig.

Hade det varit någon annan, tom. någon av de större namnen så hade han/hon stängts av. Kanske inte på livstid men typ ett-två år iaf. Särbehandling.

Men men. Agree to disagree? Så slipper vi störa folk i tråden.
Inga problem dude.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Så t.ex. Rose skulle blivit straffad för hon inte ville ut och slåss med Conor och hans gäng?

För övrigt är ju inte det straffbart enligt lag. Men det Conor gjorde är det och han borde fått hårdare straff. Men är som Paul McCartney erkände för nån vecka sen ang. att han skulle fått hårt straff i Japan för massa år sen men det blev inget hårt straff: Man särbehandlas som kändis.


Avstägning från UFC. Finns som jag skrev andra med betydligt mindre grejer blivit avstängda. Men Conor särbehandlas, vet att det är pga. pengar men det gör det inte rätt.

Ang. Fotboll som någon skrev om. Kommer ni ihåg när Suarez lirade i Liverpool? Blev avstängd massa matcher för att ha sagt "negrito" till Evra. Negrito har en annan innebörd i Uruguay än om man skulle säga neger i Sverige. Men Suarez blev avstängd, var det han sa värre än att attackera en buss och kasta sönder rutan på den? Med filmbevis.
Självklart syftar jag på Khabib och Co.

Du säger att kändisar särbehandlas, Conor's polare som också blev dömd är ju inte känd. Han är ju inte särbehandlad?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Screenshot_20180914-175904_Instagram.jpg


Screenshot_20180914-175853_Instagram.jpg
 

Molgan

Cartier
Rättsligt straff är en sak i sig. Men jag tycker UFC borde gjort något. Minns när det hände, då tyckte folk han skulle stängas av på livstid och nu är många av dessa istället taggade på nästa fight. Tom. Jon Jones som var en "poster boy" fick långt straff. Om du suttit i fängelse som en "vanlig" person har du ju svårare att få jobb, inresa i andra länder osv. Så den bördan bär ju folk med sig.

Hade det varit någon annan, tom. någon av de större namnen så hade han/hon stängts av. Kanske inte på livstid men typ ett-två år iaf. Särbehandling.

Men men. Agree to disagree? Så slipper vi störa folk i tråden.

Och på vilket sätt hade det varit bra för UFC och publiken av att Conor blivit avstängd 2-3 år?
Särbehandling? Självklart och högst naturligt, som sig bör.
 
Såg det också :( Alldeles för ung. Fucking cancer asså
Minns hur taggad jag var inför hans UFC-debut, man hade ju ingen som helst aning om vilka kvalitéer och vilken potential MM egentligen besatt på den tiden då man aldrig sett honom innan. MM imponerande inte direkt i den matchen utan minns mest hur besviken jag blev över Kid's förlust och på den vägen fortsatte det :( Kid mellan 2005 - 2007 var sån jäkla beast.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Att Jones skulle vara huvudmatchen under 230 var väl ingen skräll.
Spontant trodde jag att de skulle låta honom gå mot DC i tungvikt men nu verkar det ju som om det möjligen blir Gus i lätt tungvikt istället.
Om så är fallet blir det ju episkt!

Vill bara flagga för att min spåkula ftån 21/8 är magisk.
 
Vill bara flagga för att min spåkula ftån 21/8 är magisk.
Haha nice one. Fast måste ändå anses vara en skräll att killen har alltså fått sitt straff sänkt typ 3 år för att han snitchat på någon som säljer/brukar steroider men hans eget intag var misstag genom tainted supplements och när man gick igenom alla 14 han uppgett så hittade man inget fuffens men man köpte skiten rakt av ändå. Han har även uppgett att han låtit sin manager signat USADA-tutorials eftersom han själv inte gjort dem vilket alla måste.
 
Topp